18 Şubat 2019 Pazartesi

Babalar ve Oğullar - Turgenyev

Geçenlerde okuduğum Kar romanında geçiyordu Turgenyev, yanlış hatırlamıyorsam İlk Aşk romanı vardı, yazarın romantikliğinden bahsediliyordu. Ben de bu yüzden bir Turgenyev romanı okumak istedim ve kendisinin en ünlü eseri de Babalar ve Çocuklar (başka yayınevlerine göre Babalar ve Oğullar) kitabıydı.

Cem Yayınları'ndan 1989 yılında çıkan 311 sayfalık kitabı Hasan Ali Ediz ve Vasıf Onat çevirmiş, kitabın başında yazar ve eserleriyle ilgili oldukça uzun, detaylı bir de yazı var, 25 sayfalık bu kısmı da Hasan Ali Ediz yazmış. 

1818-1883 yılları arasında yaşamış Turgenyev. Önce şiir türünde eser vermiş ve romancılığa çok geç başlamış. Dönemin ünlü yazarlarının aksine kültürlü çiftlik sahiplerini anlatır. 

Romanımız üniversite öğrencisi Arkadi'nin, tıp öğrencisi arkadaşı Bazarov'u da alarak tatil için kırsalda yaşayan aslında soylu babasının yanına çiftliğe dönmesiyle başlar. Baba, kendisinden daha gösterişli olan eski asker ağabeyi Pavel ile yaşamaktadır. Ve tabi kendisinden 20 yaş kadar küçük olan Feniçka ile de bir ilişki yaşamaktadır, bir de oğlu vardır ondan. Pavel aristokrattır, Bazarov'sa onunla zıt görüşlerde olduğundan sık sık tartışırlar. Kadın-erkek ilişkileri hakkındaki görüşleriyle de Arkadi ile çelişirler. Roman aslında sık sık çelişen bu göürşler üzerinedir daha çok.

Kısaca söylemek gerekirse, kitabı sevmedim:) Klasiklerden olduğu için denemenizi öneririrm tabi ki, keyifli okumalar:)

Resim: http://www.leblebitozu.com/ivan-turgenyevin-5-eseri-ve-hayati/


18 yorum:

  1. Bu kitap beni de çok sıkmıştı. Elimde bayağı bir gezinmişti. Galiba akıcı bir anlatımı olmadığından, insanı çok içine çekemiyor. Ama bitirip, bütününü düşününce, "fena değil" dedirtiyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım içinde daha çok Rus'ları ilgilendiren, onların daha iyi anlayacağı konular var:)) yorumunuza katılıyorum, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Konu bana da çok cazip gelmedi, gerçi çok ünlü ama okumamıştım. Normalde Rus yazarlarını severim ama. Eline sağlık Eren'ciğim. Pek almayı düşünmedim senin eleştirine ve zevkine güveniyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılıyorum Müjde Abla:)) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Klasikler ağır ama güzeldir :) paylaşım için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim güzel yorumunuza, bilmukabele:)

      Sil
  4. Üniversite yıllarımdan beri bu kitabı okumak istiyorum. Dediğin gibi en meşhur klasiklerden biri. Sever miyim bilmem ama yazarla tanışmak için okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben daha romantik bir konu bekliyordum Şule'cim, bu daha çok toplumsal değerlendirme tarzındaydı, umarım sen seversin, sevgileR:)

      Sil
  5. babalar ve çocukları okumadım ama yazarın en ünlü kitaplarından biriymiş, sıkıldığınıza göre çok sıkıcı bir kitap olmalı..🙂klasikler bazen böle sıkıcı olabiliyo..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana pek hitap etmedi Ertuğrul Bey, evet, dediğiniz gibi klasikler bazen böyle olabiliyor, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. ayyy ağır yaa ama çok sevdiydim ben bazarovuuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazarov evet ya Arkadi ile dalga geçerken kendisi aşık oluyor:))

      Sil
  7. Ah su Rus yazarlari gercekten edebiyat dünyasinda esi benzeri yok 😊

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabını okumadım ama İlk Aşk'ı sevmiştim ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de onu okumak istiyorum şimdi, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  9. Merhabalar,

    ‘’Babalar ve Oğullar’’ kitabı hakkındaki yorumlarınız için teşekkürler. Bu kitabı uzun zamandır okumayı çok istiyordum ve nihayet ben de okuyup bitirdim. Uzun süre etkisinden çıkamadığım ve Bazarov karakteriyle hafızama kazınan bir roman olmuştu. Kitapta ele alınan kuşak çatışmasıyla birlikte, karakterlerin psikolojik çözümlemeleri, beni çok etkilemişti. Kitaptan en sevdiğim alıntı da şu olmuştu:

    ‘’ İnsanın kişiliği kaya gibi dayanıklı olmalı, çünkü her şey onun üzerine kurulur.’’
    Kitap yorumumun devamını okumak isterseniz sizinle de paylaşmak isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-yorumu-turgenyev-babalar-ve-ogullar/

    Keyifli okumalar dilerim, saygılarımla…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, çok naziksiniz:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...