3 Ekim 2015 Cumartesi

Aşk Gemisi - Daphne Du Maurier

Daphne Du Maurier'in daha önce Rebeka ve Kuzenim Rachel isimli kitaplarını okumuştum. Bu arada ünlü Kuşlar filminin kendisinin bir kısa hikayesinden uyarlandığını biliyor muydunuz? Gelelim kitabımıza, yazar orijinal ismi The Loving Spirit olan kitabını henüz 23 yaşındayken (1931) yazmış. Yazarın bu ilk romanı kimilerince çok sevilirken kimilerince de yazarın en az başarılı romanı olarak görülüyor.

Ben Nebioğlu Yayınevi'nden çıkmış, tarihi belirsiz ancak oldukça eski bir versiyonunda okudum kitabı, sanırım yeni baskısı da yok bu kitabın. Sayfa sayısı 288 olup, kitabın -oldukça alakasız bir şekilde- Aşk Gemisi ismiyle yayınlanışına ise bir anlam veremiyoruz. Ben yazarın tarzından ve kitabın isminden yola çıkarak bunun talip bulmak üzere gemiye binmiş kişiler arasında geçen bir gerilim romanı olduğunu düşünmüştüm:)) Ama tabi ki bir ilgisi yokmuş sevgili Nebioğlu Yayınları.

Yazar romanı yaşadığı yerdeki bir ailenin hayatından esinlenerek yazmış. Roman bir ailenin dört kuşağını be adeta bitmeyen çilesini anlatıyor. İlk bölümde deniz ve macera hasretiyle yanan ancak ailesi ve toplumca bir aile kurmaya zorlanan Janet gemi yapan dürüst bir delikanlı olan Thomas ile evlenir. Kısa zamanda bir çok çocukları olur ancak Janet'in ortanca oğlu Joseph'e özel bir düşkünlüğü vardır, çocuk da annesine aynı şekilde düşkündür. Annesinin dizginlenemez ruhu sanki bu çocuğa geçmiştir. Gerçekten Joseph büyüyünce kaptan olur ve bir çok macera yaşar, yine de annesi ile arasındaki bağ kopmaz. İkinci bölümde Joseph'in hayatını okuruz. Joseph'in başına özellikle ağabeyi Philip nedeniyle bir çok talihsizlik gelir. Ama bunların belki de üzücü olan, kendisi gibi denizci olmasını istediği oğlu Christopher'in "bir korkak" çıkması ve denizden kaçması olur. Üçüncü bölüm Christopher'ın hayatını anlatır, o Londra'ya gidip babasından uzak bir hayat kursa da sonunda yine ona dönmek ister... Dördüncü bölüm ise Christopher'ın kızı Jenny hakkındadır.

Adeta lanetli bir ailenin dört kuşak yaşadığı sıkıntılar malesef sıkıcıydı. "Yazarın fanatikleri için" diyelim..:)

4 yorum:

  1. Ben de Rebecca'yı okumuştum o çok iyiydi tabii... başka kitaplarını bilmiyordum ama bu bana da uymayacak gibi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın "Kuzenim Rachel" kitabını okumadıysanız onu da tavsiye ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. hımm okumadım. sen rebecca filmini izledin mi. siyah beyaz. süper film. çok çok iyi. ama ben bu dafneyi okudum ama kuzenim raçel diil başka bişi ama unuttum şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim evet, çok güzeldi, kitabını da okudum:) bi de romanların isimlerini değiştiriyorlar basarken, mesela ben Kader kurbanları diye bir kitabını almıştım bir baktım meğersem kuzenim rachel'miş o:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...