2 Mayıs 2015 Cumartesi

Yalın Tutku - Annie Ernaux

Bu kitabı, aslında bir kitap blogu olmayan, ama severek takip ettiğim Ege'nin blogu sayesinde keşfettim, Ege bu kitabın kadın ve erkek arasındaki tutkuyu sulandırmadan anlatan güzel bir kitap olduğunu söylemişti. Gerçekten de öyleymiş.Önce yazarı tanıyacak olursak, Annie Ernaux, 1940 doğumlu Fransız yazar, Paris'te edebiyat öğretmenliği yapmış ve kadın-erkek ilişkileri üzerine pek çok roman yazmış, ödüller kazanmış. Yazım türü için Wikipedia'da "oto-sosyo-biyografi" deniliyor. Sanırım Amelié Nothombé'un yazım türü de buna giriyor. Yazarın L'autre (Öteki) isimli romanı da 2008'de sinemaya aktarılmış.

Yalın Tutku'yu Cem Yayınları'nın 1992 baskısından okudum. Yazarın kitaplarının bildiğim kadarıyla güncel baskısı olmasa da www.nadirkitap.com'dan pek çok kitabını bulmak mümkün. Kitabımızın konusuna gelirsek, anlatıcımız olgun yaşta (iki üniversiteye giden oğlu var) -aynı yazar gibi- bir edebiyat öğretmeni. Fransa'da görevi dolayısıyla bulunan bir yabancıya aşık olur. Ancak kitap bu aşkı pek anlatmaz, hatta adamı bile çok az anlatır. Esas konu kadının adama duyduğu müthiş tutkudur. Bu tutku o derece ileridir ki kadının gündelik hayatı adamla olan görüşmelerinin arasını doldurmak için yapılan zorunluluklardan ibaret hale gelmiştir.
57 sayfalık kitabın sonunda, basında çıkan kitap ile ilgili yorumlar eklenmiş.

14 yorum:

  1. ne güzel konu ama. hem fransız hem edebiyatçı, iyidir. onlar iyi anlatır böyle şeysileri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deepcim, tam fransızlara uygun bir konu:) dün rüyamda seni gördüm bu arada, sen bir etkinlik düzenliyormussun, çok kalabalık olacakmış, uzun ince gördüm seni:)

      Sil
  2. kitabı bulmana ve üstelik beğenmene çok sevindim eren! bence bu kadının yazım tarzı alışılmışın çok dışında, hatta adeta 'duygusuz'muş gibi. ama işte bu duygusuzluk bütün duyguların özünü sezebilmek için ideal bir arka plan oluşturuyor. bir kadın ve bir adam kitaplarını da tavsiye ederim. annesini ve babasını anlatıyor ayrı ayrı. aile ilişkilerinin pek de dile getirilmeyen her türlü çirkin/utanç verici/saklı detaylarına feci bir netlikle giriyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yorumuna katılıyorum Ege'cim, 'duygusuz' gibi ama bunu çok iyi bir arka plan yapmış, diğer kitaplarını da merak ettim, özellikle bahsettiğim Bir Adam ve Bir Kadın ilgimi çekti, sevgiler:)

      Sil
  3. Bu kitabı okuyup çok sevmiştim ben de. Yazarın bir de Babam isimli bir kitabı var Türkçeye çevrilmiş. Onu da tavsiye ederim, Yalın Tutku gibi incecik bir kitap, çok güzeldi. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için teşekkür ederim, yazarı sevdim ben de, diğer kitaplarını da merak ettim, sevgiler:)

      Sil
  4. film seçkisi 7 yazıma bak mutlaka ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki sen rüyamda seni gördüğümü anlattığım yorumumu okudun mu? nereye yazdığımı hatırlamıyorum ama?:))

      Sil
  5. okudum. güzel rüya yaaa. hep güzel gör beniii kabus olmasııın :)

    YanıtlaSil
  6. Duydum ama okuyamadım bir türlü... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ama güzel bir kitap, tavsiye ederim:)

      Sil
  7. yine bilmediğim pek te adından haberdar olmadığım bir yazar ama not alınmıştır , teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yazarı yeni keşfettim ama bayağı seveni varmış, ben teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...