7 Şubat 2016 Pazar

Öte Yer- Sadık Yemni

Sadık Yemni, ismini çok duyup da ilk defa okuduğum bir yazar. Öte Yer ismi bende merak uyandırdığı için almıştım kitabı. Önce yazarı tanıyalım;

1951'de İstanbul'da doğmuş, çocukluğu ve gençliği ise İzmir'de. 1975'te üniversite eğitimini yarım bırakıp Amsterdam'a yerleşmiş, hâlâ da orada yaşıyormuş. Yazım türü korku-gerilim ama kendisi bunu "gizemkâr dehşet tirildemesi" olarak tanımlıyor. Oldukça üretken bir yazar olduğu görülüyor.

Gelelim Öte Yer'e, 1997'de Metis Yayınları'ndan çıkmış, 315 sayfa. Gerçekten ilk sayfadan itibaren okuru içine alan bir kitap. Kahramanımız Sarp isminde 18 yaşında bir genç. Yazını İzmir'in İnciraltı semtinde geçiren bir grup arkadaştan birisi Sarp, 24 yaşındaki eşinden yeni ayrılmış Leyla ile flört ediyorlar. Bir de Oya var, ruh çağırma olaylarına meraklı Oya'nın cisimsiz arkadaşı Y son zamanlarda onu korkutunca Oya da bu konularda garip bir duyarlılığı olan Sarp'tan yardım ister. Diğer taraftan belediye plajının müdürü Ayı Sermet, çalışanları Kız Tevfik ve Arabacı Ahmet, site sakinleri Hayati Bey ve saz ekibi ve tabi ki 1969 yılının temmuzunda geçen öykümüzde aya yapılacak seyahati tehlikeye atma olasılığı olan Charlie ismindeki "uzaylı varlığı" araştırmak üzere İnciraltı'na akın eden CIA ajanları romanımızın diğer önemli kahramanlarıdır. "Anlat" deseniz anlatması zor olan bu romanın kulağa karışık gelen kurgusuna aldanmayın, su gibi okunuyor. Bence CIA ajanları olmasa daha hoş ve "gençlik arkadaşlıkları" temalı bir kitap olurdu, ama bu da çeşni olmuş. Benim 1-2 günde okuduğum ve çok beğendiğim bir roman oldu. Siz Sadık Yemni'nin kitaplarını okudunuz mu? Bana tavisye edebileceğiniz kitabı var mı? Aklımda bundan sonra Muska'yı okumak var ama dediğim gibi tavsiyelere açığım?:)

8 yorum:

  1. Erencim senin kadar istikrarlı kitap okuyan birini hiç görmedim.Hayranlıkla ve merakla takip ediyorum. Ne yazık ki bu yazarı hiç okumadım öneride bulunamayacağım. Ama hikayeden çok yazanın dili insanı kitaba çeker. beğendiğine göre yazarın anlatımı oldukça iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Defne Hanım, bu güzel yorumunuz beni çok mutlu etti:) Evet dediğiniz gibi hem yazarın anlatımı güzel konu da ilginç diyebilirim, sevgileR:)

      Sil
  2. Ben ilk kez duydum. :)

    Bu arada, blogumda sizin yazı linkinizi paylaştım bir kez daha. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavisye ederim, beğeneceğini düşünüyorum Mert'cim, okudum şimdi, teşekkür ederim tekrar, sevgiler:)

      Sil
  3. aa ben sadık yemni okudum bikaç tane yaaa hepsi polisiye idi. isimlerini hatırlamıyom ama bak sen kitaplarını söle ben okudum diyim. polisiyelerini okudum ama. yurtdışında yaşıyodu yaa. bu kitabın da konusu bana komik geldi şimdi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevdim Sadık Yemni'yi, Muska var mesela onu okudun mu? Sırada o var benim okuyacağım, ama polisiye değil sanırım, öte yer gibi galiba..:)

      Sil
    2. muska demiştin yazında. baktım şimdi ben sahaflardan eski kitaplarını bulup okumuştum. sanırım, muska, kayıp kedi, amsterdamın gülü. bunları okumuşum. hepaini sevmiştim. yazar da değişik biri ya. bi dolu röportajını okudum. ama kitapları hakkında sadece polisiye diye hatırlıyorum. içerik hiç hatırlamıyom. ya ne çok okuyoz ya. çoğunun sadece adını hatırlıyom valla. hele polisiye gerilim filan hemen unutuluyor. iyi ki blog tutuyoz di miii böylece unutmuyoz.

      Sil
    3. Amsterdamın gülü evet ismi çokoş:)) Aynen deepcim iyi ki blogumuz var da açıp bakıyoruz "okumuştum ama naısldı ya?" deyip, ben çok yapıyorum öyle..:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...