12 Şubat 2019 Salı

Zamanı Durdurmanın Yolları - Matt Haig


Geçenlerde kitapyurdu'ndan alışveriş yaparken gördüm bu kitabı, oldukça iddialıydı, kapağı da bana aşk romanı olduğunu düşündürdüğü için aldım. Domingo Yayınları'ndan Ekim 2018'de çıkmış.Orijinal ismi "How To Stop Time", 318 sayfalık kitabın çevirisi Kıvanç Güney'e ait.

Kitabımızın kahramanı Tom Hazard ve kendisi 400 küsur yaşında, çünkü bir sebepten dolayı normal insanlardan çok çok çok daha yavaş yaşlanıyor. Bu nedenle sürekli yer değiştirmek zorunda tabi... Bir gün kendisi gibi insanların bir araya geldiği Albatros Kulübü ile tanışıyor. Kulübün kurucusu Hendrich dünyadaki bütün "Alba"ları bulup kulübe dahil etmeye çalışıyor, bunun için üyelerini kullanıyor ve karşılığında onlara yaşamak istedikleri hayatları sunuyor. Bu hayata tahammül edebilmek için aşık olmamak gerekiyor...

O kadar sıkıldım ki kitaptan daha fazla anlatamayacağım. Öncelikle Forever dizisini hatırlattı ciddi şekilde. Yazar bir şekilde kitabı ilginç hale getirmeye çalışmış ama basmakalıp olmaktan kurtulamamış. Olayların birbiriyle olan bağlantıları zorlama geldi mesela. Örneğin bir insan 400 yıl yaşadı diye tarihteki ünlü kişilerle tanışmış olmak zorunda değil, 1000 yıl yaşayıp yine de ünlü birini tanımamış olabilirsiniz. Tom Hazard'sa Shakespear'le, F. Scott Fitzgerald'la tanışmış (nedense geçmişe giden biri mutlaka Fitzgerald'la tanışıyor). Alba'ların neden bir araya gelmek zorunda olduğu, kulübe katılmayanların neden öldürüldüğü anlaşılmıyor, çok saçma. 400 yıl yaşayan bir insan nasıl sadece 1 kere aşık oluyor onu da anlayamadım. Adamın ikinci aşkı ile ilki arasında 400 yıl var. Kısacası ben kitapta aradığım derinliği ve sürükleyiciliği bulamadım. Nasıl 37 dile çevrilmiş anlamak mümkün değil... Yine de şansınızı deneyin belki siz seversiniz:)





26 yorum:

  1. Günaydın Eren'cim 😊
    Böyle kitaplar benim de içimi daralıyor ve reklamı iyi yapıldığı için çok satanlara girdiğini düşünüyorum
    Selamlar sevgiler 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamen aynı fikirdeyim Gülşah'cım..:) seveni de çokmuş kitabın ona şaşırdım, tamam kötü diyemem ama "muhteşem"...?? çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  2. Daha ilk cümleni okuyunca bende forever dedim hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne güzel aynı diziyi izlemişiz demek..:))

      Sil
  3. Eren'cim ilk cümlelerde ne ilginçmiş dedim, sonrasında hemen vazgeçtim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Bahar'cım bence yine bir pazarlama mucizesiyle karşı karşıyayız..:))

      Sil
  4. sanki karakter zamanda yolculuk yapmış gibi,🙂 Tom Hazard,Shakespear ve F.Scott Fitzgerald gibi ünlülerle tanışmış olması ve kulübe katılmayanların öldürülmesi de bi o kadar acayip ilginçmiş..🙄 zaten kitabın bu kadar ilgi çekmesi herhalde insanların böyle gizemli şeylere ihtiyacı ve macera arayışı içinde olmasından olabilir..yorumlamanız iyiydi bence,elinize sağlık efenim..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Ertuğrul Bey, gizem hep ilgi çekiyor, tam anlaşılamayan kısımlar da var gerçi ama... çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  5. Ken Grimwood'un Zaman Çarkı'nı okumuştum benzer şekilde 300 yıl yaşıyordu roman kahramanı kadın, bir tıbbi mucize buna neden oluyordu ve kurgusunu ilginç bulmuştum. En nihayetinde bu tip kitaplardan bir tane okumak yeterli oluyor. Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum Gül Hanım, bir tanesi yetiyor:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
    2. ben tam tersi...aynı konuyla ne kadar dizi.. filim .. kitap varsa hepsini bulmak.. seyretmek. okumak istiyorum...

      Sil
    3. Sizin konuya özel bir ilginiz var demek ki:)

      Sil
  6. bende tüm kitap alışverişimi kitapyurdundan yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de öyle, müşteri sadakatim çok yüksek:))

      Sil
  7. aman aman sıkıcı kitap çekilmez hiç :)

    YanıtlaSil
  8. Bu konuyu çok güzel ele alan bir film var Eren. Eğer izlemediysen Dünyalı filmini öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemiş ve çok beğenmiştim ben de Şule'cim, tavsiyen için teşekkür ederim:)

      Sil
  9. Kitaplar gibisi var mı?
    Okumalara doyulmuyor... :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Mert'cim, bakalım Ters Düz 2'yi ne zaman okuyacağız?:)

      Sil
  10. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok naziksiniz güzel yorumunuza çok teşekkür ederim, bilmukabele:)

      Sil
  11. Zaman Yolculuğu ile ölümsüzlük teması işlemek cidden zor. Böyle klişeleri kullanarak ilerlemekse irrite edici. Kitabı okumam muhtemelen ama aklına birkaç fikir geldi bu sayede, teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın Emre konu gerçekten klişe, daha güzel işlenebilirdi belki, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  12. Harika bir kitap 400 yil yasamanin sirrini ögrenmeli mutlaka 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) haklısınız merak uyandırıyor evet:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...