24 Haziran 2019 Pazartesi

Ne Güzel Bir Hiçlikti Aşk - Neslihan Acu

Bu yazarı sevgili Deep Tone sayesinde keşfettim, daha önce Artık Ayrılsak Diyorum isimli romanını okumuştum ve çok beğenmiştim. Gerçekten kadın ruhunu çok iyi anlayan ve romanlarını da bu şekilde yazan bir yazar.

Epsilon Yayınları'ndan Mart 2006'da çıkmış bu kitap, 310 sayfa ve bir solukta okunuyor. Roman 80'lerde geçiyor. Kahramanımız Aysel, güzel sanatlar fakültesinde mimarlık okumuş. Annesi o küçükken çekip gitmiş, babası da iflas edince kızını üvey kızkardeşine bırakıp sözde para kazanmak üzere yurt dışına gidiyor. Aysel bir başına kalakalıyor. Bu sıralarda Beyoğlu'nda entellerin takıldığı Mahzen Bar'a takılmaya başlıyor, orada kendisinden birkaç yaş büyük olan (aslında eğitimsiz ve beş kuruşsuz) son derece etkileyici ve uyanık bir adam olan Tarık ile tanışıyor. Tarık tam bir serseri (aslında daha fazlası da...), kendisini hiç gizlemiyor, Aysel'e onunla (ve aslında tüm kadınlarla) sadece cinsellik içim ilgilendiğini çok açık anlatır. Aysel önceleri onu tersliyor ama sonunda ona kapılıyor. Çok garip, fırtınalı bir ilişki yaşamaya başlıyorlar...

Kitaba bayıldım. Tarık öyle bir karakter ki, son derece korkunç biri olmasına rağmen, Uğultulu Tepeler'in Heatcliff'i gibi etkiliyor insanı... Gerçekten etkileyici bir kitap, tavsiye ederim, keyifli okumalar..:)

31 yorum:

  1. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Listeme ekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  2. Ekşi Sözlük'te hani var ya 'Kadınların efendi adam yerine (affedersin) piç tercih etmeleri" (aklımda kalığıyla yazdım) gibi bir başlık aklıma o geldi. :) Ben kadınların efendi adamlar yerine böylelerine kapılmalarına şaşmıyorum çünkü çok yaygın. Acaba sonu nasıl bitiyor? OKumak ister miyim bilemiyorum bu tür kadınlara kızdığım için belki istemeyebilirim. :)
    Eline sağlık Eren'ciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru dediniz Müjde Abla, bu tercih olgunlaştıkça değişiyor sanırım, kitabın sürprizini bozmayayım ama sizi üzmez:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Ben de yazarı Deeptone'dan öğrenmiştim:) İyi Tanrı'nın Çocukları kitabını okumuştum, konusu bana biraz depresif gelmişti sanki bu eserde de öyle gibi. Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani zaman zaman dram var ama ben ki bu konularda çok hassasım depresif gelmedi bana:) çok teşekkür ederim yorumunuza Gül Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. Uğultulu Tepeler ve Heatcliff benzetmesi ilgimi çekti doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz iddialı oldu sanırım orası:)) ama Tarık'ın ilgi çekici bir karakter olduğunu söyleyebilirim:)

      Sil
  5. Hayatın içinden eserler sürüklüyor deep tavsiyeli eseri not aldim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum bunu da seversiniz bence, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. Tarık tam bir zampara imiş demek ki. Tarık AKAN aklıma geldi birden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet orası öyle ama Tarık Akan'ın centilmenliği bambaşka tabi:) teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. dehşetli yazıyo de miii. okurken insan garip oluyoooo. heyecana dalıyor nolcak diyee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen sayfalar su gibi akıyor, hele bu kitabına bayıldım Deepcim teşekkürler:)

      Sil
  8. KADINLAR ZATEN TARIK GİBİ TİPLERİ PEK SEVERLER.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru ama Aysel'in ağzı çok yanıyor tabi kitapta..:)

      Sil
    2. BANA HAK VERMENİZ BENİ ÇOK MUTLU ETTİ:) ÇOK TEŞEKKÜRLER.

      Sil
    3. Evet ama pek de şikayetçi değil gibi sanki.:)

      Sil
    4. ne demek ben teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  9. Yazarı duymamışım ben, kitabın adı çok güzelmiş. Severim gibi geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kesin seversin :D çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  10. Çok merak ettirdin beni :) hemen alıp okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok beğenerek okudum umarım siz de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  11. Hiç okumadigim bir yazar. Okunacak o kadar çok güzel kitap var ki ömür yeter mi bilmem 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) benim de düşüncem aynı, çok kitap az zaman:))

      Sil
  12. itiraf ediyorum, hemen elimde olsa da okusam dedim, elimde okunacak zirilyon adet kitaba rağmen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten merak uyandıran bir kitap Eylem'cim, okursan yorumunu merak ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  13. ben de not aldım teşekkürler sevgiler canım

    YanıtlaSil
  14. Dikkatimi çekti birkaç yazında okuduğun kitabın Deeptone'dan önerildiğini yazmışsın. Demek ki zevkleriniz uyumlu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet Şule'cim Deep'ten bayağı bir kitap okuyorum aynen:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...