4 Aralık 2018 Salı

Zeyno’nun Oğlu - Halide Edip Adıvar

Önce güzel bir haberle başlayayım, Kanadı Kırık Meleğin Kanadına Takılanlar kitabı şu sıra bütün sitelerde en çok satılan kitaplardan birisi, çok mutluyum tabi ki. İnşallah Rukiye Hanım biran önce isteğine kavuşur. İlginiz için çok teşekkür ederim:)

Gelelim Zeyno'nun Oğlu'na;
Daha önce okuduğum Kalp Ağrısı romanının devamı Zeyno’nun Oğlu, üç kitaplık bu serinin son kitabı olan Tatarcık’ı da okumak istiyorum yakında. Remzi Kitabevi’nden çıkan kitabımız 1967 basımı, üçüncü baskı ve 287 sayfa. Kitabın ilk yarısında Hasan’dan hamile kalan Diyarbakır’lı Zeyno’nun yaşadıklarını okuyoruz. Sevmediği Ramazan’la evlenmiş ve Hasan’ın çocuğu Haso’yu dünyaya getirmiştir. Haso ve Zeyno’nun arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Haso çocuk da kendisine düşman Ramazan’ın elinde çok acı çekmiştir. Bu arada garip bir tesadüf olarak İstanbul’lu Zeyno da eşi Muhsin’in görevi icabı Diyarbakır’a gelir, yine subay eşi olan Mesture Hanım ve kızı Muhsine ona eşlik ederlere ve tabi bir de Hasan !!
Dediğim gibi kitabın ilk kısmında Zeyno ve özellikle oğlu Haso’nun yaşadıkları var. Haso ile ilgili kısımlar beni çok etkiledi, hele Haso’nun Şaban Amcası ve annesinden ayrıldığı kısımda gözyaşlarımı tutamadım... Bir de en sonda Zeyno ve Hasan’ın arabadaki diyalogları çok etkileyiciydi. Yazara hayran olmamak mümkün değil. Bir hoşluk da konuşmalarında sık sık Fransızca kelimeler kullanmayı seven Mesture Hanım’ın cazibeli bir erkekten bahsederken (herhalde “charming”in Fransızcası) “çok ‘şarman’ adam” demesi oldu, evde de kullanmaya başladım bu deyimi:))
Kısacası kitabı çok sevdim, Tatarcık’ı çok merak ediyorum, keyifli okumalar dilerim.


12 yorum:

  1. Sen sevdiysen listeme aldım Eren'cim, umarım sıra gelir de okurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sen de seversin, keyifli okumalar Bahar'cım:)

      Sil
  2. kalemini çok sevdiğim bir yazardır Halide Edip... Zeyno'nun oğlunu yıllar evvel okumuştum. hatırlatma için çok teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuz için, keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Rukiye hanım için çok sevindim hafta sonu kitabı bende alacağım. Kitap tanıtım yazınız içinde teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle, harikasınız, ben teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  4. kızıma klasikleri okutmaya başladım. lise bire gidiyor. sence
    bu kitap uygun mu? yada Halide Edip'in hangi kitapları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel bir romandı ama belki Vurun Kahpeye, Ateşten Gömlek veya Sinekli Bakkal daha uygun olabilir diye düşünüyorum:)

      Sil
  5. ay okuyum bunu daaa eee edip yazmış edepli yazaarr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet seversin bunu da, sırada tatarcık var:)

      Sil
  6. Okudum mu emin olamadim. Tekrar okunabilir klasik kitaplar 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir klasik gerçekten Derya Hanım:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...