27 Nisan 2011 Çarşamba

Paulo Coelho'dan Elif


Paulo Coelho'nun "Elif"ini bitirdim, çok sürükleyici bir kitaptı gerçekten. Yazarın daha önce "Simyacı" ve "Pieda Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım" isimli kitaplarını okumuştum. Elif'i de kısa sürede okuyup bitirdim, kitap gerçekmiş gibi yazılmış olsa da gerçek olamaycak kadar uçuk gelmişti önce, bu yazıyı yazmadan önce yazarın kitabıyla ilgili röportaj var mı diye bakayım dedim, ve ropörtajda hikayenin gerçek olduğunu gördüm, inanılmaz. Ayrıca ropörtajda yazar daha önce birkaç kez akıl hastanesinde tedavi gördüğünü de söylüyor.

Kitabın konusuna gelecek olursak; Paulo uzun zamandır evrensel enerjiyi hissedememekten, ne yapacağını bilememekten yakınmaktadır, ruhani yol göstericisi ona yollara düşmesini öğütler, her insan için kendini bulma yöntemi farklı olabilir ama Paulo için bu yöntem yolculuktur. Bunun üzerine Paulo imza günleri vesilesiyle pek çok ülkeyi ard arda ziyaret eder. Eşi Christina bir ressamdır ve eşini her konuda destekler, 25 yıllık beraberlikleri güven ve sevgi üzerine kurulmuştur, bu nedenle birbirlerinden uzak geçirdikleri bu uzun zamanı dert etmez.
Bu arada Paulo Rusya'da Hilal isminde bir Türk kızı ile tanışır. Hilal 21 yaşında çok yetenekli bir kemancıdır, Rusya'da başladığı keman eğitimine ara vermiş bir garip bir kızdır. Ona göre kendisinin Paulo ile ilgili bir misyonu vardır, onun için kutsal ateşi yakması, onun kendisini bulmasına yardım etmesi gerekmektedir. Paulo ilk başta bunu ciddiye almaz, ara sıra rastlanılan israrcı bir hayran olarak değerlendirir onu da. Ancak kız çok kararlıdır ve kendisini yazar ve yayıncılarından oluşan bir grupla ayarlanmış Transsibirya treniyle çıkılacak olan yolculuğa davet ettirir. Önceleri istenmeyen kişi olarak fazla yüz verilmeyen Hilal zamanla gruba kendini kabul ettirir, bu arada Paulo'nun da kıza karşı olan tutumu bu kabullenişi güçlendirir.
Kitaba adını veren Elif'e gelecek olursak,"Elif, geçmişe veya bugüne ait küçüklü, büyüklü bütün noktaları içine alan Kainat'ta bir noktadır." Araf, Arapça'nın ilk harfi Elif, Japonca'nın ilk harfi Ki vb. Paulo Hilal'le göz göze gelince benzersiz bir deneyim yaşar, geçmişin kapıları açılır ve anlar sırayla Hilal'in gözlerinden dışarı yansır. Paulo ve Hilal daha önce bir başka hayatta buluşmuş olduklarını görürler. Ancak Paulo bunun nahoş bir olay olduğunu sezmiştir. Her ne kadar Paulo'nun mürşidi J geçmiş hayatlara gidilmesine ve oralarla bağlantılı hataların artık kurcalanmaması gerektiğini savunsa da Paulo ilerleyen bölümlerde Hilal'le başka bir hayatta yaşadığı bu olumsuz deneyimi açıkça görür (ışık çemberi egzersizleriyle) , bu durumda bir şekilde ona kendisini affettirmelidir. Bu süreç ilerlerken aralarında duygusal bir yakınlaşma da olur ancak Paulo karısına olan bağlılığından hiç vazgeçmez. Sonunda ise aradığını bulur ve ruhu huzura kavuşur. Hilal de daha hayatın başındadır ve o da zaman içinde aradığını bulacaktır.

Kitapta Paulo'nun zaman, evren, geçmiş yaşamlar ve benzeri konularda arayışını, düşüncelerini yansıtıyor.
"Hepimiz kozmosun içinde başıboş dolaşan ruhlarız. Hayatlarımızın hepsini aynı anda yaşadığımız halde birini bitirip diğerine başladığımızı sanırız. Ruhumuzun özüne dokunan hiçbir şey unutulmaz, dolayısıyla geri kalanı etkiler."
Hoşuma giden diğer bir alıntı da şu; Hilal Paulo'nun ağzından "seni seviyorum" sözcüklerini duymak için çırpınıp duruyor, Paulo'nun cevabı ise şu;
"Seni seviyorum. Seni seviyorum çünkü dünyadaki bütün aşklar aynı göle akan farklı ırmaklar gibidir. O gülde kavuştuktan sonra hepsi tek bir aşk olur, yağmur bereketiyle toprağa yağar."
Paulo, uzun yıllar önce eşini kaybedişinin acısını hala dindirememiş olan 70 yaşındaki tercümanı Yao'yu da teselli ediyor, ona göre hepimiz, bütün ruhlar aynı bütünün parçalarıyız ve bir gün mutlaka yine birleşeceğiz.

Bu arada Elif'i merak ediyorsanız; Paulo Coelho ile çekilmiş bir fotoğrafını şu adresten görebilirsiniz;
http://priyafengshuisolutions.wordpress.com/2010/11/30/prayer-of-forgiveness-the-aleph/

6 yorum:

  1. Paulo Coelho'nun tüm kitaplarını okumuş birisi olarak Elif'i nedense beğenememiştim. Beklentilerimin çok çok altında kalan kitaplardan birisi olmuştu benim için. Bu arada okumadıysanız eğer Veronica Ölmek İStiyor ve Brida'yı tavsiye ederim.

    Yolunuz düşerse bana da beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Elif yazarın her zamankinden farklı bir tarzda yazdığı bir kitap sanırım o nedenle pek beğenilmiyor genelde:) Evet özellikle Veronica Ölmek İstiyor merak ettiğim bir kitap, filmi de var hatta, onu da merak ediyorum:) Yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Elif.. yeni bitirdim ve fazlasıyla güzeldi. Sizi düşündüren ustaca kaleme alınmış bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de çok sevdiğim bir kitap olmuştu, yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. Ne diyebilirim ki inanilmazdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirdeyim,çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...