14 Ocak 2019 Pazartesi

Aşkın Ötesinde - Deniz Erbulak


Sevgili Kitap Eylemi' nin tavsiyesi ile okudum bu kitabı. Yazardan okuduğum ilk kitap ama devamı da gelecek bence çünkü kitabı çok beğendim. İthaki Yayınları'ndan 2011'de çıkan kitap 349 sayfa. Yazarımız 1971 Manisa doğumlu, aslen Jeoloji Mühendisi, 5-7 yaş için yazıp resimlediği kitaplar var, gençlik romanları ve diğer romanları da var. 

Romanımızın kahramanı Ferit Yavuz 37 yaşında, zengin ve geleneksel bir ailenin oğludur, şehrin ünlü mütahitlerindendir ayrıca. Renan Rüyet ise 44 yaşında, son derece seçkin ve eğitimli, babasıyla yürüttüğü peysaj mimari işini İstanbul'dan bu iç ege şehrine taşımıştır. Renan ve Ferit birbirinin tam zıddı iki insan gibi görünmektedir. Ancak kader ağlarını örer ve tahmin edebileceğiniz gibi bir şekilde bu iki insan birbirine aşık olur.

Dram kısmı ağır basan hoş bir kitaptı. Ama dramı bana biraz fazla geldi, şartlar daha doğal olabilirdi sanki. Ancak yazarın anlatımını çok beğendim, diğer kitaplarını da okumak isterim, size de tavsiye ederim, keyifli okumalar:)



7 Ocak 2019 Pazartesi

Eski Günler... Nostalji :)


Geçenlerde aklıma geldi bu konu, eşim artık niye film yazısı yazmadığımı sordu, ben de son zamanlarda beni etkileyen bir film izlemediğimi söyledim. Sonra da düşündüm, bir filmi sinemada izlediğimde beni daha çok etkiliyor, ama çok uzun zamandır sinemada film izlemedim, hem gidecek vaktim yok artık hem de biletler çok pahalı artık. Ama sinemadan da eski tadı alamadığımı fark ettim. Eskiden sinemaya gitmek büyük bir heyecandı, İstiklal Caddesi'nde Emek veya Fitaş'a giderdik, hele yazın sinemanın o loş serinliğine girmek ne büyük bir keyifti. 

Önce İstiklal Caddesi'nde dolaşılırdı, bilmiyorum ben mi genç olduğum için herşey eğlenceli ve heyecan verici görünürdü yoksa gerçekten herşey eğlenceli ve heyecan verici miydi?:)) O zaman İstiklal Caddesi böyle dökme beton görünmüyordu, ağaçlar vardı, etraf güzel bir dekor gibi görünüyordu. Vakko'nun varlığı bile kalite katıyordu caddeye.

Sinemadan bahsediyordum, Alaska Frigo'yu atlamamalıyız tabi ki:) Sinema çıkışı da İnci'de profiterol yiyerek günümüzü taçlandırırdık. Şimdi bunların hepsi geçmişti kaldı, benim İstiklal Caddesi'nde yapmaktan hoşlandığım pek birşey kalmadı (çok nadiren sergi gezmek dışında), zaten geçmişe ait neredeyse hiç birşey de kalmadı... Bu beni üzüyor işte...:)

resim: www.turizmguncel.com

2 Ocak 2019 Çarşamba

Aşkın İstilası “Dem” - Metin Hara




Metin Hara ismini duymayan yoktur herhalde. Onun adını önce ilk kitabı Yol ile duymuştuk, ardından da Adriana Lima ile olan aşkıyla. Dem kitabı aslında Ekim 2016’da çıktı ama ben şimdi okuma fırsatı buldum. Destek Yayınları’ndan çıkan kitap 487 sayfa. Yol kitabında Çıraklık eğitimi vardı, bu kitapta ise Kalfalık düzeyine çıkıyoruz. Biraz daha yoğun bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Yazar yine bol bol kendi hayatından örnekler veriyor. Yine bol bol egzersizler var. Beni okurken hep çok pozitif hissettiren bir kitap oldu. Fazla irdelenecek bir kitap değil zaten, konuya ilgisi olanlara tavsiye ederim. Keyifli okumalar:)

28 Aralık 2018 Cuma

Tatarcık - Halide Edib Adıvar


 



Yazarın kısa bir süre önce Kalp Ağrısı ve Zeyno’nun Oğlu romanlarını okumuştum. Sevgili blogger arkadaşım Gül Hanım bana Tatarcık romanı da olduğunu söyleyince hemen okumak istedim tabi. Atlas Kitabevi’nden 1981’de çıkan kitap 192 sayfa, başında da yazarın hayatı ve eserlerinden bahseden bir bölüm var. Yazar Tatarcık’ı 1938’de yazmış. Yazarın hayatı müthiş derecede etkileyici, zaten dünya çapında bir şahsiyet, pek çok romanı ve hatta anıları İngilizce’ye çevrilmiş. Ahmet Hamdi Tanpınar, onun 1903-1920 yılları arası Türk romanını tek başına temsil ettiğini söylemiş.

 

Romanımız İstabul’un merkezden uzak, Karadeniz’e bakan semtlerinden birinde geçiyor. Kahramanımız Tatar’a benzer görünümü olan Osman Kaptan’ın, tipçe ve huyca kendine benzeyen kızı Tatarcık lakaplı Lale’dir. İyi eğitimli, sportmen, yüksek karakterli, hoş ama biraz da erkeksi bir tiptir Lale. Bir gün semtin zenginlerinden birinin oğlu olan Haşim, lise arkadaşlarını evlerinin korusunda kamp yapmaya davet eder. 7 kişilik bu grup içinde önceki kitaptan Zeyno’nun oğlu Hasan da vardır, o artık 20 yaşında bir Tıp öğrencisidir. Ve tabi Sinekli Bakkal’daki Rdaia’nın oğlu Recep de büyümüştür, grubun en yakışıklısı da odur. Bu kısa kamp sırasında gençlerin karakterleri ve aşka yaklaşımlarını incelemiş yazar diyebiliriz.

 

Biraz 7 geline 7 damat gibi geldi, biraz tiyatrovariydi yani. Yazarın insanları tahlil etme konusundaki başarısı çok etkielyici. Keyifli okumalar dilerim. Şimdiden iyi seneler dilerim herkese :)

 

22 Aralık 2018 Cumartesi

Sarı Duvar Kağıdı - Charlotte Perkins Gilman




 

DeliDolu Yayınları, Tudem Yayın Grubu’na bağlı. Bu serisi ciltli ve Maria Brzozowska tarafından resimlenmekte. Daha önce Marie Shelley’in Ölümlü Ölümsüz kitabını okumuştum. Ekim ayından çıkan bu kitap 46 sayfa. Çeviri Başak Çaka’ya ait. Gilman, birinci dalga feminizm akımının önde gelen isimlerinden, sosyolog, yazar ve eleştirmenmiş. Bu hikayesini 1892’de yazmış. Amerikalı yazar parti kurmuş, tek başına tek yazarlı bir dergi çıkarmış ve daha bir sürü şey yapmış.

 

Hikayeye gelirsek, hafif bir sinirsel hassasiyeti olan kadın kahramanımız ve doktor eşi, rahatsızlığına iyi geleceği düşüncesiyle sayfiyede eski, büyük bir ev kiralarlar. Kahramanımızın yatak odasındaki sarı ve sevimsiz duvar kağıtları onu çok rahatsız etmektedir çünkü üzerlerinde gölgeler oynaşır...

 

Kadın kahramanın boğulmuşluk hissini çok güzel anlatmış yazar. Kitabı çok beğendim, hem hikaye çok güzel ve ilginçti, hem de biçim olarak içindeki illüstrasyonlarla tam koleksiyonluk. Keyifli okumalar dilerim...

 

16 Aralık 2018 Pazar

Genç Yazarlar İçin Hikaye Anlatıcılığı Kılavuzu - Celil Oker


 


 

Altın Kitaplar’dan ilk basımı Aralık 2017’de gerçekleşen kitabın Haziran 2018’de yapılan 6. baskısını okudum. 103 sayfalık kitabın Gülhan Taşlı yapımı kapak tasarımına bayıldığımı belirteyim önce. Sonra da yazar Celil Oker’i tanıtayım kısaca. Son sayfada belirtildiğine göre 1952 doğumlu, 1979’da Boğaziçi Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuş. Ansiklopedi metin yazarlığı, çevirmenlik, gazetecilik, reklam yazarlığı yapmış. 1998’de Bilgi Üniversitesi’nde Reklamcılık Programında öğretim görevliliği yapmış. Ayrıca burada yaratıcı yazarlık atölyeleri yürütmüş. 1999 yılında Kaktüs Kahvesi Polisiye Roman Yarışması’nda birinci olmuş, polisiye yazmaya devam ediyor ve kitapları birçok dile de çevrilmiş.

 

Kitap kurgu yazarlığı ile ilgili pek çok konuda (yaratıcılık, olay örgüsü, çatışma, karakter, diyalog, üslup vs.) en özet bilgileri veriyor, genç yazarları yüreklendiriyor ve hatta ödevler veriyor. Ayrıca yazarın yazım tarzını çok sevdim. Çok kolay okunan ama önemli bilgileri, hatta sık yapılan yanlışları da göstermesiyle bence kurgu yazarlığına ilgi duyan herkesin okuyabileceği bir kitap. Yazarın romanlarını da merak ettim. Keyifli okumalar dilerim.

 

11 Aralık 2018 Salı

Nohut Oda - Melisa Kesmez


Melisa Kesmez ilk öykü kitabı “Atları Bağlayın, Geceyi Burada Geçireceğiz” ile adından oldukça söz ettirmişti. İkinci öykü kitabı “Bazen Bahar” ile de 2017 NDS Edebiyat Ödülü almış. Nohut Oda, Sel Yayıncılık’tan bu sene çıktı ve çok ilgi gördü. 125 sayfalık bu kitabında 5 öykü bulunuyor.
Kalanlar, toplama eşyalarla kendine ev kurmuş genç bir kadının hayata tutunma çabası diyebilirim.
Son Bir Çay, 14 sene sonra karşılaştığı eski sevgilisini yeni çözen bir kadınla ilgili.
Annemin Çadırı, orijinal bir konuya sahip, depremden sonra evine dönemeyip çadırda yaşamaya başlayan bir anneyi anlatıyor.
Görüşürüz, bir kadın ve babası arasındaki bir mesele üzerine.
Kız Kardeşim Handan, yine ilginç bulduğum bir hikaye oldu, iki kız kardeşin ilişki üzerine.
Kitabı sevdim, yazarın dile hakimiyeti çok güzel, çok hoş benzetmeler, anlatımlar okuru içine alıyor. Yazar ilişkiler üzerine yazmayı seviyor, hüzünlü kısımlar ağır basıyor haliyle. Açıkçası dili bu kadar güzel kullanan bir yazardan değişik türde öyküler okumayı da isterdim. Keyifli okumalar dilerim...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...