12 Ekim 2021 Salı

Jane Eyre Olmak - Sheila Kohler

 


Bu kitaba tesadüfen rastladım. Yakın zamanda Jane Eyre'i tekrar okumuş olduğumdan bunu da okuyayım dedim. Sheila Kohler Güney Afrika'lı bir yazar; daha önce sinemaya da uyarlanmış olan Cracks romanını okumuştum, ama sonu o kadar vahşiydi ki  (Sineklerin Tanrısı gibiydi biraz), buraya yazmamışım bile...

228 sayfalık kitabımız 2020'de Kırmızı Kedi Yayınları'ndan çıkmış; çeviriyi Mine Atafırat yapmış (sadece yılların Uğultulu Tepeler'ini Fırtınalı Tepeler olarak çevirmesini yadırgadım).

Bronte'lerin hayatını hep merak etmişimdir. Bu kitap 1846'dan başlıyor, baba Bronte göz ameliyatı olmak için Charlotte ile Manchester'a gelir, haftalar sürecek nekahat dönemini orada tuttukları evde geçireceklerdir. Charlotte burada Jane Eyre'i yazmaya başlar. Kitap buradan alıp Charlotte'nin aile ilişkileriyle birlikte hayatındaki belli başlı olaylarları 1854 yılındaki vefatına kadar anlatıyor; tabi bilinmeyenleri kurgu sosuyla renklendirerek... İlginç ve güzel bir kitaptı ama neyin gerçek neyin kurgu olduğunu bilememek rahatsız edici, biyografi okumayı tercih ederdim... Keyifli okumalar dilerim:)


18 yorum:

  1. Evet Deepcim kolay okunan keyifli bir kitap:)

    YanıtlaSil
  2. Romanlarını okudum ama Bronte kardeşlerin hayatını pek fazla bilmiyorum o anlamda faydalı bir kitapmış, aklımda bulunsun. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az romanları kadar ilginç bir hayatları olmuş Gül Hanım, bu kitabı seversiniz bence:) çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler :)

      Sil
  3. Jane Eyre' i okumadım. Yazarı da hiç bilmiyorum. O yüzden neyin kurgu neyin gerçek olduğunu bilememek bence de bir sorun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jane Eyre'i tavsiye ederim Duygu, ben çok sevmiştim, bu kitapta da bazı ayrıntılar kurgudur sadece diye düşünüyorum sevgiler:)

      Sil
  4. keyifli paylaşım için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Çocukken okumuştum Jane Eyre'ı. Haliyle ancak filmlerden hatırliyorum. Dickens kitapları gibi ara ara yeniden okumak istiyorum Bronte kitaplarını. Ve ben de kesinlikle biyografiyi tercih ederim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilir şimdi okusan ne güzellikler bulursun Narda'cim, bu kitap da güzel ama detaylı bir biyografinin yeri ayrı olurdu tabi:))

      Sil
  6. demek kurgu içinde biyografi, farklı bir tarz:)
    emeklerine sağlık Erencim, sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahat okunan ilginç bir kitaptı Bahar'cım tavsiye ederim keyifli okumalar sevgiler:)

      Sil
  7. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika Mert'cim çok sevindim okumak için sabırsızlanıyorum tebrik ederim tekrar, sevgiler:)

      Sil
  8. Birkaç ay önce alıp okunacaklar arasında unutmuşum, vesileyle üst sıraya aldım :) Cracks'den uyarlanan film çok iyi bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vladimir seni görmek ne güzel, kitabı senin de seveceğini düşünüyorum, yorumuna çok teşekkür ederim :) Cracks’ın filmi çok iyi bence de:)

      Sil
  9. Bronte kardeşler kısacık ama dolu dolu bir hayat yaşamışlar. Yazarların, daha doğrusu ünlülerin hayatları ilgimi çok çekiyor. Bu yüzden biyografi, otobiyografi, anı vb. türleri çok severim. Buna da bakacağım. Teşekkürler Eren :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç bir hayatları olmuş Şule’cim, biyografi ve anı türünü ben de çok seviyorum, bu kıtabı tavsiye ederim, çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...