29 Eylül 2018 Cumartesi

Sen ve Ben - Niccolo Ammaniti


 

 
 



Bu kitabı sevgili SevKoz’un bloğu Okumak Hayattır’da gördüm, kendisi övgüyle bahsedince ben de okumak istedim. Bu yazardan başka İtalyan yazar okudum mu diye düşünüyorum ve sanırım cevap hayır, ne Umberto Eco okudum ne de İtalo Calvino, başka kimse de gelmiyor aklıma. Belki gotikromantik serisinde olabilir bir İtalyan yazar..?

 

Yazarımız Ammaniti 1966 Roma doğumlu. 2001’de yayınlanan Korkmuyorum isimli romanıyla ödül kazanmış. Yine 2007’de yayınlanan Tanrı Nasıl İsterse ile başka bir ödül kazanmış, sinemaya da uyarlanan bu iki yapıtı dışında dilimize de çevrilmiş başka romanları da var. İtalya’nın genç ve başarılı yazarlarından biri kendisi anlaşıldığı üzere. Bu romanı 2010’da yazmış.

 

114 sayfalık bu romanı İtalyanca aslından Şemsa Gezgin çevirmiş dilimize. Roman Can Yayınları’ndan 2012’de çıkmış.

Konumuza gelirsek, Lorenzo çevresine uyum sağlamakta zorlanan ama arkadaş edinmeyı, herkes gibi olmayı da içten içe isteyen 13 yaşında bir çocuktur. Bir gün -ailesinin de hep istediği gibi- arkadaşlarıyla tatil yapmaya davet edildiğini söyler ailesine, aslında öylesine söylenmiş bir yalandır bu ama Lorenzo yalanını bir türlü itiraf edemediği için apartmanın bodrumuna saklanmak zorunda kalır. Bu zorunluluk onun başına yeni bir macera açacaktır...

 

Ben kitabı hiç tahmin etmediğim şekilde çok sevdim, gayet sade ama etkileyici bir anlatımı vardı. Kitaplığımda tutmak istediğim bir kitap oldu Sen ve Ben. Yazarın özellikle Korkmuyorum kitabını da okumak isterdim ama baskısı olmadığı için ikinci el piyasası oldukça yüksek :) Sen ve Ben’i tavsiye ederim, keyifli okumalar dilerim..:)


 

17 yorum:

  1. Kitabı hiç okumadım ama okumak isterim..Google'a "Korkmuyorum niccolo ammanti" diye yazdığınızda sağ tarafta satıldığı yer ve fiyatları yazıyor..Belki ilgilenirseniz orada bulabilirsiniz..✔🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla çok teşekkür ederim ERtuğrul Bey, sayenizde hemen pes etmeyip biraz daha araştırdım ve uygun fiyata buldum kitabı..:))

      Sil
  2. Ilginc bir konusu var okunabilir 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuza çok sevindim, uzun zamandır ziyaret edememiştim sizi, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. İlk kitabın adını dikkatimi çekmedi desem yalan olur :) madem tavsiye ediyorsun okuyacaklarım arasına ekliyorum bende o halde ! :) sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sade ve kolay okunan, merak uyandıran bir kitaptı, umarım sen de seversin, sevgiler:)

      Sil
  4. Ammaniti'den son yayınlanan ANNA'yı okudum sevdim de ama yazar beni çok etkilemedi açıkçası bir de bu romana bakayım:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sade dili hoşuma gitti benim Gül Hanım, öyle aman aman bir kitap değil ama insan bazen bu sadeliği arıyor, teşekkür ederim yorumunuza GÜl Hanım, sevgiler:)

      Sil
  5. Ahahaha, konu şahane, çok özgün geldi bana. Tatil yapacağım deyip yalanı ortaya çıkmasın diye bodruma saklanmak!:))Tam bir çocuğun yapacağı şey, çok güzel bir tanıtım olmuş, okumak isterim Eren'ciğim emeğine sağlık, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir çocuğun hislerini çok güzel anlatmış, seveceğinize inanıyorum Müjde Abla, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. bir an kendimi bodrumda o çocuğun yanında hissettim. merak ettim kitabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ilginç bir konusu var Emine Hanım, tavsiye ederim:)

      Sil
  7. Kitabı çok merak ettim Eren. Okumak isterim. Umarım baskısı vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var Şule'cim evet, sen de seversin umarım, keyifli okumalar:)

      Sil
  8. Beğenmene çok sevindim.. Gerçekten çok sade ve rahat bir anlatımı vardı. Korkmuyorum u bende kütüphaneden ödünç alıp okudum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...