15 Temmuz 2015 Çarşamba

Kara Kitap'ın Sırları - Darmin Hadzibegovic

Kara Kitap'ı okuyalı yıllar oluyor ama beni öyle etkilemişti ki, hala tadı damağımda. Birkaç yıl önce Kara Kitap'ın Sırları'nı kitapçı raflarında görmüştüm ve o günden beri de okuma listemdeydi. Hele altındaki "Orhan Pamuk'un Yazı ve Resimleriyle" ibaresi aklımı çelmişti bile. İşte aylar, yıllar geçti ben kitabı şimdi okuyabildim. Ama böylesi daha iyiymiş çünkü ben tam bu kitabı okurken, Kara Kitap'ın 25. yıl özel basımı çıktı, hem de 3000 adet sayılı özel baskısıyla (benimki 2501 no'lu sayı:)) ve işin en güzel tarafı bu özel ciltli baskının içinde Orhan Pamuk'un kitabı yazdığı defterlerinin sayfaları da yer yer verilmiş- BA- YIL- DIM! İşte ben böylece Kara Kitap'ın Sırları'nı ve Kara Kitap'ı ikinci kere aynı zamanlarda okudum.

Gelelim Kara Kitap'ın Sırları'na. Darmin Hadzibegovic, Orhan Pamuk'un son yıllardaki editörlüymüş. Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitabımız 128 sayfa. Unutmadan söyleyeyim kapak resmi Orhan Pamuk'a ait, romanını yazraken yaptığı karalamalardan biri aslında, hatta nasıl çizdiğini de anlatmış kitapta. Kitabın çeşitli yerlerinde, iç kapakta Orhan Pamuk'un yaptığı karalamalar var (karalama dediğimi bakmayın çok hoş ve orijinal çizimler aslında). Kitapta hem Kara Kitap'ın nasıl yazıldığının hikayesi var hem de yazarın kitapta yaptığı çeşitli göndermelerin hikayesi ve bir de yukarıda dediğim gibi bol bol romanı yazdığı defterlerin veya kendisi için aldığı notların resimleri. Yazarın hayranları için bulunmaz bir kaynak. Keyifli okumalar dilerim:)

7 yorum:

  1. Merhaba! Bir mim paylaştım. Sizi de mimledim, yazarsanız sevinirim :)

    http://iremvekitaplar.blogspot.com.tr/2015/07/tatil-muzikleri-mimi-ilk-kendi-mimim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda cevaplayacağım, teşekkür ederim:)

      Sil
  2. hımmmm bilemedim okumadım pamuk ilgimi çekmiyo yaa :)

    YanıtlaSil
  3. Neden olduğunu çok düşündüm ama bulamadım ben kesin olarak Orhan Pamuk ve Selim İleri romanlarını okuyamıyorum çünkü anlyamıyorum. Şimdi sen anlatınca gene heveslendim alıp okumak için ama zaten şu dönem nedense okuma zevkim en aşağılarda. Livaneli'nin son kitabı elimse sürünüp duruyor oradan oraya. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selim İleri konusunda ben de aynı durumdayım İlhan Bey:)) Kara Kitap sanırım Orhan Pamuk'un en sevilen romanı ama tarz yine aynı tarz tabi:) Yaz sıcaklarında kitaba konsantre olmak zor oluyor ama yine de keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Merhaba :)
    Türkiye'nin ilk çoklu sosyal alışveriş platformu buypasa.com çok yakında açılıyor; kitap, dergi ve kitaplıklar inanılmaz indirimlerle sizleri bekliyor. Detaylı bilgiye http://sanalpazar24.net adresinden ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...