21 Ocak 2018 Pazar

Senden Önce Ben - Jojo Moyes



Her ne kadar şimdiye kadar pek az soğukla karşılaşmış olsak da kış mevsimindeyiz ve mevsimin en önemli özelliklerinden birisi, bize battaniyenin altında kahve eşliğinde içimizi ısıtacak romanlar okuma ihtiyacı hissettirmesi. İçimizi ısıtacak romanlar başlığı altında en sık gördüğümüz tür ise aşk romanları. Aşk romanları başlığı altında ise son zamanlarda en sıkça adını duyduğumuz roman Senden Önce Ben. Aslında neredeyse modası geçti bile. Hele de başrollerini Emilia Clarke ve Sam Claflin’in oynadığı 7,4 imdb puanlı 2016 yapımı filminden sonra .. :)




Gelelim romanımıza, Will Traynor önceki hayatında başarılı bir iş adamı, yakışıklı bir Don Juan, gezgin, esktrem sporlar meraklısı bir yuppie’dir. Beklenmedik bir trafik kazası onu 35 yaşında tekerlekli sandalyeye mahkum eder ancak yaşadıkları bununla sınırlı değildir, sürekli hastalıklar, ağrılar onun yakasını bırakmaz. İki yıl bunlara dayandıktan sonra ötanazinin yasal olduğu İsviçre’de hayatına son vermeyi planlar. Ailesi onu birazolsun hayata bağlayabilme ve kararından vazgeçirmek için Louisa’yı işe alır, onun hiç birşeyden haberi yoktur. Ama Will’i hayata bağlamak için herşeyi göze alır...

Kitabın başında “eğer bu kitap sizi ağlatmıyorsa kalbiniz yok demektir” tadında yorumlar vardı, sanırım kalbim yok:)) Şaka şaka, ama okuduktan sonra “bu muydu?” demekten kendimi alamadım, bilmiyorum belki film daha çok hoşuma gittiği için ve konuyu bilerek okuduğum için daha az etkilenmiş olabilirim...

Pegasus Yayınları’ndan Mayıs 2015’de çıkan 478 sayfalık kitabın 16. baskısını okudum. Kitabın kolay ve çabuk okunduğunu ekleyeyim. Yalnız aşk kitabın son 40-50 sayfasında vardı, yani her tarafından romantizm akan bir kitap beklemeyin. Genel olarak “okunuyor” diyeyim, en çok kitabın sonunda yer alan “Will’in mektubu”nu beğendim. Kitabın verdiği fikir de hoşuma gitti, yani şartlar ne olursa olsun çıkın ve hayatınızı yaşayın, fırsatlarınızı kendiniz yaratın... Keyifli okumalar dilerim.


22 yorum:

  1. Bence kitaplara, filmlere böyle iddialı cümleler koymamak gerekir:)))kimin neye ağlayacağı veya güleceği bilinemez, herkesin kişiliği, zevki farklı çünkü...mesela inanmazsın ama valla doğru ben yıllar önce ET'yi sinemada izlerken salya sümük ağlamaya başladım, kızkardeşimle gitmiştik ben burnumu çektikçe o da gülmeye başladı benim halime:)))

    Bu kitabın, filmin çok ününü duydum, istiyorum okumayı da, izlemeyi de
    Çok teşekkürler, ne güzel tanıtmışsın, seni kalpsiz kız seni:))))) (şaka şaka)
    eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani Müjde Abla öyle gerçekten, zaten bizi etkileyen aslında bizim hayatımıza benzer olan şeyler, o nedenle dediğiniz çok doğru... ET'de demek sizi etkileyen bir şeyler vardı, çok ilginç evet:) filmindeki görüntüler çok güzel, ben çok sevmiştim, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Filmi sinemada izlemiştim, güzeldi. Kitabını okuma ihtiyacı hissetmedim. Devam kitabı da var haberin olsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sinemada izlemiştim Şule'cim evet, ama öyle beğenildi ki kitap merak da etmedim değil, neyse şimdi rahatladım :P sevgiler:)

      Sil
  3. Selam.
    Kitabını okumadım, filmini izledim. Filmi çok beğenmiştim. Bu tarz kitaolar nedende bir yerden sonra gitmiyor bende.
    İyi haftalar Eren'cim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Gülşah'cım ben de okumasam olurmuş dedim:) çok teşekkür ederim yorumuna, iyi haftalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Hımm, sanki bunun Hint versiyonunu izledim:) Bir arkadasımın ısrarı ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint versiyonu da mı varmış, çok ilginç, merak ettim Narda'cım, teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. Bu kitabı kardeşim okumuştu sonunda aglatı dedi 😊kendisi tam bir kitap kurdu çok seviyor kitap okumayı bazen ben bile imreniyorum gerçekten 😊filmini izledim oda çok güzeldi bu aralar gözüme çok takılıyor bu kitap birde sende görünce artık okumam gerek dedim okumaya başladım bakalım nasıl bir son olacak 😊emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Özlem'cim, ben de filmini izleyip çok sevmiştim, sen de başladın demek bakalım nasıl bulacaksın, sonunda ağlayacak mısın?:)) çok sağ ol yorumun için, sevgiler:)

      Sil
  6. Ben de filmini izledim sadece, bu tip konuları filmde daha çok seviyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım haklısınız Gül Hanım, öyle olsa daha güzel olurmuş:)) teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. filmini izleyim, seninki varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D :D ay Deepcim alemsin, sabah sabah güldürdün beni yaaa:)) evet güzel film, özellikle oyuncular :P

      Sil
  8. Kitabı ben de hızlı okumuştum ve sevmiştim, tam battaniyenin altında okunmalıklardan gerçekten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet özellikle filmi izledikten sonra hep o canlandı gözümde..:)

      Sil
  9. beni de anlatıldığı kadar çok etkilememişti :(

    YanıtlaSil
  10. ben kitabı sevmiştim , bir yaz günü okumuştum ve dinlendirici hoş bir anı bırakmıştı.senden sonra beni ise bir türlü okuyamadım ama seriyi tamamlayacam mutlaka ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki önce filmi seyrettiğim için beklentim yüksekti, devam kitabını ve filmini merak ediyorum ayrıca..:)

      Sil
  11. shape of water izleseneee. oskar adayı. panın labirentinin yönetmeni. pan, çook sevdiğim film. şeyp de çokzeel. bir labta temizlikçi kadın bir su yaratığına aşık oluyooo. ne güzel masaaal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim izledim Deepcim çok güzeldi atmosfer falan aynen, guillermo del toro evet aynen ben de çok seviyorum, favorimse crimson peak :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...