28 Aralık 2018 Cuma

Tatarcık - Halide Edib Adıvar


 



Yazarın kısa bir süre önce Kalp Ağrısı ve Zeyno’nun Oğlu romanlarını okumuştum. Sevgili blogger arkadaşım Gül Hanım bana Tatarcık romanı da olduğunu söyleyince hemen okumak istedim tabi. Atlas Kitabevi’nden 1981’de çıkan kitap 192 sayfa, başında da yazarın hayatı ve eserlerinden bahseden bir bölüm var. Yazar Tatarcık’ı 1938’de yazmış. Yazarın hayatı müthiş derecede etkileyici, zaten dünya çapında bir şahsiyet, pek çok romanı ve hatta anıları İngilizce’ye çevrilmiş. Ahmet Hamdi Tanpınar, onun 1903-1920 yılları arası Türk romanını tek başına temsil ettiğini söylemiş.

 

Romanımız İstabul’un merkezden uzak, Karadeniz’e bakan semtlerinden birinde geçiyor. Kahramanımız Tatar’a benzer görünümü olan Osman Kaptan’ın, tipçe ve huyca kendine benzeyen kızı Tatarcık lakaplı Lale’dir. İyi eğitimli, sportmen, yüksek karakterli, hoş ama biraz da erkeksi bir tiptir Lale. Bir gün semtin zenginlerinden birinin oğlu olan Haşim, lise arkadaşlarını evlerinin korusunda kamp yapmaya davet eder. 7 kişilik bu grup içinde önceki kitaptan Zeyno’nun oğlu Hasan da vardır, o artık 20 yaşında bir Tıp öğrencisidir. Ve tabi Sinekli Bakkal’daki Rdaia’nın oğlu Recep de büyümüştür, grubun en yakışıklısı da odur. Bu kısa kamp sırasında gençlerin karakterleri ve aşka yaklaşımlarını incelemiş yazar diyebiliriz.

 

Biraz 7 geline 7 damat gibi geldi, biraz tiyatrovariydi yani. Yazarın insanları tahlil etme konusundaki başarısı çok etkielyici. Keyifli okumalar dilerim. Şimdiden iyi seneler dilerim herkese :)

 

18 yorum:

  1. Kitabı eski bir basımdan görmek çok hoş:) Size de isteklerinizin gerçekleştiği bol kitaplı bir yıl diliyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bu güzel kitap tavsiyeniz için ben teşekkür ederim, çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için, ben de aynen bol kitaplı, mükemmel bir yıl diliyorum, sevgiler:)

      Sil
  2. Aaa ismini hiç duymamışım kütüphaneye bakacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, umarım seversiniz, sevgiler, iyi seneler:)

      Sil
  3. Okuduğum nitelikli eserler arasında.. Güzel tanıtım için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum, teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Halide Edip Adıvar'ın kalemini severim. Ancak okul yıllarımızda çokça okutulduğundan mıdır okurken ders kitabı okuyormuş hissine kapıldığım oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız bazı yazarların bende de böyle bir etkisi oluyor bazen:) teşekkür ederim yorumunza, iyi seneler:)

      Sil
  5. kitabı okumadım ama "Sinekli Bakkal" ve "Zeyno’nun Oğlu" romanlarının bir devamı niteliğinde olduğu söyleniyo..Sanmıyorsam önceki kitaplardan devam eden olaylar da eklenmiş kitaba..bilgiler için emeğinize sağlık,yeni yılınız mutlu,huzrlu ve sağlıklı geçmesi dileğiyle..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Ertuğrul Bey dediğiniz gibi devam gibi.. çok teşekkür ederim yorumunuza, güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim, ben de size güzel, mutlu, sağlıklı yıllar dilerim:)

      Sil
  6. Senden Halide Edib yorumları okudukça yazarı daha sık okumak istediğim aklıma geliyor. 2019'da yazarı daha çok okumaya çalışmak hedefim olsun :-)

    İyi seneler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman sevindim Şule'cim::)) çok teşekkür ederim yorumuna, şahane kitaplarla dolu bir yıl dilerim, sevgiler:)

      Sil
  7. Tatarcık Halide Edip'in alternatif Cumhuriyet kızını tarif eder.Hanım hanımcım çıtkırıldım kızların yerine başarılı ve mücadeleci,güzelliğiyle değil karakteriyle öne çıkan bir prototip.Halide Edip romanlarını severim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru, Zeyno da aynen dediğiniz gibi mücadeleci tarafı önde bir karakterdi, ben de yazarı çok sevdim, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  8. Böyle bir romanı olduğunu bilmiyordum, konu 7 geline 7 damata benziyorsa hoşuma gider diye düşünüyorum. :) Eline sağlık Eren'ciği, bu arada harika bir yeni yıl, sağlık, huzur ve mutluluklar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet özellikle yazarın karakter tahlilleri müthiş:) çok teşekkür ederim Müjde Abla'cım ben de size harika bir yeni yıl, sağlık, mutluluk ve huzur dilerim, çok sağ olun, sevgiler:)

      Sil
  9. okurum tabiiiii :) mimmoş ailenle çok çok neşeli bi yıl geçir ama bana neee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeepciiiim çok mutlu ettin beni çok teşekkür ederim, ben de sana müthiş bir yıl sağlık, mutluluk, huzur, gülücükler dilerim, iyi ki varsın <3 sevgiler kocaman:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...