21 Temmuz 2017 Cuma

Cennet Dolmuşu – E. M. Forster

Edward Morgan Foster 1879-1970 yılları arasında yaşamış olan İngiliz romancıdır. Yazarın daha önce Maurice isimli romanını okumuştum. Cennet Dolmuşu yazarın I. Dünya Savaşı öncesinde çeşitli tarihlerde yazdığı “fantastik” (önsözde yazarın kendi tanımına göre) öykülerden oluşuyor. Ancak öyküler 1947’de basılmış. İletişim Yayınları’ndan 2002’de çıkan öyküleri Roza Hakmen çevirmiş. Okuduğum bir kitapta bu derleme içinde yer alan Makine Duruyor isimli hikayeden bahsediliyordu, ben de o nedenle bu kitabı okuma listeme almışım. Zaten Maurice romanını okuduğumdan beri yazarı seviyor ve diğer eserlerini de okumak istiyordum. Kitapta 12 öykü bulunuyor ancak hepsi için fantastik denemez. Bir Paniğin Öyküsü romanın ilk öyküsü aynı zamanda yazarın yazığı ilk öyküymüş, güçlü bir ilhamla yazılmış. Benim de kitapta en sevdiğim öykülerden birisi, bir grup turistin yaşadığı paranormal deneyimi anlatıyor. Diğer en sevdiğim hikaye Ebedi An, yaşlanmakta olan ünlü bir kadın yazarın genç kızlığında başından geçen bir İlan-ı Aşk anının nasıl bütün yaşamını etkilediği ve nasıl son bulduğunu anlatıyor. Makine Duruyor etkileyici bir bilim kurgu hikayesi, yazardan beklemediğimiz bir tür olduğu için beni ayrıca etkiledi. Cennet Dolmuşu kitaba ismini verse de beni etkilemedi, adından anlaşıldığı gibi cennete giden dolmuşu anlatıyor Çitin Öteki Tarafı , (ismiyle hiç ilgisi olmayan) Öteki Alem kitapta sevdiğim diğer öyküler oldu. Yer yer sıkıldığımı itiraf edeyim ama yine de genel olarak kitabı beğendim, sadece Ebedi An için bile bence okunmaya değer bir kitap. Keyifli okumalar dilerim.

12 yorum:

  1. daha önce okumadığım bir yazar , hafta sonu kütüphanede mutlaka bakacağım... sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sen de seversin Dilek'cim, teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Hiç duymadığım bir yazar, ilginç öykülermiş ama...güle güle oku Eren'cim. :) Teşekkürler tanıttığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için ben teşekkür ederim Müjde Abla'cım, sevgiler:)

      Sil
  3. İlk defa duydum, bir okumak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi bir yazar olduğunu düşünüyorum Emre, teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. Hikayenin gücünden dolayı konmamış yani başlık :) Ama ismen etkileyici olmuş keşke hikayede çok sağlam olsaydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet maalesef Cennet Dolmuşu'nu beğenmedim ama yine de kitap fena değil, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  5. hemen edinelim diyerek en erken 5 yıl içinde okuma şansım olacağını umuyorum , oyy ne çok okunacak kitap var , iyi ki de var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) aynen Eylem'cim, her gün yeniler ekleniyor..:)

      Sil
  6. hımm moris okudum, filmi de var. hugh grant oynuyor. bu forster iyi evet. bilmiyodum bu kitabını. okuyabilirim ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet seyretmiştim o filmi, manzaralı bir oda var bi de, helen bonham oynuyordu o da güzeldi, seversin bence bu kitabı da:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...