27 Ocak 2015 Salı

Açlığın Biyografisi - Amelié Nothomb

Daha önce de sık sık kitaplarına yer verdiğim Amelié Nothomb bu kitabında kendi yaşamının ilk yirmi bir yılına yer vermiş, özellikle yaşamının kendisini yazarlığa sevk eden kısmı üzerinde durmuş.

Yazarın babası büyükelçi olduğu için çocukluğunu bir çok değişik ülkede geçirdiğini biliyordum ama hayatı tahmin ettiğimden çok daha karmaşıkmış. Nothomb gerçekten Japonya’da doğmuş ve 5 yaşına kadar ailece burada yaşamaış, bu sürede Japonya’ya aşık olmuş. 5 yaşında babasının işinden dolayı Çin’e gitmişler, ardından NewYork’a ve oradan da Bangladeş’e ve sürekli seyahat etmeye devam etmişler. Bu yolculukların hepsi ayrı bir şey katmış Nothomb’a. Küçükken güzelliklere, yaratıcılığa, herşeye karşı inanılmaz bir açlık duymuş, bir de suya karşı inanılmaz bir düşkünlüğü varmış. Annesi, babası, ablası ile çok mutluymuş, ağabeyi de varmış ama ona pek düşkün değilmiş.

Bu arada yazar çok ciddi sorunlarla da yüzyüze gelmiş,örneğin küçük yaştan itibaren (8-9 yaşlarında şampanya ve viski içip durduğundan veya akşamları babasıyla karşılıklı viski içtiğinden bahsediyor) alkol almaya başlaması, ailesinin bu konudaki kayıtsızlığı inanılmaz, veya ondört yaşlarında hem ergenliğin getirdiği duygu ve düşünce değişimleri hem cinsel taciz veya (önceki hislerinin aksine) bir erkeğe aşık olmak gibi yaşadığı bir takım olaylar sonucu kendisinde meydana gelen değişimlerin açlıkla üstesinden geleceğine inanması sonucu tahminimce anorexia olması gibi… 17 yaşında Belçika’da üniveristeye başlamış ve 21 yaşında yani bitirir bitirmez de aşık olduğu ülke olan Japonya’ya geri dönmüş. Burada hem Ne Adem Ne Havva isimli kitabına konu olan Rinri isimli bir Japon gençle arkadaş olmuş, hem de Kıran Kırana isimli kitabında bahsettiği büyük Japon şirketinde çalışma deneyimini yaşamış. Zaten 21 yaşında da ilk kitabını yazmış. Bu kitap da işte bu noktada son buluyor. Açlığın Biyografisi’ne çok bayılmadım ama yazarı tanımak isteyenlerin okuyabileceği bir kitap. Keyifli okumalar.

8 yorum:

  1. Biyografi çok sevdiğim bir tür değil açıkcası. Ama sayende yazar ve yaşamı hakkında bilgi sahibi oldum. Bu da bu kitap için bana yeterli gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir biyografi de sayılmaz İlhan Bey, kurguyla karışık biraz sanırım:) Haklısınız, mesela yazarı merak ediyorsanız Kıran Kırana kitabını tavsiye ederim, çabuk okunan keyifli bir roman, Japonya'da çalışma hayatını anlatıyor:)

      Sil
  2. ayyy okurum bunuuu :) yazmak için böle bi hayat lazım galibaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de böyle bir hayatı olduğunu öğrendikten sonra yazar olmasına şaşmamak gerek dedim:) ileride sen de biyografini yazarsın belki? ilginç olduğuna eminim?:)

      Sil
    2. ha haaa, benim biyografim sadece okul eğitim burs valla bak. hiç iniş çıkış yok. sakin yalnız ve dümdüz :) kitap müzik film sergi ev işi filan işte. üniversite master ve burslar. hep ders ders :)

      Sil
    3. :))olsun sen yaz ben okurum:)

      Sil
  3. nothomb'un kitabını yeni okudum , bir sonraki kitabı biraz bekletmekte fayda görüyorum...gerçi biyografik romanları her zaman sevmişimdir ama , :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıran Kırana'dan sonra bu kitaba ben de bayıldığımı söyleyemem ama yazarın hayatını merak ediyordum, gerçekten ilginçmiş hayatı:) gerçi 21 yaşına kadar ama.. olsun:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...