16 Aralık 2018 Pazar

Genç Yazarlar İçin Hikaye Anlatıcılığı Kılavuzu - Celil Oker


 


 

Altın Kitaplar’dan ilk basımı Aralık 2017’de gerçekleşen kitabın Haziran 2018’de yapılan 6. baskısını okudum. 103 sayfalık kitabın Gülhan Taşlı yapımı kapak tasarımına bayıldığımı belirteyim önce. Sonra da yazar Celil Oker’i tanıtayım kısaca. Son sayfada belirtildiğine göre 1952 doğumlu, 1979’da Boğaziçi Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuş. Ansiklopedi metin yazarlığı, çevirmenlik, gazetecilik, reklam yazarlığı yapmış. 1998’de Bilgi Üniversitesi’nde Reklamcılık Programında öğretim görevliliği yapmış. Ayrıca burada yaratıcı yazarlık atölyeleri yürütmüş. 1999 yılında Kaktüs Kahvesi Polisiye Roman Yarışması’nda birinci olmuş, polisiye yazmaya devam ediyor ve kitapları birçok dile de çevrilmiş.

 

Kitap kurgu yazarlığı ile ilgili pek çok konuda (yaratıcılık, olay örgüsü, çatışma, karakter, diyalog, üslup vs.) en özet bilgileri veriyor, genç yazarları yüreklendiriyor ve hatta ödevler veriyor. Ayrıca yazarın yazım tarzını çok sevdim. Çok kolay okunan ama önemli bilgileri, hatta sık yapılan yanlışları da göstermesiyle bence kurgu yazarlığına ilgi duyan herkesin okuyabileceği bir kitap. Yazarın romanlarını da merak ettim. Keyifli okumalar dilerim.

 

16 yorum:

  1. Aaa çok güzelmiş bu :) Beğendim D&R de bir göz atayım beğenirsem hoop kasaaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok sevdim umarım siz de seversiniz, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Blogda bir kaç arkadaşta görmüştüm. Aslında yazmayı seven herkesin edinmesi gereken bir kitaba benziyor.Benim de almam gerekiyor ,:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle, hem de okuması çok keyifli, umarım seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  3. Harika bir eğitim kitabı.Öğretmenler,edebiyat bölüm öğrencileri tiyatrocu adayları ve herkes mutlaka okumalı.Güzel tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok haklısınız çok faydalı bir kitap, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Güzel bir kitaba benziyor. Özellikle biz blog yazarlarına faydalı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  5. Listemde olan kitaplardan. Bakalim ne zaman sira gelecek 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim umarım siz de beğenirsiniz Derya Hanım:)

      Sil
  6. Merhaba, blogunuzu ziyarete geldim. Benim blogumu yorum ve ziyaretinizle desteklerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Bence de okunması gereken bi kitap..Kitap yazmayı düşünen yeni yazarlar için çok önemli bi kaynak..Konularınız çok ilginç ve bilgilendirici,emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Ertuğrul Bey, çok doğru.. güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  8. remzi ünal polisiyeleri bu yazarın okuuu :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...