12 Temmuz 2010 Pazartesi

Kasabanın Şeytanları ve Bana Hayallerini Anlat

Dün,önce Bayan Dollaway’i okuma planımın aksine, kütüphaneden almış olduğum Mary Higgins Clark’ın “Kasabanın Şeytanları”nı okumaya başladım. İsmi ve kapağı bende Stephen King’in Ruhlar Dükkanı’na benzer bir şey olduğu izlenimi uyandırmıştı, ama Sidney Sheldon’un Bana Hayallerini Anlat romanının neredeyse aynısıydı. Küçükken kötü bir deneyim yaşayan kız daha sonra kişilik bölünmesi yaşar ve bir katile dönüşür.Yarısına kadar okudum ama gidişatta hiçbir değişiklik olmayınca bıraktım, vakit kaybı olacaktı çünkü. Sheldon 1998’de yazmış kitabını. Bugün de Mutluluk Projesi’nde şubat ayını okudum, bu ay evliliğe ayrılmış, yine güzel ve işe yarar öneriler var. Aslında hepimizin bildiği ama uygulamaya çok dikkat etmediği öneriler. Bu bölümde bize mutluluk veren şeyin gelişim olduğundan bahsediliyor, yani aslında amaçtan ziyade oraya varırkenki yol… Bölüm sonunda mutluluk için gözden geçirilmesi gereken 3 şey vurgulanıyor; iyi hissetme, kötü hissetme ve doğru hissetmek. Yani mutlu olmak için her zaman iyi hissetmek şart değildir; bazen kötü hissetsek de sonuçta doğru hissetmek bizi mutlu eder, bu da bence ilginç ve doğru bir tespit. Bu bölüm de ayrıca Julie ve Julia filminden bahsedilmiş, yazar “bazen bir yemek kitabındaki bütün yemek tariflerini yapmış olmak bizi mutlu edebilir,” demiş.

0 kalem yazmış:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...