24 Eylül 2018 Pazartesi

Sobe Siyah Orkide- Yaprak Öz





Blogumu takip edenler Yaprak Öz’ün severek takip ettiğim bir yazar olduğunu bilirler. Sobe Siyah Orkide de yazarın son romanı. Yitik Ülke Yayınları’ndan Nisan 2018’de çıkmış. Nasıl atlamışım ben kaç aydır dedim şimdi:) 165 sayfalık kitap yazarın diğer kitapları gibi gerilim türünde. Berlinli Apartmanı, hatta Tilki, Baykuş, Bakire romanlarında olduğu gibi kadın kahramanımız yeni bir eve taşınıyor. Jülide 25 yaşında genç bir kadın, sevgilisi Hakan’dan travmatik bir şekilde ayrılıyor, bunu atlatabilmek için de yeni bir daireye taşınıyor. Altıyol’daki Işıl Apartmanı’nın sahibi yaşlı İspanyol Paloma Hanım da Jülide’nin komşularından biri. Jülide ve Paloma arasında kısa sürede büyük bir dostluk gelişiyor. Ama bu dostluk göründüğü kadar masum mu acaba?

 

Yine çok heyecanlı, son sayfaya kadar yüksek tansiyonlu bir roman. Ama açıkçası önceki romanları kadar etkilemedi beni. 2017’de Tilki, Baykuş, Bakire yayınlanmıştı ve kısa bir süre sonra da bu kitap geldi. Konu gerçekten yaratıcı ama bilemiyorum birşeyler eksikti sanki. Bir de hemen birinci ağızdan Jülide anlatıyor olayları, hem de onun günlüğünden okuyoruz, bu da az da olsa tekrara sebep oluyor. Günlüğe gerek yoktu sanki diye düşündüm. Sobe Siyah Orkide tabi ki benden geçer not alıyor ama yazarı ilk defa okuyacaksanız başka bir romanından başlamanızı öneririm. Keyifli okumalar...

 

18 yorum:

  1. Yaprak özü hiç okumadım daha önce ama bu güzel yorumunuzdan sonra bir şans vermek isterim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim Funda Hanım, çok keyifli bir anlatımı var, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. Yaprak Öz hiç okumadım Eren'ciğim, kitabın ismi Sobe Siyah Orkide bana ilginç geldi, merak uyandıran bir isim. Yine gayet hoş bir tanıtım olmuş canım, eline, emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Abla benim çok sevdiğim bir yazar oldu, öyküleri hem çok sürükleyici hem de çok keyifli, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Ben de senin sayende tanımıştım Yaprak Öz'ü, listeme aldım Eren'cim, çok teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumlarını merak ediyorum Bahar'cım umarım seversin, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  4. kapak yazısı dikkat çekici. yazarı tanımıyorum ancak yazınız merak etmemi sağladı. paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldukça sürükleyici bir kitap yine Emine Hanım, ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  5. Yaprak Öz'ü ben de severek okuyorum. Yitik Ülke'de keşfettiğim güzel bir kitap da Tülay Güzeler'in "Çirkin Sesler Korosu" adlı romanı. Enteresan bir üslubu var, akıcı yazıyor, sosyal bilim kurgu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vladimir ne güzel sürpriz bu böyle:) Yaprak Öz okumak çok keyifli gerçekten, evet, Çirkin SEsler KOrosu'nu not ettim, teşekkür ederim tavsiyene:)

      Sil
  6. Yaprak Öz'den sayenizde haberim oldu okumaya niyetim de var ama bir türlü kısmet olmadı. Önceki kitaplarından seçeceğim. Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Gül Hanım öncekileri daha çok sevmiştim, keyifli okumalar dilerim, yorumunuza teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  7. okuycam tabisi deeee sayfaları bile eksik olsa hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarı sayende tanıdım Deepcim teşekkür ederim, Yaprak Öz sevgisi engel tanımaz:)) sevgiler:)

      Sil
  8. Hep derim ben kitap cahili bir yazarım diye..🤔 Deep kadar okumuyorum maalsef..Nisan2018'de çıktığına göre daha yeni bir kitap olmalı..Kapak da çok ilginçmiş,labirente benziyor..Okunacak o kadar çok kitap var ki,bakalım bunu ne zaman okuyacağız.😀 Emeğinize sağlık..✔🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet kapağı ben de ilk labirente benzetmiştim ama sonra bunun kitapta geçen Siyah Orkide apartmanı olduğunu anladım:) çok haklısınız okunacak kitap çok, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  9. Hakkinda cok övgü okusam da henüz okuyamadigim bir yazar ne yazik ki 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederiM Derya Hanım kitapları son derece sürükleyici, umarım siz de seversiniz:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...