17 Mart 2011 Perşembe

Türkan...Tek ve Tek Başına


Ayşe Kulin'in kaleminden çok etkileyici bir Türkan Saylan hayat hikayesi... Önce Ayşe Kulin'in bu eserinden ilham alınarak senaryosu oluşturulmuş Türkan dizisini seyrediyordum, dizi gerçekten beni çok etkilemişti, hem Pınar Öğün, Özgürcan Çevik gibi dizi oyuncularının başarılı performansları, hem Türkan Saylan'ın güçlü karakterini yansıtan etkileyici olayların anlatımı sayesinde her hafta izler olmuştum. Sonunda uzun zamandır okumak isteyipte fırsat bulmadığım kitabın fotoğraflı özel baskısını görünce hemen aldım ve iki günde okuyup bitirdim. Kitabın ilk bölümlerinde Türkan Saylan'ın ailesini, yetiştirilişini, ilk gençliğini, ömür boyu mektuplaşmayı sürdürdüğü biricik arkadaşı Gökşin'i tanıyoruz. Kitapta Türkan'ın hayatını sık sık Gökşin'e yazdığı mektuplar yoluyla okuyoruz. Böylesine sevgi dolu bir kalp kendinden önce hep başkaları için çarpmış. Cüzam hastaları için yaptıkları inanılmaz. Açıkçası onun, bu hayata ne yapmak için geldiğinden bu kadar emin bir şekilde yolunda ilerlemesi müthiş bir şey ve bence çok az insanın sahip olduğu bir şans. Kendisi de dünyaya Türkiye'deki cüzam hastalığıyla savaşmak için gelmiş olduğunu düşündüğünü söylüyor. Sonra bir de kardelenler ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile okuttuğu çocuklar var. Ve yardım ettiği, hayatlarını değiştirdiği binlerce insan... Bu arada hayatı hiç de süt liman değilmiş, hem yaşadığı duygusal, ailevi olumsuzluklar hem de sonu gelmez hastalıklar onu çok yıpratmış, ama o hiç bir şeyin kendisini yolundan alıkoymasına izin vermemiş. Kitap beni inanılmaz etkiledi, biraz da kendi hayatım üzerine düşündürdü... Bu kitabı mutlaka okumalısınız, hem Türkan Saylan'ı daha yakından tanıyıp yaptıkları için minnet duyacaksınız, hem de bu müthiş azim hikayesi sizi şevke getirecek...

0 kalem yazmış:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...