8 Temmuz 2015 Çarşamba

Arjantin Rüyası - Tuğrul Türkkan

Daha önce size şu yazımda yazarın Rosa Verde kitabından bahsetmiştim. Rosa Verde bir kaç yıl önce e yayınlarından çıkmıştı ancak yazar kitabı hemen hemen yeniden yazmış ve bu yılın mayıs ayında Alfa Yayınları'ndan Arjantin Rüyası olarak basılmış. İki kitabın sayfa sayısı arasındaki fark 100 sayfadan fazla, dolayısıyla dediğim gibi bunu farklı bir isimle yeniden basım olarak düşünmeyin, neredeyse yeni bir kitap okuyoruz.

Önceki yazımda konudan bahsetmiştim ama yeniden özetlersek, bir firmada satış sorumlusu olan Kerem Laçin iş için Arjantin'e gider. Daha uçaktan iner inmez çok güzel bir kızla tanışır ancak sohbetleri kısa sürer ve ayrılırlar. Kerem ayrılırken telefonla konuşan kızın "rosa verde" dediğini duymuştur. Sadece bir kaç gün için Arjantin'de bulunacaktır ama kızı aklından çıkaramaz. Aslında sık sık kıza karşı hissettiğinin ne olduğunu da sorgular, aşk değildir bu, yine de takip etmeye değecek bir şeydir. Bu arada yanında evinde kaldığı arkadaşının arkadaşı Arap asıllı Babek de vardır, onun çılgınlıkları ve köşeli karakteri de Kerem'in macerasına renk katar. Babek'in de yardımıyla Kerem gizemli güzelin peşine düşer. İp uçları onu kafelere, kütüphanelere ve daha bir sürü macera dolu yere götürür, sonunda Arjantin'i baştan başa dolaşmış, Patagonya hatta Arjantin'in Güney Kutbu'na en yakın buzullarla dolu kısmına bile gitmiştir.

Kerem'in kendisi gibi felsefeye meraklı Babek ile yaptığı çeşitli sohbetler de kitaba zenginlik veriyor. İyilik-kötülük, ahlak, din, aşk gibi bir sürü konuyu tartışıyorlar. Bunun dışında yazar entellektüel birikimini de kitaba yansıtmış, klasik İngiliz şairleri, Lady Montague'nün Şark Mektupları, Binbir Gece Masalları kitapta yer alan eserlerden bazıları. Kitap o kadar dolu ki sadece edebi veya diğer sanatsal göndermeler değil sadece Arjantin ile ilgili verilen bilgilerin bile -tarihi, gündelik yaşamı dışında mistik yönleriyle de- inanılmaz bir araştırmanın ürünü olduğu görülüyor. Ancak bütün bunları konuya öyle güzel yedirmiş ki hiç biri okuru rahatsız etmiyor. Aşk ve macera ile yoğurulmuş bir kitap olmasının yanısıra çoğu macera kitabının aksine kahramanların duygusal durumları, psikolojileri üzerinde de durulmuş, bu da kitabı türdeşlerinin içinde bana göre öne çıkarıyor. Ayrıca ilk sayfadan itibaren başarıyla yerleştirdiği işaretlerle böylesine karmaşık bir kurgunun içinden de başarıyla çıkmış yazar.

Kitap için hazırlanan tanıtım videosunu buradan izleyebilirsiniz: https://vimeo.com/128473615

Kısacası benim çok beğendiğim bir kitap oldu, kesinlikle okumanızı tavsiye ederim, 413 sayfalık kitabı hiç sıkılmadan okuyacağınıza emin olabilirsiniz. Yazarın gelecek romanlarını merakla bekliyorum. Keyifli okumalar:)

8 yorum:

  1. kitap elimde , en yakın zamanda ben de okumayı istiyorum , bu arada yeniden basım olduğundan haberim yoktu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevecegine eminim, yeniden basım demek haksızlık olur yazar neredeyse 150 sayfa eklemiş adeta yeniden yazmış, yorumlarını merakla bekliyorum, sevgiler:)

      Sil
  2. Sevdiğim bir tarz kitap daha.Listeye almakta fayda var.Çok guzel anlatmışsınız okuyasım geldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Macera kısımları özellikle erkek okurları memnun edecektir, sizin de seveceginizi tahmin ediyorum:)

      Sil
  3. Bu yazarı hiç duymamışım, ilk kitap mı bu? konu güzel görünüyor bakacağım... teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk kitap diyebiliriz Gül Hanim, tavsiye ederim, yorumunuz icin teşekkürler:)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Deepcim seversin okumanı tavsiye ediyorum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...