21 Ekim 2019 Pazartesi

İyi Toplum Yoktur - Nihan Kaya


 

 

Daha önce okumuş olduğum “İyi Aile Yoktur” kitabının devamı, alt başlığı da “Günlük hayatta toplumun bireyi istismar biçimleri”. İthaki Yayınları’ndan 2019’da çıkmış. 165 sayfalık kitabımız iki bölümden oluşuyor; ilk bölüm “iyi tören yoktur” ve ikinci bölüm de “başkaları için yaşamak”. İki kitap birbirini tamamlıyor, hatta belki ilk kitap bu olmalıydı dedirtiyor; tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan çıkar gibi birşey.

 

Kitabı bir günde bitirdim, yine çok etkileyiciydi. Aslında sorgulamadan inandığımız, kabullendiğimiz, sorgulamanın aklımızdzan bile geçmediği şeylerin aslında toplumun mevcut düzenini oluşturmak ve korumak için kurulmuş mekanizmalar olduğunu gösteriyor bize. Evlilik deyince ne anlıyoruz ama aslında aevlilik nedir... Özellikle sünnet töreni, düğün, kına gecesinin anlamları ne, neye hizmet ediyor? En masum görünen şeylerin bile altında hangi anlamlar yatıyor? Toplumumuzda kadının ve çocuğun yeri nedir? Ev işleri konusu var bir de... Aslında basit bir konu gibi geliyor kulağa, ama hele bizim toplumumuzda çok derin, çok önemli bir noktaya karşılık geliyor...
 

Yazar ayrıca kitapta pek çok filme, romana da atıfta bulunuyor ve tabi gerçek olaylara da yer veriyor. Yine su gibi okunan, bol bol düşündüren bir kitap. Bu kitabı herkesin okumasını isterdim...

 

20 yorum:

  1. okuycam bütün kitaplarısınııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Deepcim, bi de romanları var, gizli özne'yi okudum, güzeldi:)

      Sil
  2. İlginç görünüyor, not aldım Eren Hanım elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim Gül Hanım, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. başka roman ve kitaba göndermeleri çok seviyorum, çok not alınıyor, okunacak çok şey çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de öyle Sevim Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Yazarın kitaplarını sipariş ettim ben de, kendisini okumadan seviyorum. Youtube'da videolar da yayınlamaya başladı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok seviyorum, evet onları gördüm ben de çok güzel.. teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. Kitabı okuduktan sonra ''mutlu aileler kocaman sofralar'' konseptinden nefret ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın kitap her şeye farklı gözle baktırıyor... çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  6. kadınlardan toplumsal gözlemleri okumayı ve dinlemeyi seviyorum. erkekler her konuda ahkam kestiğinden ve kadınlarımız maalesef suya sabuna dokunmayı sevmediklerinden konuşan, yazan görünce ilgimi çekiyor. bu arada senin yayın benim akışa düşmemiş mi yoksa kaçırmış mıyım anlamadım. başka birinin okuma listesinde görüp fark ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın, aynen katılıyorum, Nihan Kaya bir çığır açtı diyebilirim. Bu yayına resim koymayı unutmuşum ondan olabilir mi acaba? teşekkür ederim yorumuna..:)

      Sil
  7. Yazarı zaten merak ediyorum son günlerde bloglarda okuduğum yorumları merakımı iyice arttırıyor. Yorumuna sağlık Eren. Mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka tavsiye ederim Şule'cim, hele annelere ayrı tavsiye ederim, teşekkür ederim yourmuna, sevgiler:)

      Sil
  8. Yazarı bilmiyorum :(
    Bu aralar kadın yazar ve kadın temalı kitaplara kafayı takmış durumdayım.
    Halbuki Duygu Asena ve onun tarzı kişiler falan itici gelir. Hatta kitaplığı boyayınca elden çıkarılacak kitaplar içine feminizm edebiyatı kitaplarını çıkardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan Kaya çok değişik gerçekten, feminizimden çok daha zengin bir temeli var, mutlaka tavisye ederim, sevgiler:)

      Sil
    2. Not aldım. Aralıktaki sınavdan sonra hızlı bir şekilde kitap okuyacağım.

      Sil
    3. umarım seversiniz, yorumlarınızı merakla bekliyorum, sevgiler:)

      Sil
  9. Az sayfaymış bir iki günde okunur 😀

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...