17 Eylül 2018 Pazartesi

Mutluluk Uygulamaları - Ruth A. Baer

Bu kitabı alırken gündelik mutluluk uygulamaları tarzında, basit içerikli olduğunu zannetmiştim; mesela "güne güzel bir kahveyle başlamak sizi mutlu eder" gibi öneriler olmasını bekliyordum. Ancak farklı çıktı ve kitabı çok beğendiğimi de peşinen söyleyeyim:)

Olimpos Yayınları'ndan Ocak 2017'de çıkan kitap Kıvılcım Ertaş tarafından çevrilmiş, 379 sayfa. Kitabın arkasında dizin de mevcut, bildiğiniz gibi dizinli kitaplar (belli başlı kelimelerin veya konuların geçtiği sayfaları içeren liste) çok kullanışlı oluyor.

Kitap 4 bölümden oluşuyor, ilk bölümde kitaptan nasıl faydalanabileceğimiz ve zihnimizle ilgili bazı özellikler anlatılmış. İkinci bölüm, psikolojik tuzaklar. Psikolojide sıkça bahsi geçen "bilişsel çarpıtmalar"a değinilmiş kısmen, bunlardan bir kısmı ruminasyon (olumsuz düşünceye saplanma), özellikle ruminasyon üzerinde çok durulmuş. Bazen gerçekten de saçma olduğunu bildiğiniz halde olumsuz bir düşünce kafanızda döner durur. İşte bu bölümde ondan nasıl kaçınabileceğimizi de anlatmış yazar. Aslında sadece ruminasyonun da değil neredeyse herşeyin çaresi, mutluluğun anahtarı farkındalık; başka bir deyişle anı yaşamak.


Çok ilginç bir araştırma sonucundan bahsetmek istiyorum, beni çok şaşırttı; hani bulaşık yıkarken, yerleri süpürürken veya yürürken kendimizi düşüncelerimize kaptırırız, kafamızda geçmişle veya gelecekle meşgul oluruz, kendimizi bir anlamda otomatik pilota bağlarız. İşte, yapılan araştırmalar kendilerini daha az otomatik pilota bağlayan kişilerin daha mutlu olduğunu göstermiş. Yani ne kadar "anda" kalırsanız o kadar mutlu oluyorsunuz.

Peki, "anda kalmak" ne demek? Bütün duyularımızda o anda ve orada olmak, havadaki kokuları, tenimizde esintiyi, renkleri, geçen insanları fark etmek... İşte o zaman, yavaş yavaş yaşamın güzelliğini de fark etmiş oluyoruz, anlar geçiyor ve bir daha hiç biri geri gelmeyecek, hepsi çok özel...

Diğer psikolojik tuzaklar kaçınma, duygu odaklı davranış (mantığı devre dışı bırakma) ve özeleştiri. Bütün bunların en iyi ilacı ise "özşefkat". Çoğu zaman disiplinli olabilmek ve kendimizi bırakmamak için özeleştiriye sarılırız, oysa yapılan araştırmalar "özsevgi" ve "özşefkat" ile davranmanın, yani kendisine sevgi ve şefkat dolu davrananların çeşitli konularda çok daha iyi performans gösterdiğini ortaya çıkartmış.

Üçüncü bölüm farkındalık becerileri kazanmak üzerinde duruyor, bilinçli gözlem, kabullenme ve isteklilik gibi alt başlıklar var, yine çok önemli bilgiler verilmiş. Dördüncü ve son bölümde de verilen tüm bilgiler bir araya getirilerek çeşitli egzersizlerle farkındalık becerilerinin arttırılması hedeflenmiş. Ayrıca her bölümün sonunda özetler var ve konular çok çeşitli örneklerle pekiştirilmiş.

Ben kitabı çok sevdim, çok faydalı buldum. Özet bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Hatta tekrar okumak istiyorum. Mutlu olmak herkesin hedefi olduğuna göre, ben de bu kitabı herkese öneririm:)

resim 2: http://thethoughtgardener.com/seize-every-moment-to-seize-the-day-with-eft-tapping/


20 yorum:

  1. bu tarz kitapların güzel olanları insana çok şey katıyor, ben de okumak isterim... mutluluğumuzun daim olması dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Dilek'cim, ben çok şey buldum bu kitapta, tavsiye ederim.. mutluluğumuz daim olsun inşallah, sevgiler:)

      Sil
  2. Bu yorumunuzdan sonra alıp kütüphaneme koymak istedim. Kişisel gelişim kitaplarıyla pek aram yoktur ama nerde mutlu pozitif kitap görsem elim hemen ona kayıyor :) çok güzel bir yazı olmuş sevgiler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrusu ben de çoğu kişisel gelişim kitabını okur ve elden çıkarırım genelde ama bu kitabı okuduktan sonra doğruca kitaplığıma koydum:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Bulaşık yıkarken bir daha anda kalmaya dikkat edeceğim, bazen bulaşık yıkarken (makinem yok ya sıksık yıkıyorum zaten)youtube'u açıyorum sevdiğim şarkıları dinliyorum. O da iyi geliyor ama çok üzgünken bunu yapamıyorum mesela apt. bahçesinde baktığım bir sarman yavruyu köpekler öldürmüş:( çok üzüldüm öyle zamanlarda sanki ölene çok ayıp etmiş olacağım hissi doluyor içime...yas tutuyorum bayağı...üç gün ağladım zaten:(

    Eline sağlık Eren'ciğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm o paylaşımınızı Müjde Abla ben de çok üzüldüm, böyle bir durum karşısında tabi ki anda kalabilmek kolay değil... ama sıradan zamanlarda o an bizi sıkacak üzecek birşey olmasa bile zihin geçmişe veya geleceğe gidip olmayan şeyler için üzüntüler yaratabiliyor, böyle durumlarda anda kalmak mutluluk seviyemizi yükseltiyor işte, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Of of diyorum Erencim, bende bu ara bi takıntılar var, hastalıkfilan, psikanalist bulsam gidecem:(((( Bu kitap biraz toparlar mı beni acaba🤔🤔🤔🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah Narda'cım bu kitap tam sana göre o zaman, bir de esas şu an Sebepsiz Mutluluk diye bir kitap okuyorum, baskısı yok sanırım ama Nadirkitap'ta bulabilirsin, onu da tavsiye ederim, iyi geleceğine inanıyorum, mutluluk dolu günler dilerim..:)

      Sil
  5. Psikolojide sıkça bahsi geçen bilişsel çarpıtmaların olması, psikolojiye yakın bir kitap olduğunu gösteriyo o zaman..Anlatımlarınıza göre psikolojik danışmanların ilgilenebileceği bir kitap gibi duruyor..🙂 DahaMutluyaşam'ın ilgilenebileceği bir kitap bence..✔Elinize sağlık..✔🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ERtuğrul Bey yazan yanlış hatırlamıyorsam bir terapist, içinde bolca da örnekler var, bu da anlaşılmasını kolaylaştırıyor..:) kesinlikle YUrdagül Hanım belki de okumuştur bile bu kitabı:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. Ne güzel anlatmışsın, özellikle o saçma olduğunu bildiğin halde dönüp duran endişeler çok yoruyor. En kısa zamanda okumak istiyorum, tanıştırdığın için çok teşekkürler, emeğine sağlık Eren’cim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Biblio'cum, kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap, bir de şu an Sebepsiz Mutluluk diye bir kitap okuyorum, onu da bitirince yazacağım, onu da tavsiye ederim, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
    2. Kitabım yarın gelecek inşallah ;) Sebepsiz Mutluluk'a da baktım, sahaflar biraz uçmuşlar ama faydalı diyorsan alınır, merakla bekliyorum yazını canım ♥

      Sil
    3. aa süper inşallah sen de seversin Biblio'cum:) evet Sebepsiz Mutluluğu ben de 30 TL'ye almıştım Nadirkitap'tan ama ben değdiğini düşündüm okuyunca..:) sevgiler:)

      Sil
  7. hımmm sevdiğim konular okunurmuş tabisideee :) ama o otomatik pilot doğru ki tabii :) buna ne yapıyorsak onu yapmak deniyoo. yemek yaparken sadece yemek yapcan, düşünürken sadece düşüncen. zen felsefesi buu :) otomatik pilot demek yaşamamak oluyoo. bizler aynı anda bikaç şey yapıp bol bol da düşünerek çok şey yaşadaığımızı sanıyoz. bu konudaki müthiş film. kim ki duk (dört mevsim) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen Deepcim, senin zen'ci (:))))) olduğunu zaten biliyorum evet, o Dört Mevsim'i senin sayende izlemiştim çok güzeldi evet, en sevdiğim sahneyse beyaz kedinin kuruğu ile yazı yazması..:)))

      Sil
  8. Seviyorum bu tarzi, her kitap bize yeni bir seyler katiyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet DErya Hanım kesinlikle bu kitap bana çok şey kattı, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  9. Bu aralar kişisel gelişime takmış bulunmaktayım bu kitap bal gibi geldi teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tavsiye ederim Rabia Hanım, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...