25 Mart 2017 Cumartesi

Sakurasou No Pet No Kanaja (The Pet Girl Of Sakura Dormitory)

J.C. Staff stüdyosuna ait, mangadan uyarlanmış, 2012 yapımı 24 bölümlük bir anime. İmdb puanı ise 8.Konumuza gelirsek, kahramanımız Sorata, Suimei Sanat Üniversitesi’ne bağlı Suimei Lisesi’ne devam etmektedir. Bakmakta olduğu kediler kaldığı yurtta kabul edilmeyince, o da çareyi Sakurasou’ya ( Sakura Yurdu) taşınmakta bulur. Ancak bu herkesin göze alabileceği bir şey değildir, çünkü yurdun adı içindeki “sıradışı” öğrencilerden dolayı pek de iyi anılmaz. Ama Sorata’nın başka çaresi yoktur.

Yurtta kalanlar gerçekten gariptir. Misaka kızımız coşkun enerjisiyle herkesi korkutmaktadır, Jin tam bir kadın avcısıdır ve ahlaksız ilişkilerini utanmadan anlatır, Ryuunosuke ise kendisini odasına kilitlemiş çatlak bir bilgisayar kurdudur. Ancak bu öğrencilerin hepsi neredeyse dâhidir, Misaka kendi animelerini yapan meşhur biridir, Jin onun senaryolarını yazar, Ryuunosuke ( ki kendisi benim 24 bölüm boyunca uzun saçları nedeniyle kız zannetmeme rağmen erkekmiş) ise kendi programlarını yazan başka bir dâhidir. Yurt öğretmenleri ise kendinden başka hiçbir şeyle ilgilenmeyen Chihiro Sensei ‘dir. Sorata tam bu garip kişilere alıştım derken ortaya Maschiro Shiina çıkar. Maschiro görünüşte çok hoş bir genç kızdır ancak kendine bakabilecek olgunlukta olmadığından normal yurtta kalamaz ve son çare olarak Sakurasou’ya gelir. Sorata’yı Maschiro’ya bakmakla görevlendirirler. Sorata bu görevi çoğunlukla yüksünmeden yerine getirir. Zaten bir süre sonra Maschiro’ya hayran olur, çünkü o inanılmaz yetenekli ve çok ünlü bir ressamdır, bir süre manga çizmek istediği için İngiltere’den Japonya’ya gelmiştir. Son olarak, ailesine karşı gelerek sanat lisesinde okuyan Aoyama’nın da kirasının ucuz olması sebebiyle Sakurasou’ya gelmesiyle kadro tamamlanır.

Tür olarak arkadaşlık ve okul hayatı diyebiliriz bu anime için. Benim çok hoşuma gitti bu seri, çizimleri güzeldi, giriş ve bitiş jeneriği ve müzikler iyiydi. Konu olarak çok ilginç olmamasına rağmen bölümleri merakla birbiri ardına izledim. Karakterlerin motivasyonları ilgi çekiciydi, örneğin herkesin dahi olduğu yurtta Sorata biraz komplekse kapılıyor ve hiç ilgisi olmamasına rağmen oyun yapma konusunda çok çalışarak bir yarışmaya katılıyor, belli düzeyde başarı kazanıyor ama –spoiler- sonuçta kazanamıyor. Benzer şeyler Aoyama için de geçerli. Yani klasik “çok çalıştı, azmetti, başardı” senaryosu yapmamışlar ve kaybetmenin psikolojisine eğilmişler, güzeldi bu açıdan. Ama yurttaki arkadaşlık ilişkileri çok güzel, bu tarz şeyleri izlemek çok hoşuma gidiyor, Clannad’da da çok hoşuma gitmişti arkadaşlıkları. Kısacası benden yüksek not alan, sevdiğim ve tavsiye edebileceğim bir anime Sakurasou. Keyifli seyirler :)

Resim: www.turkcealtyazi.org

8 yorum:

  1. Ne kadar ilginçmiş, Japonlar kabul etmek lazım anime konusunda bir numaralar, benim yeğen oğluşum sabahtan akşama izliyor valla:)))kedilerinden ayrılmadığı için o kızcağızı tebrik ediyorum:))Çok teşekkürler Eren'cim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle enteresan konuları işliyorlar ki, herkese hitap eden bir anime bulmak mümkün:) Kahramanımız gerçekten kedilerine sahip çıkmasıyla tam puan alıyor:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. not aldım izliycem. bir de şeyi izliycam, code geass-lelouch of the rebellion :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu seversin Deepcim, çok tatlı, konusu da orijinal, neler bulmuşsun, baktım hemen, puanı 8,7, baya iyi:=)

      Sil
  3. ay ay animeleri hiç denemedim ki ama ne güzel önerilerin var valla hevese geliyorum sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) evet Eylem'cim hissediyorum, sana da izleticez yakında galiba..:)))

      Sil
  4. Merhaba blogunuzu takibe aldım bana da beklerim.


    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, blogunuzu severek takip ediyorum, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...