21 Kasım 2018 Çarşamba

Sanatçının Yolu - Julia Cameron


 


 

Butik Yayınlar’dan 2009 yılında çıkan kitap dünyada 11 Mlyon baskı yaparak büyük bir başarı kazanmış. “Daha üstün yaratıcılık içim spiritüel bir yol” ibaresi yer alıyor kapakta. Günseli Aksoy’un dilimize çevirdiği kitap 316 sayfa. Temelde yaratıcılık konusunda sıkıntı çeken veya yaratıcılığını arttırmak isteyen sanatçıları hedefliyen kitap, 12 haftalık bir programdan oluşuyor ve aslında iki temel teknik üzerine kurulmuş; “sabah sayfaları” ve “sanatçı buluşmaları”. Sabah sayfaları her sabah uyanır uyanmaz 5 sayfa yazmaktan ibaret, yazacağınız şey herhangi bir şey olabilir hatta hep aynı cümleyi bile yazabilirsiniz, amaç bilinçaltınızı boşaltmak ve bu boşalma bir süre sonra sizdeki tıkanmayı meydana getiren şeylerin de giderilmesini sağlayacak. Sanatçı buluşması ise haftada 1 günü kendinize ayırarak tek başınıza yaratıcılığınızı arttıracak bir gezinti yapmanız demek oluyor. Bunun dışında içinizdeki çocuğu dinlemeniz, ona ulaşmanız ve onu şımartmanız, kitapta üzerinde durulan önemli noktalardan biri. Ayrıca kitapta her sayfada ünlü birinin ilham verici bir sözü yer alıyor. Yazar ayrıca ünlü yönetmen Martin Scorsese’in eşi. Ben kitaptaki yöntemleri uygualamadım açıkçası ama kesinlikle ilham verici ve cesaretlendirici bir kitap, konuyla ilgisi olanlara tavsiye ederim, keyifli okumalar dilerim.

 

14 yorum:

  1. 12 haftalık programı merak ettim. Emeğinize sağlık... Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her hafta bir konuya eğilmiş, olumsuz düşüncelerden kurtulmak; özgüven vs gibi.. ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. bende yeni okudum bu kitabı , sabah sayfalarını yazmadım daha ama önerilerinin bir kaçını hayatımda uyguluyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bahsi geçen egzersizleri yapamasam da içindeki fikirlerden ilham aldım doğrusu, teşekkür ederim Dilek'cim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  3. ucundan biraz beni de ilgilendiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içindeki motive edici sözler bile yeter zaten:))

      Sil
  4. Her sabah yazmak çok güzel ama 5 sayfa biraz fazla sanki :))

    YanıtlaSil
  5. ay yaaa bu kitap aklımda, yazmak açısından önemli olduğunu düşünüyodum hep. okuycam bi ara işallah. ya şunu söledim herhaldeee. rollo may. yaratma cesareti. allam ne kitap yaa :) ay bi de, son yazımdaki romanı kaçırmaaa, zebani adı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya rollo may de benim aklımda..:) zebani evet baktım ona:)

      Sil
  6. Ilginc bir kitap ama düzenli yazmanin kisinin bu yönünu gelistirdigini söyleyebilirim. Yazdikca aklina daha fazla yazacak sey geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısınız Derya Hanım, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. şimdi yazdığım "alias grace" adlı diziyi de kaçırmaaa. iyi edebiyat :) bir de yarın yazcağım "wild wild country" adlı diziyi de kaçırmaa, osho'nun yaşamı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alias Grace bakayım evet wil wild country, osho demek çok merak ettim not edilmiştir:) house on the hill'i izliyor musun? puanı çok yüksek, ben 6. bölümdeyim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...