20 Kasım 2015 Cuma

His and Her Circumstances (Kareshi kanojo no jijou)

Studio Gainax tarafından yapılan 1998 yapımı animemiz 26 bölümden oluşuyor. Bir manga uyarlaması olup romantik ve okul türünde. Konumuza bakacak olursak, Yukino Miyazawa liseye giden ve gerek başarısı, gerek iyi niyetliliği her konuda dört dörtlük bir öğrencidir. Yukino'nun bu her konuda bir numara oluşu yakışıklı Arima'nın okula gelmesiyle bozulur, çünkü Arima da hem derslerinde hem diğer konularda bir numaradır. Yukino önceleri Arima'ya sinir olur bu yüzden ama sonra Arima ona ilan-ı aşk eder, böylece ikilinin ilişkileri başlar. Özellikle yan karakterlerin sebep olduğu olaylar animede büyük yer tutuyor. Bir de üstüne iki -üç bölümde bir -hatta bazen her bölüm- özet geçiliyor, bazı bölümler sırf özete ayrılmış. İşte bu yüzden ben bu doldurma bölümlerden pek hoşlanmadım, hem konu olarak çok ilginç değildi bu bölümler hem de esas hikayeye katkı sağlamıyorlardı. Yukino ve Arima'nın aşkına odaklanılsa daha iyi olurdu, bir çok bölümde Arima geri planda kalıyordu. Zaten manganın yazarı da animenin daha çok komedi unsurları üzerinde durup bu aşka yeterince yer vermediğini düşündüğünden manganın 7. bölümünden sonrasının kullanılmasına izin vermemiş. Ama çizimleri, şarkıları çok beğendim, işleniş de güzeldi. Kısacası kötü değil ama daha iyi olabilirdi. Keyifli seyirler:)

Resim: http://img.bato.to/forums/uploads/b045ae05fd0aa891bf815a3209dacd54.jpg

4 yorum:

  1. samimiyim ki; tam da şu aralar anime arayışı içerisindeydim. blog blog gezip bakıyordum. ne var ki çoğu da takip ettiğim, yahut seyrettiklerim arasındaydı. Kareshi kanojo no jijou'u ilk defa duydum. hatta mangası olduğunu da yeni gördüm. mutlaka başlayacağım. bir de 98 yapımı! yaa, feci nostaljik! bu tarz eski animelere bitiyorum. ^^ çok da hoşuma gidiyor. çizim tarzları oldukça özgün geliyor şahsen. nededir, bir fikrim yok lakin hakikatten şu sıralar çıkan animelerin çizim tarzlarını birbirine benzetiyorum. kareshi kanojo no jijou gördüğüm de "çizim tarzı ne kadar da harika" demiş ardından da yılını fark etmiştim. ikilinin rekabet ortamında ki ilişkileri aklıma Special A'yı getirdi. :)
    öneri için sağolasın kitaplık, sayende yepyeni bir yapım keşfetmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de eski yapım animeleri seviyorum, bu animeyi gördüğümde dediğiniz gibi çizim tarzı çok hoşuma gitmişti, keyifli bir anime, special a'nın animesi yok sanırım, sadece manga? animesi olsaydı deneyeyim diyecektim, bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim, umarım beğenirsiniz, keyifli seyirler dilerim, sevgiler:)

      Sil
    2. taam izlemeyim geçen sormuştuydun yaa animelerin aklımda not aldım izliycam, şimdi its okay its love adlı kore dizisini izliyom :)

      Sil
    3. Death Note vardı ya tavsiye ettiklerimden, onun amerikan yapımı filmi geliyormuş, çok merak ettim, animeleri de izle yaz Deepcim merak ediyorum yorumlarını:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...