26 Ağustos 2018 Pazar

Caz Çağı Öyküleri - F. Scott Fitzgerald


F. Scott Fitzgerald, özellikle Muhteşem Gatsby romanı ile tanıdığımız bir yazar. Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi de onu aitmiş. Ben yazarın bir de Şefkatliydi Gece isimli romanını okumuştum. Caz Çağı Öykülerini de merak ediyordum. Bilge Kültür Sanat Yayınlar'ndan bu yıl çıkan kitabı Filiz Ofluoğlu çevirmiş, 222 sayfalık kitabın başında (herhalde çevirmen tarafından yazılmış) yazar hakkında yazılmış bir yazı var, kitabın sonunda da hikayelerde geçen yabancı sözcükler için bir sözlük eklenmiş. Bu arada kapağın da çok hoşuma gittiğini ekleyeyim...

Kitapta sekiz öykü yer alıyor, sanırım en uzunu 40 sayfalık "Zengin Çocuk" öyküsü, geri kalan öyküler de aşağı yukarı 20-30 sayfa civarında. Açıkçası çoğu öykü bende bir duygu uyandırmadı, önbilgide yer aldığına göre Fitzgerald'ın caz çağını başlatmış olduğu bile öne sürülüyor, buradaki öykülerde de caz çağını yansıtan aşırı eğlence düşkünlüğü, para saçma, aşırılık, zenginlik arzusu gibi öğeler bolca var, dolayısıyla kitabın belki bu açıdan bir önemi olabilir diye düşünüyorum. Bunun dışında beni etkilemedi. Sadece "Kış Düşleri" isimli öykü hafiften Muhteşem Gatsby'i hatırlattı diyebilirim. Kısacası beklentisizce okunabilir:)


16 yorum:

  1. Çok da iyi değilmiş anlaşılan. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hayalkırıklığı oldu biraz, teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Benjamin Button'un öyküsünü izlemiştim çok güzel, çok özgün, ilginçti. Muhteşem Gatsby'i de yıllar önceden baktım çok hatırlamıyorum. Caz severim ama çok seçiciyimdir sadece Glenn Miller, bir de Brezilya Bossa Nova'ları caza giriyor mu bilmiyorum seviyorum. Genelde çoğu caz parçasını dinlemeye bile tahammül edemiyorum:)))
    Eline sağlık, yine güzel bir tanıtımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bu caz çağı bana hitap etmedi Müjde Abla halbuki caz severim, bi de bossa nova'lara bakmalı o zaman:)) çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. Muhteşem Gatsby ne yazık ki benim pek sevmediğim bir romandı. Ne anlatmak istediğini bir türlü çözememiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman size yine filmini tavsiye edeyim:)) sevgiler:)

      Sil
  4. Muhteşem Gatsby okuma listemde. Eğer onu seversem devamını da okurum gibime geliyor :-)

    Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi'nin yazara ait olduğunu ilk kez duydum ve şaşırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem Gatsby'i sevmiştim ama bu öyküleri sevemedim ŞUle'cim, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  5. biliyordum ama okumadıydım, okumam mağdemsiğ :)

    YanıtlaSil
  6. hayal kırıklığı yaratan kitapların olması ne kadar üzücü 🤔 ama kitap kitaptır işte..📚 😁 Geçmiş bayramınız kutlu olsun efenim..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef Ertuğrul Bey, eh arada oluyor böyle ne yapalım:) sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Kapak gerçekten güzel. Fakat dikkatini çekti mi bilmiyorum birçok yayınevinde bu tarz kapaklar adeta moda oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Narda'cım aynen benim de dikkatimi çekmişti..:)

      Sil
  8. Muhteşem Gatsby'i okudum sadece sevmiştim :)) Bu kitabı beni de sarmaz gibi geldi :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...