7 Nisan 2014 Pazartesi

Bebeğinizin Beyin Eğitimi – Fergus Lowe, Brigid Lowe

Taze bir anne olarak burada zaman zaman çocuk gelişimi ve çocuk kitaplarından da bahsetmeyi düşünüyorum. Bebeğinizin Beyin Eğitimi kitabı optimist yayınlarından çıkmış, Teach Yourself serisinde “Bebeğinizin Mutlu Gelişimi”, “Çocuğunuzun Okul Başarısına Yardım Edin”, “Tek Başına Ana Babalık” isimli kitaplar da bulunuyor. Yazar Fergus Lowe çocuk gelişimi konusunda uzman bir psikoloji profesörü, Brigid Lowe ise onun iki çocuk annesi ve yazar olan büyük kızı.

226 sayfalık bu kitap benden tam puan aldı. Anne karnından başlayarak 2 yaş ve üzeri erken çocukluk dönemini de içeren bilgi ve öneriler bulunuyor kitapta, bunlar 0-3 ay, 3-8 ay, 8- 12 ay, 12-24 ay ve sonrası olarak sınıflandırılmış, bebeğinizin bu dönemlere göre değişen duyuları ve becerilerine hitap eden dikkat edilmesi gerekli hususlar ile bunları geliştirmek için yapmanız gerekenler, bebeğinizle oynayabileceğiniz oyun ve aktiviteler anlatılmış. Sadece zihinsel değil fiziksel gelişimle ilgili ip uçları da mevcut, örneğin bebeğinizin erken oturması ve yürümesi için neler yapabileceğinizden tutun beslenmesi konusunda dikkat etmeniz gerekenler de yer alıyor kitapta. Aynı zamanda yazar Brigid Lowe kendi bebeği ile yaşadığı deneyimleri de aktarmış. Bana göre son derece faydalı pratik bilgiler içeren ve çok kolay okuna, bebeği olmayanlar için bile ilginç olabilecek harika bir kitap. Örneğin bebeklerin agulamalarının belli bir süre sonra kendi dillerine özgü hale geldiğini ve on aylık bir bebeğin agulamasına bakarak hangi milletten olduğunun tahmin edilebildiğini biliyor muydunuz?:)

10 yorum:

  1. Benim de okuduğum ilk ebeveyn kitaplarından biri, akıcı anlaşılır sevgiyi temel alan bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cok begendim Saziyecim, cok keyifli bir kitapti, yorumun icin tesekkur ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. ben bu kitabı okumamaıştım ama inceleyeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Tavsiye ederim cok guzel bir kitap:)

    YanıtlaSil
  4. ilgili arkadaşlara sölüyim. :) defne soysal benim de çook eski arkadaşım yaaa. önceki yazıda gördüm yazışmanızı daaa :)

    YanıtlaSil
  5. Okumadım Eren ama bebeği olanlar mutlaka okumalı. Bu arada bebişini çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Haklisin Aslicim, cok faydalı bir kitap, cook tesekkur ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. kitabı okudum mu hatırlamıyorum , çok fazla çocuk gelişimi kitabı okumuştum vakti zamanında , şimdi oğlum 13 yaşında ve her şeyi yaşıyoruz , yaşayarak öğreniyoruz , çünkü çocuklar ne yazık ki genelleme yapılamayacak ,enteresan yaratıklar , ya da bana göre öyle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo bilmiyordum bunu, harika:) gerçekten doğru, her cocuk farkli oluyor, genelleme yapmak cok zor, tesekkur ederim yorumun icin, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...