24 Ağustos 2015 Pazartesi

Dört Anlaşma - Don Miquel Ruiz

Çok sevgili blogger arkadaşım Ege ile konuşurken kendisi bu kitabı okumadığımı öğrenince hemmen bana bir tane aldı:) Bu güzel kitapla tanışmama onun vesile olması gerekiyormuş demek ki:) Ruhsal gelişim, maneviyat gibi konulara ilgi duyup da bu kitabı duymamış, okumamış olan pek azdır herhalde. Ben de çok duymuştum ama nedense okumamıştım işte. Ötesi Yayınları'ndan Nil Gün çevirisi ile 1999 yılında çıkmış. Alt başlığı Toltek Bilgelik Kitabı.

Yazarımız bu dünyadaki yaşamımızı cennete çevirmek için kendimizle dört anlaşma yapmamızı söylüyor. Çünkü yaşamımız bilinçsizce yaptığımız anlaşmalardan oluşuyor, bu anlaşmalar da çoğunlukla ağzımızdan çıkan sözlerle oluyor. Bilinçaltımız ağzımızdan çıkan sözleri emir kabul ettiğinden söylediklerimiz kaderimiz oluyor. İşte ilk anlaşma da bununla ilgili, Kullandığınız Sözcükleri Özenle Seçin, böylece hem güzel ve olumlu anlaşmalar yaparsınız hem de diğer insanlarla olumlu ilişkiler kurarsınız.

İkinci anlaşma Kişisel Algılamayın. Bana göre en önemli anlaşma bu, çünkü biz her şeyi kişisel algılama eğilimindeyiz, başkalarının bize verdikleri tepkiler aslında kendileriyle ilgili. Yazar bunları çok güzel açıklamış, örneklerle çok iyi anlaşılıyor.

Üçüncü anlaşma Varsayımda Bulunma. Aslında üstteki anlaşma ile çok bağlantılı diye düşünüyorum, çünkü kişisel algılamak aslında aynı zamanda varsayımda bulunmak oluyor. Daha önce Byron Katie'nin Olanı Sevmek isimli kitabından bahsetmiştim, orada yazarın geliştirdiği "gerçekliği sorgulama" yöntemi de bu temele dayanıyor, "bu doğru mu?", "doğru olduğunu gerçekten bilebilir misin?" soruları ile aslında bize hiç bir şeyin (size öyle olduğu söylenmiş olsa bile) doğru olup olmadığını bilemeyeceğimizi göstermek istiyor. Gerçeklik sadece bizim zihnimizde.

Dördüncü anlaşma Yapabildiğinin En İyisini Yap. Bu zaten son derece açık, diğer bir deyişle Anı Yaşa, Şimdide Ol. Biz çoğunlukla ye geçmişte ya da gelecekte yaşıyoruz, ama tek gerçeklik şimdi. Şimdiyi yaşarsan mutlu olursun, bunun en iyi yolu da yaptığın herşeyden zevk alıp kendini vermek, yapabileceğinin en iyisini yapmak. Bu aynı zamanda kendine saygını göstermenin de bir yolu.

Bu dört anlaşmayı yapan kişinin mutlu olacağı apaçık. Bunun dışında kişinin korkularından kurtulması, ruhunu özgürleştirmesi için de yöntemler anlatılmış. Çok beğendiğim, faydasını gördüğüm bir kitap oldu. 122 sayfalık tam bir özet kitap, mutlaka okumanızı tavsiye ederim.

12 yorum:

  1. eren'cim beğenmene çok sevindim :) milyon tane kişisel gelişim kitabı var ama bence sadece bu kitabı okuyup anlamak ve mümkün olduğunca uygulamak bile insanı aydınlatmaya yetebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel kitapla beni tanıştırdığın için ben teşekkür ederim Ege'cim, aynen katılıyorum sana:)

      Sil
  2. ay bak biliyom ya bi de bu kitabın bu yaz yeni baskısı çıktı yaaaa. evet eski önemli bilgiler yaaa baksanaaa bu kitaplar şeylerden işte ya tibet bilgileri gibi. reiki yoga kitapları bi çeşit. en önemlisi de tanrılar okulu yaa onu okusanaaa. bi de baksanaaa carlos castaneda bunların liderleri be adam yaaaa oleeey :) tanri ile sohbet ve tibetin gençlik pınarı. oleeeeey :) en sevdiğisim konular :) ah ah var ya kim duk dört mevsim filmi yaaa of of :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet 5. anlaşma, onu da okumak istiyorum, evet toltek bilgelik kitabı, tanrılar okulunu okumuştum -itiraf edeyim baştan sona değil ama:)- evet carlos castanade kesinlikle:)) tanrı ile sohbet ve tibet'in gençlik pınarını okumadım ama.. kim ki duk dört mevsim süper, en sevdiğim kısmı adamın kedinin kuyruğu ile yazı yazdığı kısım:)))

      Sil
  3. Okumadığımı düşünürken kitaplığımda bir anda gördüm ve hatırlamak için tekrar çıkardım. Bununla ilgili okudun mu bilmiyorum ama Eckhart Tolle'nin Şimdinin Gücü de çok faydalı bir başucu kitabıdır. Okumadıysan şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara açıp hatırlamak lazım:) Eckhart Tolle Şimdinin Gücü kitaplığımda okunmayı bekliyorum İlhan Bey tavsiyeniz için teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. tanrı ile sohbet reiki el kitabı gibi yaaa :) ay bak bi de carlos'un öğrencilerinin kitapları var çok ilginç yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reiki el kitabı mıı, ilginçmiş:) carlos'un öğrencilerine de bakmak lazım, okunacak çok şey var ama yaa:)

      Sil
  5. Ben de sevdiğim bir arkadaşımın ısrarlı tavsiyesi üzerine okudum. Sıradan bir kişisel gelişim kitabı olmadığını söylemişti ki haklı çıktı. Tasavvufun kimi temelleriyle de örtüşüyor bu kitaptaki söylemler. .. ara ara okuyarak uygulamaya çalışıyorum kitaptakileri . Gerçekten de insan kafasinda bağlıyor çözüyor birçok şeyi. .. ön kabuller bizi hareketsiz bırakıyor hapsediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi Narda'cım kitaptaki düşünceler bu tür bilgilere temel oluşturacak nitelikte, çoğu benzer kitap aynı düşünceleri temel almış, çok sevdim, ara ara uygulamaya çalışıyorum ben de, yorumun için teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  6. Bu kitabı bana da tavsiye ettiler. En kısa zamanda alıp okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten gelişim kitaplarının klasiği, hem de kısa kolay okunan bir kitap, seveceğinizi tahmin ediyorum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...