18 Mart 2015 Çarşamba

İntihar Dükkanı - Jean Teulé

Kitap zevkine çok güvendiğim ve sayesinde pek çok güzel kitap keşfettiğim sevgili arkadaşım Biblio'dan yine çok güzel bir kitap tavsiyesi aldım, Jean Teulé'den İntihar Dükkanı. Sel Yayınları'ndan 2011 yılında çıkan kitap 141 sayfa.

Kısaca yazarı da tanırsak 1953 doğumlu, hem yazar hem de karikatürist. 13 kitap yazmış. Bu kitabı 2012 yılında da animasyon olarak beyaz perdeye uyarlanmış. Çizimleri çok hoş olsa da imdb puanı 6,1'de kalmış.
Kitap itiraf edecek olursam, bana önce pek sevimli gelmedi. Distopik bir gelecekte Mishima ve Lucrece Tuvache intihar etmek isteyen insanlara gerekli malzemeler satılan bir dükkan işletmektedirler. Dünyanın iyice kötüye gittiği bu dönemde herkes bunalımdadır ve intihar gerçekten çok yaygındır. Tuvache'lerin oğulları Vincent ve kızları Marilyn de anne babaları gibi depresiflerdir ancak en küçük oğul Alan küçüklüğünden beri çok pozitif ve neşeli bir çocuktur, bu da Tuvache'leri rahatsız etmektedir, bir kere yaptıkları işle bağdaşmamaktadır bu durum. Ancak birlikte olabilmek için bir tarafın diğerini etkilemesi ve kendi yoluna çekmesi gerekecek, peki hangi taraf olacak bu?

Gerçekten çok şirin, küçük ayrıntılarla aslında görselliği yüksek bir kitaptı. Örneğin bilgisayarın mucidi kabul edilen Alan Turing'in içine siyanür enjekte ettiği elmanın önce yağlı boya tablosunu yapıp sonra elmayı yiyerek intihar ettiğini öğrendim, Apple'ın logosu da buradan geliyormuş. Alan Turing'în hayatını anlatan The Imitation Game'i izledikten hemen sonra okuduğum bu ayrıntı etkileyiciydi.

Kısa, sürükleyici ve hoş bir kitap, tavsiye ederim. Sevgili Biblio'nun yazısını da buradan okuyabilirsiniz.

14 yorum:

  1. hımm, peki. felsefeden sonra böyle bir kitap iyi gelir miydi acep :))

    ursula k leguın okuyacam ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelir Nardacım, zaten kısa bir kitap:) Ursula LeGuin hiç okumadım ama listemde, merak ediyorum, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  2. Dur bakem ben buna , yazarı duymuş muydum ne daha önce :D bu arada kabul edersen mimledim seni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli bir kitap, seveceğini tahmin ediyorum:) çoook teşekkür ederim hatırlanmak çok güzel:)

      Sil
  3. Bu kitabı okumalıyım:)Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir kitap, beğeneceğinizi umarım, keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Çok ilgimi çekti, hemen alacağım... teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir kitaptı, Alan'ı çok sevdim, umarım siz de seversiniz, keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Konusu ilginçmiş, not alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenceğinizi umarım, keyifli okumalar:)

      Sil
  6. Elma ayrıntısı cidden çok ilginç, baya hoşuma giden bir kitaptı Eren'cim.

    Kitap etkileşimlerimizin artarak devam etmesini temenni ediyorum. Benim de bir sürü kitap var listemde sayfandan not aldığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendiğim bir kitap oldu bu Biblio'cum, zevklerimiz öyle uyuyor ki eminim senin referanslınla daha çok kitap olacak blogumda, çok teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...