30 Temmuz 2014 Çarşamba

Seni Sevmiyorum - Julian Barnes

Geçenlerde “Bir Son Duygusu” isimli kitabını okuduğum Julian Barnes’in oldukça popüler kitabı olan Seni Seviyorum, 1992 yılında yazılmış. Benim okuduğum verisyonu ise Ayrıntı Yayınları tarafından 2000 yılında yayınlanmış.

266 sayfalık kitap 17 bölümden oluşuyor. Konu Stuart, onun kız arkadaşı Gillian ve Stuart’ın en yakın arkadaşı Oliver arasında geçen bir aşk üçgeni. Stuart son derece ağır başlı, kendi halinde, ayakları yere sağlam basan ve biraz da çekingen biridir, kendisine zıt bir karaktere sahip Oliver’le lisede arkadaş olmuştur. Oliver yakışıklı, gösterişi seven, çapkın, uçarı bir tiptir. Bir gün Stuart Gillian ile tanışır, Gillian hoş, Stuart gibi mantığı ağır basan, nazik bir kızdır, yağlı boya tabloların restorasyonunu yapmaktadır. Stuart’ın en yakın arkadaşı olarak Oliver de sıklıkla bu çiftle vakit geçirmektedir. Sonunda Stuart ve Gillian evlenirler, işte olanlar o zaman olur çünkü Oliver bu düğün töreninde çok korkunç bir şeyi keşfeder, en yakın arkadaşının eşine aşık olmuştur!

Kitap karakterlerin ağzından yazılmış kısa bölümlerden oluşuyor, çoğunlukla olayları Stuart, Oliver ve Gillian anlatsa da zaman zaman Gillian’ın annesi veya Oliver’in ev sahibesi gibi yan karakterler de anlatıma dahil olur. Farklı karakterlerin anlatım tarzlarındaki farklar da görülmektedir, örneğin gösterişi seven Oliver sürekli yabancı dildeki kelimer ve karmaşık bir anlatım tarzı kullanır. Üstelik kitap boyunca karakterlerdeki değişim de gözlenir.

Sonuç olarak Julian Barnes’in bu kitabını da (“Bir Son Duygusu” kadar olmasa da) çok beğendim, devam kitabı olan Aşk Vs.’yi de okumayı düşünebilirim. Keyifli okumalar.
Bu kitabı seven şunu da sevebilir;







10 yorum:

  1. Hımm merak ettim dur ben bunu ekleyeyim listeme, sağol canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini tahmin ediyorum değişik ve güzel bir romandı, sevgiler:)

      Sil
  2. bayram temizliği yazımı okusanaa. bak ne var.

    YanıtlaSil
  3. ya ben bu kitabı okudum. julian barnes iyi. ayrıntı ise en sevdiğim yayınevi. başka barnes da okudum ama hiç hatırlamıyom. o zaman blogum yokmuş demek ki. böle ne güzel. yazınca unutmuyos :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen deep, ben de bazen bir kitabı okuyup okumadığıma emin olamadığımda bloguma bakıyorum, saol yorumun için, sevgiler:)

      Sil
  4. Barnes okumaya devam , bu da okunacaklar listemde ama ne zaman sıra gelir ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Barnes okumaya devam, bir kaç güne Barnes'in yeni bir kitabını daha yazacağım bu arada:) Ah sorma okunacak kitaplar dağı her geçen gün biraz daha yükseliyor:))

      Sil
  5. Sahaf Festivali'nde bu kitabı bulduğumda ne sevinmiştim, Aşk V.s. 'yi de okudum, ikisini de çok sevdim ama Julian Barnes'ten başka bir kitap okumam mümkün olmadı nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında üretken bir yazarmış, mesela metroland veya seni tanımadan önce kitaplarını merak ediyorum ben:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...