8 Mart 2022 Salı

Sessiz Hasta - Alex Michealides


Domingo Yayınları'ndan bu yıl çıkan 320 sayfalık kitabımızı Aslı Perker çevirmiş. Kitap "Goodreads Yılın En İyi Gerilim Romanı" ödülünü almış.

Yazarımız 77 doğumlu bir Kıbrıslı, senarist. Bu yazarın ilk romanı. Trinity College'da edebiyat okumuş, ancak 3 yıl psikoterapi eğitimi alıp 2 yıl da genç yetişkinlere psikoterapi yapmış; kitapta yazarın bu deneyiminin etkisi büyük...

33 yaşındaki Alicia Berenson yetenekli, adını duyurmuş bir ressamdır, 44 yaşındaki moda fotoğrafçısı Gabriel ile evlidir ve ona çok aşıktır. Dolayısıyla kocasını yüzünden vurup öldürdüğünde herkes şok olur. Olayın nedenleri bir türlü anlaşılmaz çünkü Alicia olaydan sonra bir daha konuşmaz. Akıl sağlığından şüphe edildiği için bir kliniğe yatırılır. Durumu ilgiyle takip eden başarılı terapist Theo, Alicia'yı konuşturmaya, olayı çözmeye kararlıdır...

Son dakikaya kadar gizemini koruyan bir roman, yazar attığı yemlerle okura bir sürü senaryo yazdırıyor ve sonda öyle bir ters köşe yapıyor ki tadından yenmiyor... Son zamanlarda okuduğum en iyi, en sürükleyici kitap... Gözlerinin Ardında'yı hatırlattı bana... Keyifli okumalar.


 


22 yorum:

  1. Konusu ilgimi çekti, gerilim severim. Güzel anlatmışsın ama yazarların bilerek okuyucuyu yanıltma girişimlerini sevmiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok bir yönlendirme yapmıyor ama biz okurken bir varsayımda bulunuyoruz ve sonda gerçek ortaya çıkıyor, çok güzeldi:)

      Sil
  2. Bu kitabı geçen sene instagramda çok görüyordum, okumadım. Konusu oldukça ilgi çekici, severim diye düşünüyorum:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sürükleyici ve ilginç, kesinlikle tavsiye ederim, çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  3. Konusu ilginçmiş bakacağım. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini tahmin ediyorum Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  4. goodreads ödülleri mi varmış :) bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
  5. Şimdi baktım da kocasının yüzüne 5 kez ateş etmiş,hiç konuşmamış..Gerilim türü bir film gibi..Gerilim yazarı Lee Child (Jim Grant) bu kitap için "Zekice kurgulanmış, sofistike bir gerilim.” demiş,ilgnç kitap.. İsmini hatıralayamadım şimdi ama Goodreads'miydi neydi buna benzer bir mektup gelmişti bana yıllar önce,ödüle katılmam isteniyodu,çeşitli ödüller veriyodu aynen bunun gibiydi,onu saklamıştım ama birtürlü bulamadım..:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok başarılı bir kitap gerçekten Ertuğrul Bey, aa ne güzel ödüle katılmanızın istenmesi, keşke katılsaymışsınız:) değerli yorumlarınız beni çok mutlu ediyor, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Yeni okuduğum ve bilhassa sevdiğim bir kitap, beni de ters köşe yapmıştı :D ne güzel aynı kitaplardan keyif almak Eren, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendim ben de hatta anneme de okuttum Eylem’cim, kesinlikle, çok teşekkür ederim güzel yorumuna sevgiler:)

      Sil
  7. Bugün bloğumda kitap fuarından aldığım kitapları yazdım. Domingo Yayınları'ndan beş kitap aldım. Yayınevi son zamanlarda bastığı kitaplarla ilgimi çekmeyi başardı. Daha sık takip edeceğim çıkardıkları kitapları. Sen beğendiysen bu kitabı da listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule’cim domingo son zamanlarda bayağı güzel kitaplar basıyor, bunu da hararetle öneririm, keyifli okumalar sevgiler:)

      Sil
  8. konusu ilginçmiş Erencim, listemize alalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça sürükleyici bir kitap Bahar’cım, yorumunu merak ediyorum sevgiler:)

      Sil
  9. ayolcum, üç dört gün önce yorum yapmıştım bu yazına, not aldım, okuycam bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim kusura bakma, telefondan girince bazen elim değiyor herhalde spama düşmüş... oku, tam senlik:)

      Sil
  10. pieces of her, çok heycanlııı :) bi de baksana, 3 mart, karin slaughter yazımda vardı bu kitap veee bir hafta sonra dizisi yayınlandı, ne hoş oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toni Colette varmış, çok severim, evet heyecanlıya benziyor:) Karin Slaughter hatırlıyorum evet tam denk gelmiş Deepcim:)

      Sil
  11. Aaa ben bunu alayım bu sen bir klasik bir polisiye okuyorum çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tam sizlik o zaman Sevim Hanım seversiniz, keyifli okumalar sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...