25 Mayıs 2018 Cuma

Dünyadan Aşağı - Gaye Boralıoğlu



Bu kitabı çok sevdiğim yazar Hikmet Hükümenoğlu’nun tavsiyesi ile almıştım. Gaye Boralıoğlu ile ilk tanışmam bu, halbuki kendisinin başka birçok romanı varmış, ayrıca gazetecilik, senaryo ve reklam yazarlığı da yapmış.


Dünyadan Aşağı bu yıl İletişim Yayınlatı’ndan çıkmış ve 275 sayfa. Bu arada kitabın kapak resmine bayıldım, Hakan Gürsoytrak’a ait eserin adı “AÖF Sınavı, 2006”; İstanbul Modern  koleksiyonundanmış.

Kitaba gelirsek; roman 40’lı yaşlarının başındaki Hilmi Aydın’ın başından vuruluşu ile yaşadığı ölüm sonrası deneyimi sonucu cehenneme gideceğini öğrenmesi ile başlar, sonradan mucize eseri hayata döndüğünden bu yazgıyı değiştirmek için uğraşacaktır. Bu arada onu bu noktaya getiren olayları da sırasıyla öğreniriz.

Öncelikle kitap su gibi akıyor, yazarın dili çok eğlenceli. Hilmi Aydın hayatta hiç bir ilkesi olmayan, dürtüleri doğrultusunda yaşayan, sıradan bir adamdır, özellikle onun ağzından anlatılan bölümler onun bu sığlığını yansıtmakta çok başarılı ve dolayısıyla da oldukça eğlendirici. Bu trajikomik bölümler bana Çoğunluk filmini hatırlattı. Gerçekten de Hilmi Aydın “çoğunluğu” temsil ediyor ve bu biraz da korkutucu aslında. Kitapta Hilmi’nin tembelliği, kolaycılığı, ilkesizliği düşündürüyor insanı. Çok beğendiğim tespitler oldu. Başta da dediğim gibi yazarın dili çok akıcı, konu da ilginç, anlatımın objektifliği etkileyici, iki günde bitirdim kitabı. Yazarın diğer kitaplarına da bakacağım mutlaka.  Dünyadan Aşağı’yı hararetle tavsiye ediyorum, keyifli okumalar.

Resim2: https://twitter.com/GayeBoralioglu



18 yorum:

  1. ENTERESAN BİR konusu varmış cehenemme gideceğini bilmek peki dini içerikli mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok değil adamın çektiği vicdan azabını anlatıyor biraz :)

      Sil
  2. Bi an ölüm sonrasını anlatan bir kitap sandım. Güzel tespitleri olan bir kitaba benziyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok eğlenceli, dediğiniz gibi güzel tespitleri olan bir kitap tavsiye ederim:)

      Sil
  3. Güzel bir kitaba benziyor, hiç duymamıştım. Sayende öğrenmiş olduk. Teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğinizi düşünüyorum çok eğlenceli bir dili var, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Kapak resmi gerçekten harikaymış :)) Konusu da ilginç, okumak isterim demek istiyorum ama elimde çok kitap birikti ve üstelik bir aydır güzelim romanlara çok az vakit ayırabildim, yerlerini ders kitapları aldı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dönem bitmek üzere sınavlar falan haklısın:)) ama okuma durgunluğu falan yaşıyorsan bunu araya al derim su gibi okunuyor çok güzel, sınavlarda başarılar, sevgiler:)

      Sil
  5. Yerli yazarlara karşı nedense biraz çekimserim. Konu çok dikkatimi çekti ama kenara kaydedelim... Liste her saat uzuyor bakalım ne zaman okunacaklar.

    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazar yeni değilmiş de ben yeni keşfetmişim:)) tavsiye ederim ama çok beğendiğim bir roman oldu, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  6. Yazarı ve kitabı daha önce duymamıştım ama İletişim Yayınları'na güvenirim. Boş kitap basmazlar. Sen de önerdiğine göre gönül rahatlığıyla alıp okuyabilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok naziksin Şule'cim, kesinlikle iletişim yayınları çıtası oldukça yüksek bir kitabevi, beğeneceğine inanıyorum romanı da, sevgiler:)

      Sil
  7. hiç duymadım amaaa kitabın adını da yazarı da sevdim kapağı da konusunu da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi çok güzel Deepcim kesin kitabı da seversin:)

      Sil
  8. yazarın ismi tanıdık geldi. hicvi objektif, neşeli ve başarılı bir şekilde yapabilmek konusuyla ilgiliyim bu aralar:) Evdeki beyfendiye söyleyeyim alsın bu kitabı bana:) Sadece öldükten sonra cehenneme gideceğini öğrenme klişe geldi bana biraz. Fakat önemli olan bütündür değil mi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o cehennem kısmı işte kurguya uydurmak için aslında, detay bir şey, ama hicvi kesinlikle neşeli, başarılı yaptığını söyleyebilirim, seversin Narda'cım, yorumunu merak ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  9. Ilginc bir konu. Listeler uzadi gitti 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu gerçekten çok iyiyidi Derya Hanım, su gibi akıp gidiyor, çok keyifli:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...