30 Temmuz 2024 Salı

Dağ Sensin - Brianna Weist

 


Zaman zaman "acaba bu hareketimle kendimi sabote mi ediyorum?" diye düşünürüm bazı şeyler için. İrade göstermekte zorlandığım konularda özellikle... Bu nedenle bu kitap çok ilgimi çekti, önümüzde aşılmaz bir dağ gibi gördüğümüz sorunlarla baş edebilmenin temelinde çok basit şeyler yatıyor aslında; "dağ sensin" derken de içimizdeki gücü vurguluyor.

Pegasus Yayınları'ndan Nisan 2023'te çıkan kitabımız kaynakçalarla beraber 229 sayfa, çeviriyi Sevinç Seyla Tezcan yapmış. Yazarın "Düşünce Şeklinizi Değiştirecek 101 Deneme" ve "Hazır Olduğunuzda İşte Böyle İyileşirsiniz" isimli diğer kitaplarını da aldım.

Yazarın psikolog ya da o tip bir mesleği olduğunu sanıyordum (keşke kitaba kısa bir özgeçmiş koysalarmış), ama bir dergide editörlük yapıyormuş anladığım kadarıyla, makale de yazıyormuş. 

Kitaba gelirsek, çok dolu ve aydınlatıcı bir kitap, bana en ilginç gelen mesela; hepimiz mutluluğu aradığımızı zannederiz ama aslında tanıdık olanı ararız. Bir de mesela kendi kendimizi kalıplara sokuyoruz, örneğin insanlar beni "bonkör" biri olarak tanıyor diye hep öyle davranmak zorunda hissetmek, halbuki istediğimiz gibi davranabiliriz. Davranışlarımızın altındaki görünür sebeplerin gerisine gidebilmeliyiz, çözüme o şekilde ulaşabiliriz.

Kitabı çok faydalı buldum, tavsiye ederim, keyifli okumalar:)



14 yorum:

  1. Insan için en önemli bilim nedir deseler, psikoloji derim. En sıradan görünen davranışın bile altından neler çıkıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir tespit Narda'cım, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  2. Yararlı bir kitaba benziyor. İnsanlar gerçekten birilerini kolayca tanımlıyor, sonra hep öyle olmasını bekliyor. Her zaman herkesi memnun edemeyiz. Tanıtım için teşekkürler Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok faydalandım Duygu'cum, evet çok doğru diyordun beklentileri karşılamak zorunda hissediyoruz, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  3. Kişisel gelişimden devam ediyorsunuz Eren Hanım:) bu kez beğenmeniz iyi olmuş. Keyifli okumalar sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım daha kolay odaklanıyorum Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. sevdiğin konular diy mi :)

    YanıtlaSil
  5. Hazır Olduğunuzda, İşte Böyle İyileşirsiniz (When You're Ready, This Is How You Heal) kitabı aslında, "Düşünce Biçiminizi Değiştirecek 101 Deneme (101 Essays That Will Change The Way You Think) kitabının devamımış, amazon da öyle söylüyor.. Bu kitap konusunda da "Sonunda, ustalaştığımız şey dağ değil, kendimizdir." diyor yazar.. Bence de.. Emeğinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zamanki gibi detaylı yorumunuza çok teşekkür ederim Ertuğrul Bey, bu arada hoşgeldiniz, sevgiler:)

      Sil
  6. "hepimiz mutluluğu aradığımızı zannederiz ama aslında tanıdık olanı ararız" şu alıntı için bile okunabilir. Attım sepete! Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler var:) umarım siz de beğenirsiniz, keyifli okumalar:)

      Sil
  7. bu tarz kitaplar faydalı oluyor, listeme alayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar'cım kusura bakma cevabım gelmemiş.. kitabı tavsiye ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...