7 Ekim 2015 Çarşamba

Bebek - Ira Levin

Geçenlerde internet üzerinden yaptığım bir sahaf alışverişinde Ira Levin'in kitaplarına denk geldim ve rastgele bir kitap seçtim. Daha önceden yazarın Rosemary'nin Bebeği isimli kitabını İngilizce okumuştum, ama nedense Bebek isimli kitabın farklı bir kitap olabileceğini sandım. Altın Kitaplar'ın Doğan Hızlan başkanlığındaki bir kurulla oluşturduğu Dar Dizi isimli seriden 1974'te çıkmış Bebek. Nedense eskiden yayınevleri yabancı kitapları basarken kitabın orijinal adını kullanmama yolunda özel bir inat gösteriyorlarmış galiba. Rosemary'nin Bebeği denilse Türk halkı anlamayacaktı herhalde... Kitabımız 348 sayfa. Kahramanımız Rosemary dindar bir aileden gelen genç ve güzel bir kadındır, Guy isimli kendisinden yaşça büyük pek de ünlü sayılmayan ancak hırslı bir aktörle evlidir. Çiftimiz son derece şık, eski ancak içinde meydana gelen cinayet vs. gibi olaylar nedeniyle kötü şöhretli bir eve taşınırlar. Kısa sürede yaşlı komşuları Castevet'ler ile de samimiyet kurarlar. Özellikle Rosemary hamile kaldıktan sonra samimiyet garip bir şekilde ilerler. Romanı daha fazla anlatamıyorum çünkü küçük ayrıntılar öyle güzel ipuçları oluşturuyor ki anlatırsam her şeyin tadı kaçabilir. Bence harika bir roman, yazar okura müthiş bir merak ve gerilim yaşatıyor. Elinize geçerse mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Sonları biraz sinir bozucu gelebilir ama ne de olsa bu bir korku romanı. Bu arada Roman Polanski'nin yönetmiş olduğu filmin de harika bir uyarlama olduğunu söyleyeyim. Keyifli okumalar.

Resim: http://tr.web.img1.acsta.net/r_640_600/b_1_d6d6d6/medias/nmedia/18/60/08/63/18819254.jpg

6 yorum:

  1. Sahaf alışverişinin keyfi sahafa gidip yapmakta bence... :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahaf gezmenin keyfi ayrı ama internetten alışverişin rahatlığı da başka..:)) sevgiler

      Sil
  2. Filmi izlemek istediklerimden ama önce kitabını okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de ayrı keyifli gerçekten ama dediğiniz gibi önce kitap okumak genelde daha iyi oluyor, keyifli okumalar:)

      Sil
  3. bunu okudum. sahaftan aldım. sahaftan e yayınları "baba" buldum mesela. bunu netten aldın he. ilginç bak bu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nadirkitap.com'da çoğu eski kitabı bulmak mümkün Deepcim, güzel kitaptı:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...