18 Eylül 2017 Pazartesi

Kış Günlüğü - Paul Auster

Bir kaç ay önce Yanılsamalar Kitabı’nı okumuştum, o kitap hakkındaki yazıma yorum olarak pek çok arkadaşım yazarın Kış Günlüğü kitabını hararetle tavsiye etmişlerdi. Ben de tavsiyelere uyup hemen kitabı aldım :)

Kitap 2012 yılında Can Yayınları’ndan çıkmış, 195 sayfalık bir anı kitabı. Doğrusu yazardan daha önce Kehanet Gecesi ve Yanılsamalar Kitabı’nı okumuş - yazarın iddialı kitaplarından değiller ama yine de- çok bayılmamıştım. Kış Günlüğü anı türünde ve yazarın kendi kendine konuşması gibi yazılmış.

Bu arada kitabın kapağını çok beğendim, kapaktaki kapı numaraları gerçekten yazarın şimdiye kadar oturmuş olduğu 20 evin (halen oturmakta olduğu 21. ev hariç) kapı numaralarından oluşuyor, demek istediğim evlerin gerçek fotoğrafları değildir herhalde tabi ama kapı numaraları doğru :)

Yazar çocukluğundan başlayarak hayatını, kendisinde iz bırakan olay ve kişileri çoğunlukla kronolojik, ara sıra çağrı-şımsal bir şekilde anlatıyor. Anlatıcı hayranlık duyduğumuz, ulaşılmaz bir yazar değil de orta yaşını tamamlayıp kendisinin de dediği gibi hayatının kışına başlayan, sıradan endişelere sahip içimizden biri. Kendisini ve hayatını böylesine açıklıkla, böylesine objektif bir şekilde ortaya sermiş olması hayranlık verici. Bunun yanısıra başka bir kitabında (Yalnızlığın Keşfi) aile sırlarını ifşa etmiş olmasından dolayı kuzeniyle arasının açılmış olması da ilginç tabi:)

Yazarın hayatını en çok etkilemiş kişi annesi olarak görülüyor. Annesi ile ilgili kısımlar beni çok etkiledi. Hemen hemen 3 yaşından itibaren annesiyle ilgili anıları var yazarın. Böyle küçük yaşta bir çocuğun hisleri, olaylara bakışını bir yazarın ağzından dinlemek etkileyici. Yazar hem hayranlık duyuyor annesine hem de yoğun eleştiriler yöneltiyor ona. Örneğin annesi hep çalışmış, 60 yaşından sonra kimsenin desteği olmadan iş kurmuş, son derece becerikli, zeki, çocuğuyla çok ilgili bir anne. Ama sonuçta zaafları, korkuları olan normal bir insan. Belli bir yaştan sonra yükseklik korkusu, yalnız dışarı çıkma korkusu ve başka korkuları, endişeleri olmasına ve ileri yaşına rağmen yalnız yaşamayı başarıyor, ama oğlu yine de eleştiriyor onu, sonunda kadın oğlundan 1,5 saat uzaklıktaki evinde yalnız ölüyor.

Kitabı çok beğendim, çok etkilendim. Karısıyla ilişkisini de çok güzel anlatmış. Kısacası Paul Auster’dan tavsiye ede-bileceğim bir kitap, keyifli okumalar dilerim :)


26 yorum:

  1. heey ben de bayılmıştım bu kitaba. ben de en çok karısı evleri komşular evde tamir gibi kısımları sevdim. bir de bir yere gidiyor ya yazmaya filan. bi deee, love rosie izledim dün akşam hem de çok seve seve. ne tatlılardı oğlanla kız. oğlan daha hoş tabii. izlemiştim ya filmi bikaç yıl önce. blogda bile yazdımdı ama unutmuşum. hayranlıkla bi daha izledim. ay ne yıllar kaybettiler yaa şaşkınlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Deepcim, çok güzel, etkileyici bir kitaptı gerçekten..:) Aa süper, hatırlıyorum zaten izleyip de yazdığını blogunda, ama zaten tekrar izlenecek bir film, çook tatlı, favorilerimden, çocuk çok tatlı gerçekten ama:)) Kuzenim Rachel'i izledin mi? orda da çocuk oynuyor, ama bu filmde daha tatlı bence:))

      Sil
    2. izlerim. film de romantik ya çok ondan tatlı oluyo. ya büssürü filmde izledik onu zaten :)

      Sil
    3. :)) evet valla Senden Önce Ben'de de iyiydi, ama favorim Love, Rosie yine de :))

      Sil
  2. Paul Auster'i severim epeyce kitabını okudum ama bunu özellikle anı diye okumamıştım madem o kadar güzel diyorsunuz yeniden bakayım:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın objektif bir şekilde yaşadıklarını yazması beni çok etkiledi Gül Hanım, umarım siz de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  3. Anı kitaplarını çok severim, kapak gerçekten hoş bir fikir, mutlaka okumak isterim Eren'ciğim çok teşekkürler. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yorumunuza Müjde Abla'cım, sevgiler:)

      Sil
  4. hım sanki bu kitabın kapağı farklı mıydı :?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki farklı basımların kapağı değişik olabilir Eylem'cim..:)

      Sil
  5. Paul Auster, bir okuyamadım gitti dediğim birkaç yazardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sırası daha gelmemiş demek ki Narda'cım..:)

      Sil
  6. kuzenim rachelı da izledim dün gece. iyiydi. sen de şeyi izlesene kuzen bette (jessica lange) bu kuzenler hep böyle demekkisiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jessica lange'ı seviyorum, izleyeyim onu da:) sır filmini biliyor musun sen? orda da oynuyor, o da güzel..:)

      Sil
  7. Paul Auster okumadığım ama merak ettiğim bir yazar. Bana Yanısamalar ve Görünmeyen kitaplarını önermişlerdi. Sen beğendiğin için bunu da listeye ekledim. Zaten anı türü en sevdiğim türlerden biridir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule'cim yazarın yaşadıklarını samimi bir dille anlatması beni etkiledi, umarım sen de seversin, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  8. kitabı okumadan anladım :) annesiyle çok ilişkileri yoğun geçmiş bir sürü anısı var ve çok taşınmış biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok güzel özetlediniz, çok doğru, teşekkürler yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  9. Yazardan Yanılsamalar Kitabı'nı okumuştum ben de ama ödünçtü, ne düşündüğümü de pek hatırlamıyorum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış Günlüğü'nü tavsiye ederim o zaman yeniden denemek istersen, güzeldi, sevgiler:)

      Sil
  10. Kışa uygun bir kitap. :)
    Ben de beklerim sayfama! :)

    YanıtlaSil
  11. paul auster i sıkça görüyor duyuyorum bu kitabı da yakın zamanda okumak istediklerim arasında. umarım fırsatını bulurum sende gerçekten hoşlanmışa benziyorsun madem kolları sıvarız. güzel yorum için teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazardan gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğim bir kitap, umarım sen de seversin, ben teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  12. Merhaba, bu güzel kitap incelemenizi www.kaosgunlukleri.com adlı sitemizdeki "Bembeyaz" adlı yazımıza link vermek istiyoruz izniniz olursa. Şimdiden teşekkürlerimizle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki, çok sevinirim, ben teşekkür ederim:=)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...