16 Mayıs 2023 Salı

Arzularımın Listesi - Grégoire Delacourt

 


Bir Nadirkitap alışverişinde kargo ücreti ödememek için aldığım bir kitap. Pegasus Yayınları'ndan 2014'te çıkmış, 200 sayfa. Menekşe Tokyay, Fransızca'dan çevirmiş. Bir kaç saatte okuyabileceğiniz bu Uluslararası Çok Satan kitap Kitapyurdu'nda halen 24 TL'ye satılmakta.

Jocelyne küçük bir kasabada yaşayan 47 yaşında kendi halinde bir kadındır, aslında ortalamanın epey üstünde bir yaşamı olsa da (kendi tuhafiye dükkanı var, onu seven yakın arkadaşları var, kocası -çok süper olmasa da- ona karşı genellikle iyi davranıp iltifatlar ediyor, sık sık kocasıyla tatillere gidiyor, iki yetişkin çocuğu var, binlerce takipçisi olan çok popüler bir blogu var !!- ancak annesini 17 yaşında kaybetmiş ve babası Alzheimer, bunlar oldukça üzücü tabi..) yazar bu hayatı oldukça kuru, mutsuz vs. olarak tanımlamış... Kitabın büyük kısmında Jocelyne'i ve hayatını tanıyoruz... Sonra Jocelyne piyangodan büyük ikramiyeyi kazanıyor ve olanlar oluyor... Konunun devamı daha bir dram ama Jocelyne kendini buluyor gibi... Açıkçası sonu beni pek tatmin etmedi, mesela - çok sürprizbozan sayılmaz ama... -  hadi tuhafiyeyi bıraktı ama blogunu neden bıraktı... Sonra neden tutup herkese kur yaptığını düşündüğü bir adama gitti? Kendisini güzel bulmuyor -okur bunun doğru olmadığını düşünüyor- ama bunca olaydan sonra biraz kendine güveni gelmeli, sevgisinden emin olmadığı biriyle olmaktansa belki yalnızlığı tercih edebilmeliydi. Bu kadar şeyden sonra arkadaşlarıyla birlikte olabidiği tuhafiyesini (daha da fenası, büyük bir hayran kitlesi tarafından aşırı ilgi gördüğü blogunu) bırakması akıl alır gibi değil... Kitap rahat okunuyor ama dediğim gibi ne mesaj verdiğini anlayamadım, bana hitap etmedi.. Keyifli okumalar...


14 yorum:

  1. Karakterin seçimleri garipmiş gerçekten. Önceki hayatı daha iyiymiş bence. Bazı kitaplarda aradığımızı bulamıyoruz Erencim, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa kesinlikle Duygu'cum önceki hayatı daha iyiymiş dedim ben de, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  2. Para saadet getirmez gibi bir klişeyi mi seslendiriyor acaba? Başka kitaplara diyelim Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kötü değildi aslında Gül Hanım,ama ne anlatmaya çalıştığını anlayamadım pek:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. okunmasa da olur yaniii :)

    YanıtlaSil
  4. arzularının peşinden gitmesinin bedellerini mi yansıtıyor:) bir çok ihtimal olabilir yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde arzularının peşinden giden elindekinden daha iyisini bulur ama... olabilir Bahar'cım:)

      Sil
  5. Bloğunu niye bırakıyor? :( ''Bu kadar cümle içinde ona mı takıldın?'' diyeceksin:)))
    Algıda seçicilik diyorum ben buna:) Okursam sıkılırım hissi uyandırdı, sen de pek sevmemişsin. Senin kitap seçimlerine güvenirim her zaman:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, blogunu neden bırakıyor:) sıkıcı değil ama olan bitene tam anlam veremedim ben:)) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  6. Her çiçek her toprakta olmuyor. Onların toprakları bizim çiçeklere uygun değil belki de! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet haklısınız bana kalırsa Jocelyn'e rahat batıyor:)) kocasıyla arasındaki mesele hariç, o da çok kötü sayılmaz da..:) teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...