17 Haziran 2019 Pazartesi

Bir Ölünün Hatıra Defteri - Halid Ziya Uşaklıgil


Halid Ziya Uşaklıgil çok sevdiğim bir yazar, Mai ve Siyah, Aşk-ı Memnu, Yaz Yağmuru, Bir Hikaye-i Sevda isimli roman vev hikaye kitaplarını okumuştum. Bu kısa romanının da aşkı ve arkadaşı arasında kalmış bir adamın hikayesi olduğunu öğrenince hemen okumak istedim.

Karbon kitaplardan çıkan baskısını okudum, Hüseyin Işıklar tarafından sadeleştirilmiş. Karbon Kitaplar’ı seviyorum, tasarımı ve kalitesi güzel, ayrıca baskı hatası da olmuyor. Ancak mesela basım yılını göremedim, yazar ve kitap hakkında başında kısa da olsa bir bilgi olsa çok güzel olacak. İnşallah ileride bunları da eklerler kitaplarına.

Gelelim romanımıza; 132 sayfalık kitabımızda, Vecdi küçük yaşta annesi ve babasını kaybeder, bunun üzerine halası ve onun kendisinden 4 yaş küçük kızı Nigar ile bir aile gibi birlikte yaşamaya başlarlar. Vecdi okula başlayınca Hüsam ile arkadaş olur. Böylece Nigar, Vecdi ve Hüsam her tatillerini birlikte geçirmeye başlarlar. Zamanla Vecdi’nin Nigar’a karşı duyguları değişir, hele halasının bir sözü onu çok etkiler. Ama Nigar ne hissetmektedir?

Kitabın isminden de anlaşılacağı üzere Türk filmi tadında bir kitaptı, zaten yazarın dili o kadar güzel ki beğenmemek mümkün değil. Türk edebiyatı okumak isteyenlere tavsiye ederim. Keyifli okumalar....


28 yorum:

  1. okuduğum güzel eserlerden inceleme için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgileR:)

      Sil
  3. Türk edebiyatından çok uzak kaldım bu ara. yorumun ve değerlendirmen için teşekkürler emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Selam Eren'cim. Paylaşımını okuyunca hiç Halit Ziya Uşaklıgil okumamışım onu fark ettim.
    Ortaokulda öğretmen kısa kosa hikayeler okurdu ama o kadar kalmış aklımda.
    Bir bakayım bende.
    Selamlar 🎈😙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah'cım merhaba, ben yazarın Aşk-ı memnu ile Mai ve Siyah'ını özellikle çok seviyorum, bu da güzeldi, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. Mai ve Siyah'tan sonra ikinci bir kitabini okumak istiyorum. Bu olabilir not aldım. Elinize sağlık Eren Hanim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk-ı memnu'yu da tavsiye ederim Gül Hanım:) ben teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Kalp kalp kalp Eren'cim, ben de çok severim böyle romanları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Bahar'cım ne kadar naif orada herşey:) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  7. Hatıra kelimesini sen eklemişsin sanırım, görselde yok :)

    Teşekkürler, karbondan aldıklarımı henüz okuyamadım ama düşük fiyatlar için minnettarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet öyle olmuş şimdi fark ettim ben de:) kesinlikle katılıyorum, sevgiler:)

      Sil
  8. sanırım çok uzun zaman önce okumuştum ama ah o ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Eylem'cim o eski Türk filmi tadı harika, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  9. Türk filmi tadındaki kitapları seviyorum. Kerime Nadir ve Reşat Nuri'de o filmlerin tadını alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah ben de aynen Şule'cim, hepsi birbirinden güzel, teşekkür ederim yorumunA:)

      Sil
  10. Müthiş bir yazar, okumak isterim kesinlikle.
    Tanıtım için eline sağlık Eren'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru Müjde Abla ben teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  11. bunu okumadım. nefismiş konusu. okurum beee :)

    YanıtlaSil
  12. Dertlendim; Fuzili'den bir beyit yazayım dedim:
    Ne yanar kimse bana âteş-i dîlden özge
    Ne açar kimse kapım bâd-ı sabâdan gayrı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sormayın kitap bayağı dertlendiriyor insanı, çok teşekkür ederiz beyit için de ayrıca :)

      Sil
  13. Okuma listeme aldım. İlk fırsatta edineceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de seversiniz, yorumunuzu merakla bekliyorum :)

      Sil
  14. Türk edebiyatinda ne güzel eserler var. Bize eski Türk filmerinin ronantizmi ve naifliğini yaşatan kitaplari da seviyorum 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zevkimiz aynı Derya Hanım ben de aynı fikirdeyim, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...