1 Haziran 2014 Pazar

Yazma Etkinliği ve Bazı Düşünceler

Güzel defterleriniz var ama bir türlü kullanmaya kıyamıyor musunuz, yazacak bir şey mi bulamıyorsunuz? Yeni takip etmeye başladığım ama hemen en sevdiğim bloglar arasında yerini alan Defter Blogu’nda bir ay sürecek yazma etkinliğine katılmaya ne dersiniz? Bugün etkinliğin ilk günü ve yazma konumuz “neden yazmak istiyorum?”. Ben de yazmakta tembellik ettiğim günlüğümü bu konu için aldım elime, ama bunu düşünürken başka şeyler döküldü kalemimden ve buraya da aktarmak istedim ortaya çıkanları, paylaşmak ve sizlerin de fikirlerinizi almak istedim.

Neden yazmak istiyorum? diye sorduğumda kendime “kendimi daha net ifade edebilmek, düşüncelerimi daha iyi anlayabilmek, beni etkileyen şeyleri somutlaştırmak,” cevaplarını aldım. Ne de olsa bu bir günlük yazısı, o yüzden “ama içimde büyük bir sıkıntı var,” diye devam etmekte özgürdüm. Evet kaldığım yerden devam edeyim öyleyse, içimde büyük bir sıkıntı var, ne zaman şiddet içeren bir haber okusam günlerce bazen haftalarca kendime gelemiyorum, kabullenemiyorum bir türlü, bu kötü olay benim değiştiremeyeceğim, hiçbir şey yapamayacağım bir olay, bunu biliyorum ama yine de bu hissettiklerimi değiştirmiyor, bu basit bir üzüntü değil adeta içimde bir yıkım. Olay aklımdan çıksa, içimden gülmek gelse de okuduğum şey aklıma geliyor ve “böyle şeyler olup biterken gülemem,” diyorum.

Bugün yine başka bir şeyden bahsederken hala medeniyetten ne kadar uzak olduğumuza geldi konu, öyle gerçekten. Dünya üzerinde huzur ve barışın yaşandığı kaç yer var? Böyle düşününce yaşam çok zor görünüyor, dünya çok korkutucu bir yer gibi görünüyor. Oysa dünyada çok güzel şeyler de oluyor, ama biraz önceki bakışla her şey siyah-beyaz. Değiştiremeyeceğimiz olaylardan böylesine etkilenmek bir erdem değil, hayatı siyah-beyaz yaşamak bir erdem değil, belki de hayatı olduğu gibi kabul etmek bir erdem. Benimse bunu anlamam gerekiyor… Sizin düşünceniz nedir? Duyduğunuzda dehşete kapıldığınız olaylardan nasıl etkileniyorsunuz?

Resim: www.jamesbrowne.net

10 yorum:

  1. Yazmasam patlarım gibi hissederim ben..
    Güzel bir etkinlikmiş, zaten bloggerlerın çoğu etkileşimli hassas insanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmak insanı hep rahatlatıyor gerçekten:) güzel yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
    2. Çok haklısınız İlhan Bey, bazı insanlar hasta ruhlu olarak geliyor dünyaya ve bu konuda yapacak bir şey yok maalesef diye düşünüyorum, ama dediğiniz gibi ülkemizde de kötü olayların artması düşündürücü, insanın içinin kararmaması elde değil, yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. Dünyada gerçekten kötü de değil vahşice şeyler oluyor ve bunun derecesi devamlı artıyor. Türkiye'de aynı değil mi? İslam ülkesiyiz diyoruz ama islamda olmayan kin, nefret, intikam her duyguyu çok yoğun yaşıyoruz. Evet elden bir şey gelmiyor yazmak acaba rahatlatır mı insanı? Evet bence biraz faydası olur. Ama bitmiyor ki ertesi gün başka bir felaket. Neyse daha fazla karartmayayım içinizi.

    YanıtlaSil
  3. Yazmasam olmaz mutlaka yamalıyım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak, kendini ifade edebilmek cok güzel gerçekten, sevgiler:)

      Sil
  4. kötü şeyler olunca çok kötü oluyoz di mi sahiden. ben çaresiz hissediyorum. nasıl olabilir bunlar bu dünyada yanıbaşımızda diyorum bi de neden kuzey avrupaya gidip yerleşmiyorum diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef deep, maalsef.. kuzey Avrupa değil mi evet, en güzeli, zaman zaman insan düşünüyor öyle..:)

      Sil
  5. Yazmak benim için bir tutku bir yoldur:)
    Söylemek isteyip,söyleyemediklerimizi en güzel ifade etmenin yoludur yazmak...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar doğru demişsiniz, gerçekten bazen yazarak ifade edilebiliyor bazı şeyler:) yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...