16 Aralık 2012 Pazar

Infamous mu, Capote mi?

1959 yılında Kansas'ın ücra bir kasabasında 4 kişilik bir çiftçi ailesi geceyarısı yüzlerinden vurularak katledilir. Dönemin ünlü yazarı Truman Capote, Tiffany'de Kahvaltı adlı eserini yeni yayınlamıştır ve yeni bir konu arayışındadır, dolayısıyla gazetede okuduğu bu katliam haberi onu çok etkiler. Hemen yakın arkadaşı yazar (henüz "Bülbülü Öldürmek" isimli kitabını yayınlatmamıştır) Nelle Harper Lee'yi arar ve olayı araştırmak üzere kendisiyle Kansas'a gelmesini rica eder. Harper Lee'nin kabul etmesi üzerine ikili Kansas'ta uzun sürecek bir araştırmaya girişirler.

Turman Capote'nin "Soğukkanlılıkla" ismini vereceği bu gerçeğe dayalı kitabının yazım öyküsü, biri 2005 (Capote), biri 2006'da (Infamous) olmak üzere iki ayrı filme konu olmuştur. "Soğukkanlılıkla" isimli kitabı henüz okumamış olsam da hem Capote hem de Infamous isimli filmleri yakın zamanda izledim. İki filmin senaryosu birbirine bu kadar benzeyince insan ister istemez bir karşılaştırma yapıyor.

Olayların geçtiği yıllarda Truman Capote

Capote'nin imdb puanı 7,4 iken, Infamous'unki 7; ancak ben Infamous'u çok daha fazla beğendim. Capote'de Truman Capote'yi daha çok kötü adam rollerinden hatırlayacağımız Philip Seymour Hoffman canlandırırken - ki Hoffman'ın kariyeri açısından bu rolün son derece zenginleştirici olduğunu düşünüyorum-, Infamous'ta sevimli rollerden tanıdığımız Toby Jones oynuyor. Infamous'ta yan rollerde Sandra Bullock, Sigourney Weaver gibi fazlasıyla tanınmış oyuncular varken, Capote'nin yan rollerinde ise pek tanıdık bir isme rastlamıyoruz. Infamous'ta daha karikatürize ve ne kadar bencil olursa olsun daha sevimli bir Truman Capote izliyoruz, belki bu nedenle Infamous daha çok hoşuma giden bir film oldu.

Ayrıca Infamous'da hem cinayet hem de diğer olaylar daha ayrıntılı işlenmiş, Capote'da ise olaylar daha üstün körü anlatılmakla birlikte diğer filmden 4 dakika daha uzun:)Tabi insan Infamous'ta verilen "bazı" ayrıntıların abartılmış olacağını da düşünüyor, özellikle de Capote'yi izledikten sonra. Ancak bana sorarsanız, başta da dediğim gibi Infamous daha eğlenceli ve doyurucu bir film. Siz bu filmleri izlediniz mi, yorumunuz ne, merak ediyorum?:)


6 yorum:

  1. Erencim cahilliğim ortaya çıkacak ama ben bu olayı hiç bilmiyordum. Sandra Bullock eşimin hayranlıkla seyrettiği bir film yıldızı olduğu için hiçbir filmini kaçırmadık. Ama ister kıskançlık de ister cahillik ben Capote diyeceğim.Bu arada fotoğraflarda bariz bir eşcinsellik sezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defne Hanım yorumunuz beni çok mutlu etti:) Philip Seymour Hoffman çok başarılı bir oyuncu, Capote'yi beğeneceğinize eminim:) Sormayın, Truman Capote uçlarda yaşayan bir insanmış, biraz "spoiler" olacak ama, bu korkunç olayın faillerinden birine de aşık oluyor üstelik! İyi seyirler, sevgiler:)

      Sil
  2. Çok ilginç Eren izlemedim bu filmleri ve okumadım da. En kısa zamanda izlicem hatta şimdi biraz araştırma yapıcam. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım gerçekten ilginç bir film, özellikle gerçeğe dayalı olması insanı etkiliyor, beğeneceğini düşünüyorum, yorumun için ben teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. Truman Capote sevdiğim yazarlardan birisidir. "In cold blood" ı yazmadan evvel yıllarca araştırma yapmış, ropörtajlar yapmış bunun yanında o güne kadar kullandığı yazma stilini ve üslubunu bir kenara bırakıp yeni ve kendine özgü bir anlatım tarzı yakalamk için yıllarca uğraşmıştır. Kitabı İngilizce konuşan ülkelerde yeni bir yazın türünewn oluşmasına sebep olmuştur. Bir çok ülkede gerçek suçlar yazarlar tarafından araştırılıp kitap haline getirilmektedir. En çok satan kitapların arasında bu türden kitaplar mutlaka yer almaktadır.

    Capote'nin bu kitabı 1967 yılında Richard Brooks tarafından sinemaya uyarlandı. Rober Blake canilerden bir tanesini başarılı biçimde canlandırdı. Her iki filmi izlediyseniz eğer "In Cold Blood" isimli bu filmi de izlemenizi, kitabını mutlaka okumanızı öneririm.


    Kitabın oluşması sürecini aktaran filmlere gelince ben "Infamous" filmini Capote'ye nazaran daha başarılı buluyorum. Senaryo, mkamera açıları, hele ki oyunculuk kesinlikle açık ara fark atıyor. P.S.H' Capote'deki rolü ile en iyi erkek oyuncu dalında OScar ödülü almış olsa da Infamous filmindeki aynı rol çok daha başarılı ve aslına uygun biçimde canlandırılıyor. Hoffman'ın CApote'si ile yazarın benzerlikleri daha az. Bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Vladimir, oncelikle bu detayli ve guzel yorumun icin cok tesekkur ederim:) 1967 yapimi olan filmden haberim yoktu, onu da izlemek isterim, tabi ki Sogukkanlilikla'yi da bir an once okumak istiyorum. Diger iki film hakkindaki goruslerimiz de ayniymis, bende Infamous'in hem gorsel hem de konunun islenisi olarak daha cok begendim, daha sicak bir film:) P.S.H. ise Capote'deki roluyle kariyerine guzel bir renk katmis, Oscar aldigini ise bilmiyordum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...