18 Ocak 2011 Salı

Manzaradan Parçalar

Manzaradan Parçalar'ı bitirdim. Güzeldi gerçekten ama belki siyaset kısmı olmasaydı daha iyi olurabilirdi. Orhan Pamuk'un kitaplarında en sevdiğim şey "sanki benim düşüncelerimi yazmış" dedirtmesi veya yaşamadığım, bilmediğim bir şeyse bahsedilen "yaşasaydım ben de böyle hissederdim herhalde" dedirtmesi. Bir de cümleleri hiç "yorulmamış", yazar sanki ilk aklına gelen cümleyi yazmış ve okor da okurken de oraya bundan daha doğru bir cümle gelemezmiş gibi hissediyor. Şimdi de Kayıp Gül'e başladım.

1 yorum:

  1. Aziz yazar, siyaset olmadan sosyal yaşam olmaz, tarafsız kalamazsınız. Sizin de bir doğrunuz muhakkak vardır. Yazınıza gelince Siz niye bir orhan pamuk olmayasınız. kelimeler virgül ve noktalar herkesin oysa ben sizin yazılarınızda gizlenmiş, belki yorgun ama mütebessüm duygular alıyorum yokmu yani bir kediniz anlatacak, yokmu yaşadığınız insanlar onların yüzlerindeki ifadeler, vardır elbet etrafınızda bağıran hatta yaşama dair ne varsa gözlediğiniz önce sevmediğiniz şeylerden sonra sevgiden ama size ait sizin her tuşa bastığında parmağız bir duygu aktarırsa karşızdakine konuşur gibi ama size ait
    Sanırım ben gibi pek çok hayranınız olur ve siz yazdıkça keskinleşen kaleminiz gün geler orhan pamuk uda geçer Bunu sırf okunsun çevre bulsun diye de yazmayın sakın sizi sizin duygularınızı anlatsın yeter
    sevgi ve sonsuz saygı
    güzel bayan...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...