21 Kasım 2017 Salı

Şiirli Müzik Kutusu - Yaprak Öz

Yaprak Öz’ün daha önce Berlinli Apartmanı ve Şeytan Disko kitaplarını okumuş, çok beğenmiştim. Kendisi aslında şiir alanında daha faal diyebiliriz, şiirleri 1997 yılından beri çeşitli dergilerde yayımlanmaktaymış. İlk şiir kitabı Fırtına Günlüğü 2006 yılında çıkmış, ödül almış. Bu ikinci şiir kitabı.

Yitik Ülke Yayınları’ndan 2009’da çıkan kitap 56 sayfa ve içinde 25 tane şiir var. Aşksız Dikiş Kutusu ve Taş Plaktan Şarkılar, Ayçöreği Perisi ve Beyaz Bulutlar, Eskimo Kadın Şair, Bir Maskeli Baloda Rastladım Sana şiirlerini sevdim. özellikle en sevdiğim Eskimo Kadın Şair 9 kısımdan oluşuyor (kitapta enteresan bir şekilde, Roma rakamıyla IX şeklinde yazılması gereken dokuz VIIII şeklinde yazılmış :))) ;








VI



Bu yüzden yaşıyorum ben,
Seyyar gece için,
Döner durur da dünyayı,
Gelir kaplar göğü burada.
Kara kısrak diyorum ben ona.
Gemsiz ve dizginsiz gece,
Bağlılık yemini ettim sana.
Sensin bana hediye eden
Tüm şiirlerimi ve hayallerimi,
Oyalanırım bunlarla.
Bazen yün eğiririm sadece,
Bazen erkenden uyku ağırlığı çöker üstüme ama
Hep sözcükler vardır aklımda.
Hep yazmaktayımdır,
Çünkü ruh pek ince bir kumaştır.

Ayrıca şair Hatıra Defteri isimli şiirinde doğumundan şiiri yazdığı yıla kadar her yılın kendisi için anlamını tek cümlede toplamış, mesela “yetmişsekiz: yeşertti dallarını gürgen ağacı” dizesi herhalde kardeşi Gürgen Öz’ün doğumunu anlatıyor :) Sylvia şiirinde de şair Sylvia Plath’ı anlatıyor, onun hayata veda edişi üzerine...

Kısacası, kitabı çok beğendim, sanki şairin gerçekten şiirlerinde tasvir ettiği gibi fantezilerle, hayallerle dolu bir hayatı varmış gibi bir izlenime kapıldım. Şiir okumayı seviyorsanız, tavsiye ederim, keyifli okumalar.

12 yorum:

  1. Eskimo Kadın Şair. Ne kadar ilginç, onların yaşamlarını da çok ilginç bulurum hep çok teşekkürler Eren'ciğim. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok hoş, insanı hayallere sürükleyen şiirlerdi Müjde Abla, ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Şiir okumakta ayrı bir zevk olmalı hatta farklı bir kültür. Ya da bana garip geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki de size hitap edenine rastlamamışsınızdır, teşekkür ederim yorumunuza :)

      Sil
  3. Yazar, Gürgen Öz’ün ablası mıymış? Bilmiyordum, şaşırdım. Bu aralar yazarın birçok kitabını okudun. İnsan sevdiği bir kalem bulunca bütün kitaplarını okumak istiyor değil mi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de çok şaşırmıştım Şule'cim, evet aynen baykuş,bakire, tilki'yi de okudum o da nefisti:)) teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  4. sen beğendiysen okunur , bir kitabını elif aldı , ondan araklamayı fena halde düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok sağ ol Eylem'cim, evet evet araklamalısın :))) sevgiler:)

      Sil
  5. bu yaprak da ciciş yaaa :)

    YanıtlaSil
  6. aynen Deep'cim, tanışmak isterdim..:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...