21 Haziran 2018 Perşembe

Gözyaşı Konağı - Şebnem İşigüzel

Bu roman sevgili blogger arkadaşım Gül Akça, blogunda yazdığından beridir, okuma listemde. Yine onun tavsiyesiyle Venüs'ü okumuş, sevmiştim. Gözyaşı Konağı da bir kadın romanı. İletişim Yayınları'ndan 2016 yılında çıkan kitabımız 250 sayfa.

Kahramanımız Emine, 1876 yılında, İstanbul'lu zengin bir ailenin üç kızından biridir. Üç kızkardeş sürekli beraber oldukları evin kalfası Bedriye ve anneleriyle keyifli zamanlar geçirmektedirler. Ancak bu tatlı yaşam kahramanımızın bir şekilde evlilik dışı hamile kalmasıyla bozulur. En önemli derdi kızlarının iyi evlilikler yapması olan anneleri, kızını çocuğunu doğurması için Bedriye ile Büyük Ada'daki köşke gönderir. Annesi ve kızkardeşleri hamile olduğunu öğrenince Emine'ye epeyi bir çile çektirirler, Ada'ya gelince biraz huzur bulacağına inanan Emine ise burada çok daha başka şeyler bulacaktır...

Bir çırpıda okunan, keyifli bir romandı gerçekten. Tavsiye ederim:)




22 yorum:

  1. Konusu tanıdık geldi. Bir ara okurum. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz bilindik bir konu aslında ama merakla okunuyor, yazar güzel işlemiş, umarım siz de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  2. Kadın romanı? Bu tabiri pek doğru bulmuyorum. Her kitap, herkes tarafından okunabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız aslında tabi ki ama anne ve üç kızları arasındaki o sıcak ilişki öyle güzel işlenmiş ki, kadınların iyi anlayacağı ve severek okuyacaklarını düşündüğüm için öyle dedim:)

      Sil
  3. Selammmmm 😊
    Benim de okumayı çok istediğim ama bir türlü okuyamadığım romanlardan. Seveni seviyor sevmeyeni de hiç sevmiyor yazarın sanırım. Okuduğum yorumlardan öyle hissettmiştim.
    Ama sizlerden duyunca daha bir istiyorum okumayı.selamlar iyi çalışmalar Eren'cim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle bu kitabını sevdim ben Gülşah'cım, sen de seversin umarım, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Ada'da geçmesine bayıldım! Büyükada'da geçen pek roman okumadım hemen not alıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen çok keyifli bir roman gerçekten, hüzünlü tabi ama, seveceğini düşünüyorum, sevgiler:)

      Sil
  5. Klasik bir konu ama her daim iş yapar, teşekkürler Eren'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Bahar'cım, yazar da güzel işlemiş, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  6. Gözyaşı konağı? Nereden duydum ki!
    Aklımda yer etmiş ama nereden?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. popüler bir roman sanırım, güzel bir isim bulmuş yazar:)

      Sil
  7. Bu kitap Sabit Fikir'in en iyi 50 roman listesine de girmişti. Ben okumadım ama Kitap Ağacı Adana grubumdaki arkadaşlar ortak okuma için bu kitabı seçmişlerdi. Hâlâ ne kadar çok sevdiklerini anlatırlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bunu bilmiyordum bak:) evet Şule'cim güzel kitaptı gerçekten, sevgiler:)

      Sil
  8. İşigüzel'i gazeteci diye hatırlıyordum nedense, ekşi sözlüğe bakınca gerçekten gazetecilik de yapmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de hatırlıyorum gazetecilik yapmış diye, sonra da iyi bir yazar olmuş:)

      Sil
  9. Güzel kitaptı bende çok sevmiştim. Ayrıca ismi de çok hoşuma gitmişti. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Gül Hanım, sayenizde okumuş oldum, teşekkür ederim tekrar, sevgiler:)

      Sil
  10. Ne demek Eren Hanım, hepimiz birbirimizden tevsiye alıyoruz çok da güzel oluyor:)

    YanıtlaSil
  11. ne güzel konuymuş, hemi de adada :) işigüzel de severim. bir ara varlık yayınlarının başındaymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa evet süper gerçekten, bu kitabı seversin kesin:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...