13 Ağustos 2018 Pazartesi

Koralin ve Gizli Dünya

Koralin'i 2009 yapımı animasyon filminden biliyordum, o filmi o kadar seviyorum ki defalarca izleyip, repliklerini ezberlemiştim. Filmin Neil Gaiman'ın kitabından uyarlandığını biliyordum ama filmi o kadar sevmiştim ki kitabını daha çok sevme ihtimali görmüyordum :))

Kitap İthaki Yayınları'ndan 2009'da çıkmış, 180 sayfa ve içinde ilüstrasyonlar (Dave McKean) bulunuyor. İlk gençlik romanı diyebiliriz.

Koralin, annesi ve babasından yeterince ilgi görmeyen, meraklı ve etrafını keşfetmekte olan, ergenliğin başında bir genç kızdır. Ailecek yeni taşındıkları eski bir evde unutulmuş bir kapı keşfeder. Bu kapı gözlerinin yerinde "düğmeler" olan diğer ailesinin yaşadığı harika bir yerdir. İşte bu diğer dünya, gerçekten de o kadar harika mıdır acaba?

Başta da dediğim gibi, aslında kitabı okumaya niyetim yoktu ama kitap sitelerinde "filminden çok daha fazla beğendim" gibi yorumlar okuyunca, fikrimi değiştirmiştim. Ama yok, filmi çok daha fazla sevdim, hatta kitabı pek de beğenmedim diyebilirim. Zaten bayağı farklılıklar var, en başta romanda Wybie karakteri yok -ki bu bence bayağı bir eksiklik.

Bu da bonus olsun, imdb'den..:)

Yine de okunabilir tabi, keyifli okumalar dilerim :)


20 yorum:

  1. Koralin'i oldukça severim, Gaiman'ın kurduğu dünya hoşuma gidiyor. kitabını okumadım, ama yazınla beraber yeniden filmini seyretme isteğiyle doldum. :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah filmi muhteşem gerçekten, bir ara bütün replikleri ezberlemiştim..:)) teşekkürler yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  2. Filmini izleyeyim önce. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka tavsiye ederim, umarım siz de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  3. İlk kez duydum ama çok tatlı geldi çizimler, kapak, renkler...animasyonunu görmek isterim. Eline sağlık Eren'ciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Müjde Abla konusu da çok hoş bence, umarım siz de seversiniz, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. la mante
    le chalet
    tabula rasa

    izleseneee, kısa diziler, polisiye, suç, gerilim filan.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa süper dizi önerileri Deepcim çok sağ ol, bakayım:) ben de şimdi altered carbon'a bakıyorum, onun da puanı bayağı iyi..:)

      Sil
  5. Ben kitap uyarlaması olduğunu bilmeden filmini izledim. Büyük ihtimalle kitabını okumam.

    Yazarın Yıldız Tozu'ndan uyarlanan filmini o kadar sevdim ki kitabını mutlaka okumak istiyorum. Kitabını daha çok severim gibi geliyor, umarım yanılmam :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç cevabım için kusura bakma öncelikle:) yıldız tozu'nu ben de filmini izleyip çok sevmiştim, kitabı da okunur:)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. önce filmine bakmanızı tavsiye ederim:)

      Sil
  7. Okumadım, filmini de izlememiştim. İzleyeyim o zamansa :))

    YanıtlaSil
  8. frgmanını izledim farklı ve hoş bir animasyondu..kitabını bilmiyordum bi ara okumak lazım o zaman..bilgi için emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuza, seversiniz umarım:)

      Sil
  9. Ne kitaptan ne de filmden haberim vardı:) Bu durumda ben de tercihimi filmden yana kullanayım:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım seversiniz filmi, iyi seyirler, sevgiler:)

      Sil
  10. bu kitabı okumam lazım.

    yaaa bak bayramda izlediğim dizilerden brooklyn 99 çok güzeldiiiii :) lost in space, 911, tabula rasa, le chalet, power da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın hayal gücü çok etkileyici cidden:) ay ne diziler ne diziler hızına yetişmiyoruz:)) brooklyn 99 türü komedi, suç vaay çok ilginç olmalı, hem de 22 dakika, çok iyi, tam çerezlik:) tabula rasa, le chalet, baya baya birşey var bakayım ben bunlara.. çok sağ ol:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...