6 Kasım 2018 Salı

Drakula “ölümsüz”- Dacre Stoker, Ian Holt



Artemis Yayınları’ndan Temmuz 2010’da çıkan kitabımızın yazarı Dacre Stoker, orijinal kitabın yazarı Bram Stoker’in kardeşinin torunu. Daha önce de Bram Stoker’in günlüklerini temel alan bir kitap yazmıştı. Stoker ailesi, Drakula romanı yayın hakları ve film hakları konusunda oldukça zarara uğramışlar. Ve tabi ailecek bir küskünlük içindelermiş. Dacre ile tanışan Ian Holt, ona bu hakların aileye ait olması konusunda destek vermiş ve bunu pekiştirmek için bir devam romanı yazmayı önermiş. Bunun üzerine titiz çalışmalar sonrasında, hatta Transilvanya’ya yapılan geziler ışığında, bu romanı yazışlar. Bu yazım hikayesi, yazarlar hakkında bilgi, kitap üstüne düşünceleri ile ayrıntılı bilgiler kitabın sonuna ek olarak konulmuş.
Roman 516 sayfa, eklerle birlikte kitap 551 sayfa oluyor. İngilizce’den çevirisimi Selim Yeniçeri yapmış. Kapakta “orijinal kitabın devamı” yazıyor. Alt başlıklar “Aşk sonsuzdu” ve altında “Ama herkesin gözden kaçırdığı bir şey vardı, Drakula Mina’yı ısırmıştı.” yazıyor.
Romanımız orijinal olaylardan 25 yıl sonra geçiyor. Mina ve Jonathan’ın mutsuz bir hayatlları vardır, Jonathan Mina’yı Drakula ile yaşadıkları nedeniyle affedememiştir, ayrıca Mina’nın hiç yaşlanmamış olması da onu bunu asla unutturmamaktadır. Oğulları Quincey üniversitede hukuk okumaktadır ama asıl isteği aktör olmaktır. Bu arada Drakula’nın ölümünü sağlayan kahramanlar grubu da o acı günleri unutmak istercesine bağlarını koparmışlardır. Ama şehirdeki cinayetler ve üstüne son olarak Jonathan’ın kazığa geçirilerek öldürülmesi hepsinin Drakula’nın döndüğünü düşünmesine sebep olur... ve olaylar gelişir. Romanda Karındeşen Jack ve hatta Titanik bile var.
Herhalde 8 yıl önve falan okumuştum Drakula’yı ve çok sevmiştim. Bu romanda ise aksiyon çok fazlaydı. Böyle olunca o gizemli havayı bu romanda pek yakalayamadım. Zaten devam romanı olunca işler daha zor tabi, hele ilk romanın yazarı Bram Stoker’sa. Kısacası okunuyor ama beni çok etkilemedi. Drakula hayranıysanız buyurun:) Keyifli okumalar..:)

16 yorum:

  1. Pek drakula hayranı değilim ama ilginç bi kitaba benziyo..Karındeşen jack ve titaniğin de kitapta geçmesi ilginçmiş..Dediğiniz gibi askiyonlu kitap..Emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Ertuğrul Bey fantastik bir kitaptı, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. Şu aralar okuyabileceğim bir tür değil ama emeğinize sağlık... Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. ya devam kitapları bende pek sevmiyorum sanki... evet zorlama olabiliyor ilk roman iyi olunca yazar sanki mutlaka devamı gelmeliymiş gibi hissediyor ama işte o devam gelemeyebiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk kitap çok sevilince bayağı riskli oluyor tabi, ama ilk kitap bence kült zaten, çok teşekkür ederim yorumunuz için..:)

      Sil
  4. Valla ben olsam pastadan pay almak için ben de yazardim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani bir stoker olucaksın da eksik kalacaksın, olmaz öyle şey:))

      Sil
  5. Ben Drakula'yı bile okumadım hiç bana hitap eden bir tür değil. Kaldı ki yazarın kendisi bile yazsa çok ünlü bir kitabın arkasından yazılan pek başarılı olmuyor, birde bunu başkası yazınca yalnızca ticari bir iş olarak kalıyor. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Drakula'yı tavsiye ederim ama Gül Hanım öyle çok aksiyonlu çok korkulu bir roman değildi, bir deneyebilirsiniz?:) ama evet devam romanları konusunda size aynen katılıyorum, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. Asıl kitabın büyüsünü bozacak diye okumak istememiştim ben de... Konusunu anlatınca meraklanmadım değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl kitap benim için de çok özel, ama bunu farkı bir kitap gözüyle okuyabilirsin belki :) teşekkür ederim yorumuna, keyifli okumalar:)

      Sil
  7. heeey çok ilginç haber buuuu. iyi de olsa kötü de olsa okurum :) severim drakulayı :) heey otel transilvanyaaa animeee izlemediysen çok tatlııı :) coco, bolt, trols deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de hiç haberim yoktu bu kitaptan, tesadüfen karşılaştım:) bilmez olur muyum, bıdıklarım sağ olsun bütün animasyonları izledik :))

      Sil
  8. Dracula yi yi okumadim filmlerini izlemistim. Vampirli konular biraz sacma geliyor 🤣😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamen hayal ürünü olduğunu bilince evet haklsınız saçma gelebiliyor..:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...