26 Temmuz 2010 Pazartesi

Veda'nın Sonu

Veda’yı bitirdim, beni çok etkiledi gerçekten. Kurtuluş mücadelesi, Kemal ile Mehpare’nin aşkı, Kemal’in hayatını kaybetmesi, Azra’nın sonradan bulup kaybetmeye mecbur olduğu aşkı, kazanılan zafer, Vahdettin’in ülkeyi terk edişi ve son olarak Ahmet Reşat Bey’in kurtuluş mücadelesi için elinden geleni yapmış olduğu halde kabine üyesi olduğu için hain kabul edilerek adı idam listesinden olduğu için ülkesini, tüm sevdiklerini, her şeyini terk etmeye mecbur kalması beni en çok etkileyen kısımlardı. Kitap hem verdiği yansız tarihi bilgiler – ki bende o dönemin tarihini okuma isteği uyandırdı- hem de gelişen olaylar karşısında bütün konak halkının ayrı ayrı duygu ve düşüncelerini verebilmesi açısından benim çok hoşuma gitti. Yalnız ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa daha sonraki bir zamana mı ait bilmiyorum ama, sanki Umut romanının başında Ahmet Reşat Bey’i şehirden ayrılırken gemiye bindirmek üzere bütün aile gidiyordu limana diye aklımda kalmış. Ayşe Kulin’in romanları oldukça duygu dolu oluyor.

0 kalem yazmış:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...