22 Nisan 2010 Perşembe


Dörtlerin İmzası

Star gazetesi 29 kupona Sherlock Holmes serisi verdi. Alberto Manguel'in Okuma Günlüğü isimli kitabında incelediği kitaplardan birisi de bu seriden "Dörtlerin İmzası", orada gerçi ismi "Dörtlerin Simgesi" olarak geçiyor. İlk defa bir Sherlock Holmes kitabı okuyorum, değişik ve sıcak bir tarzı var. Anlatıcı Watson. İngiltere'nin sisli ve gizemli atmosferinde bir kovalamaca, cinayet hikayesi. Alberto Manguel'in yorumunu da okudum, çok hoştu bence. Holmes karakterinin uyuşturucu bağımlısı, biraz kibirli ve hatta soğuk olmasına rağmen çokça kabul görmüş olmasından bahsetmiş mesela. Sonra Holmes'in romanda bahsettiği hayali kitaplarla, hayali kahramanların okuduğu/bahsettiği gerçek kitaplara yer vermiş. Oldukça ilginç buldum yani Manguel'in kitap hakkındaki yazısını.Kitabın yarısındayım şu an. Açıkçası zaten kitap 239 sayfa olmasına rağmen, çocuk kitaplarında kullanılan harf boyutuyla yazılmış olduğundan aslında daha az sayfalı da olabilirmiş. Bu kitapta 27 yaşındaki güzel Bayan Morsten'in bir sorununa çare bulunmaya çalışılıyor. Bu arada Watson'la aralarında duygusal bir yakınlaşma var, ki zaten kitabın sonunda evleniyorlarmış. Bayan Morstan 27 yaşında -benden 1 yaş küçük:)- Watson'un yorumu "gençliğin kendine güveninin kaybolduğu ve deneyimin ağırbaşlılığının geldiği güzel bir yaş".

4 yorum:

  1. Manguel'in Geceleyin Kütüphanesi'ni okumuştum ama asıl okumam gerekenin bu kitabı olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Evet Geceleyin Kutuphane'nin pek surukleyici olmadigini -belki de senin blogunda:)- okumustum ama itiraf etmek gerekirse ben okuma gunlugum'u de yarim biraktim:)

    YanıtlaSil
  3. Watson'un yorumu "gençliğin kendine güveninin kaybolduğu ve deneyimin ağırbaşlılığının geldiği güzel bir yaş".

    Seçtiğin alıntıyı neden çok sevdim acaba:))))

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum benim de favorim Nardacim, sebebi malum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...