1 Temmuz 2011 Cuma

Source Code- Yaşam Şifresi


Dün Jack Gyllenhaal’ın başrolünü oynadığı Yaşam Şifresi “Soruce Code” isimli filmi seyrettim. Limitless’tan sonra son zamanlarda izlediğim güzel filmlerden biriydi. Eğer filmi izlemediyseniz bundan sonrasını okumayabilirsiniz, ama bence okusanız da filmden hala zevk alabilirsiniz.

Yaşam Şifresin’nde kahramanımız Colter Stevens bir trende uyanır, karşısında hiç tanımadığı ve kendisine Sean diye hitap eden bir kız oturmaktadır.Colter hiçbir şey hatırlamamaktadır. Bir süre neler olduğunu anlamaya çalışırken birden kendisini "kapsül" denen başka bir yerde bulur. Askeri bir projenin parçasıdır Colter. Gelelim "yaşam şifresine"; Yaşam Şifresi şu; bir insan öldükten sonra yaşamının son 8 dakikasına ulaşılabiliyor ve yine ölmek üzere olan birinin beyinsel aktivitesi de bu 8 dakikalık kayıtta yaşatılabiliyor (!). Pek iyi açıklayamadım sanırım ama gerçekten karışık. Afganistan’da helikopter pilotu olan Colter Stevens çok ağır yaralandıktan sonra böyle bir programa dahil edilmiştir. Görevi tarih öğretmeni Sean Fentress’in Yaşam Şifresi’nden, bir dizi terörist saldırının ilk eylemi olarak trene konan bombanın yerini ve bombacıyı bulmaktır. Ancak tabi ki bunu 8 dakika içinde yapması gerekmektedir. Her yaşam şifresi deneyiminin sonu trendeki bombanın patlaması ile ve her ne olursa olsun Colter'ın ölümüyle sonuçlanmaktadır. Bunun amacı bomba tipi hakkında bilgi edinip bombacıyı teşhis etmek ve bombacının gelecekte yapacağı diğer eylemlere engel olmaktır. Çünkü Yaşam Şifresinin sağladığı 8 dakika içerisinde ne olursa olsun geçmişi değiştirmenin imkanı yoktur, ya da programı uygulayanların bildiği budur. Sonunda bombayı bulur ve bombacıyı etkisiz hale getirir. Ve böylece beklenmedik bir biçimde geçmişi değiştirmeyi başarır. İşin ilginci geçmişin bu şekilde değişmesi zincirleme bir etkiyle diğer olayları da değiştirir. Bu tren bombalaması hiç olmadığı için insanlar yaşamaya devam eder (bence buradaki hata Colter'ın hala Sean Fentress’in içinde olması, çünkü bu kaza hiç olmamış olduğu için Colter’ın da hiç Sean’ın içinde bulunmamış olması gerekir, son sahnede Sean ve Christine (trendeki kız) beraberken bizim gördüğümüz Colter’ın yüzüydü) , Sean ve Christine sevgili olur, Colter‘in sonunda yaşamına son verilmişken bu sefer onu yeni bir Yaşam şifresi görevi için hazırlanırken buluruz. İşte böyle oldukça ilginç bir filmdi, trendeki bomba olayı bana Speed filmini hatırlattı. Mutlaka izleyin bence:)

8 yorum:

  1. Tavsiyeniz üzere filmi izledim, gerçekten son zamanlarda izlediğim güzel nadir filmlerden biriydi,
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmenize sevindim, ben teşekkür ederim yorumunuz için:)

    YanıtlaSil
  3. ben de izledim filmi.gerçekten çok güzel.sonunda oturmayan şeyler var kafamda.Colter‘in sonunda yaşamına son verilmişken bu sefer onu yeni bir Yaşam şifresi görevi için hazırlanırken buluruz demişsnz. colterın yaşamna zaten son verilmiştir nasıl yeni görev için hazırlanırken buluyoruz onu ve zaman geriye mi aktı ben anlayamadm onu tam.sonuçta herkes yaşamaya devam etti ve bu görevi gerçeklştrenler kaza olduğunu biliyordu.sonra colter kazaya engel oldu.projeyi hazırlayan doktor sonunda kaza oldu mu olmadı mı diye biliyor,anlaymadım onu tam.

    YanıtlaSil
  4. Zincirleme olaylar sonucu kaza hiç yaşanmamış gibi oldu, dolayısıyla Colter'ın yaşamına da son verilmemiş oldu -en azından ben öyle anladım-, doktor kazanın olduğunu mu olmadığını mı biliyor derseniz onu bilmiyorum, güzel bir filmdi ama bazı noktalar netleşmedi sonunda:)

    YanıtlaSil
  5. Atıf Öztürk18 Aralık 2011 14:28

    Filmin başını izlemedim ama benim anladığım şu. Colter zaten helikopter kazası geçirdi. Kendi şifresini çözse kendisi ölmezdi :) Yani helikopter kazası ile ilgili bir göreve gitse kendisini kurtarsa geçmişi etkilerdi. Kısacası Colter öldü Godwin fişini çekti colter ın . Ona söz vermişti çünkü iş bittiğinde öleceksin diye. Filmin sonu karışık 2boyut yok aslında. Tren kazasında ölen olmadığı için colter'ın ruhu yaşıyor ve kızlarda yaşıyor buda şu anlama geliyor filmin devamı gelicek :)...Böyle filmleri hep sonu acık kafa karştırıcı yapıyorlar çünkü 2. filmi çekme planları var

    YanıtlaSil
  6. Açıkçası filmi izleyeli uzun bir süre geçti Atıf Bey ama güzel yorumlamışsınız filmi yalnız benim anlamadığım nokta Colter hala Sean'ın içinde mi? Mantıken hiç Sean'ın bedeninde bulunmamış olması gerekmez mi? Ama bence de bir devam filmi gelir.:)

    YanıtlaSil
  7. ben buradan iki tane senaryo varsayıyorum.1.si,Colter tren kazasını engelleyerek kendisine yeni bir evren yarattı yani bombanın patladığı bir evren var birde bombanın patlamadığı evren var.ikiside birbirinden bağımsız devam ediyor buna kanıtım ise;colter goodwin e attığı mesajda:"yepyeni bir dünya yarattınız" diyor.2. senaryo ise Çoğu kişinin düşündüğü gibi,colter tren kazasını engelleyerek gecmisi değiştiriyor ve olaylar sanki hiç olmamış gibi gelişiyor ve goodwin e gelecekle ilgili mesaj atıyor ve bu mesajı aynı zaman diliminde aynı evrenden atıyor ve colter'ın ruhu sean 'ın bedenınde yaşam buluyor...
    her ikisi de çok karısık :)

    YanıtlaSil
  8. Ozellikle ilk senaryonuz oldukca ilginc ve benim aklima yatti, guzel yorumunuz icin cok tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...