2 Eylül 2019 Pazartesi

Kedimle Sohbetler- Eduardo Jauregui





Altın Kitaplar’dan 2017’de çıkan kitabımız 318 sayfa ve çevirisi (keşke aslı İspanyolca olan kitabın hangi dilden çevrildiği de yazılsaymış, tahminimce çeviri İngilizce’den ama olsun..:) Hazal Gül’e ait. Çok beğendiğim kapak Gülhan Taşlı tarafından yapılmış, kendisini tebrik ediyorum çünkü diğer dillerdeki kapaklardan çok daha etkileyici buldum kendisininkini.

Bu kitabı uzun zamandır okumak istiyordum aslında, çünkü kedilerle ilgili kitaplar çok hoşuma gidiyor. Ama arka kapak yazısı çok iddiasızdı, tahminime göre mutsuz bir kadın sorunlarını kedisine anlatıp onun hareketleri veya miyavlamalarından anlam çıkarıyor olmalıydı, bir insan-kedi dostluğu hikayesi olabilirdi en iyi ihtimalle. Nedense kitabın çok da ilginç olmayacağını, vereceğim zamana değmeyebileceğini düşünüyordum. Ama... kitaba bayıldım....


Konumuz, Sara kendisi gibi İspanyol olan sevgilisi Jaquin ile yaşayan 39 yaşında pek de mutlu olmayan bir iş kadınıdır. Hayatının yolunda olmadığının bilincinde ama bu kısır döngüden kurtulamayacak derecede olağan düzenin içinde sıkışmış durumdadır. Bir gün pencereden içeri bakıp onunla konuşmaya çalışan Habeş kedisi dikkatini çeker, evet kedi konuşmaktadır ve adı da Sebilla’dır. Sara, bir kaç gün içinde sevgilisinin 2 yıldır kendisini aldatmakta olduğunu öğrenir ve kısır döngü böylece onun isteği dışında da olsa çökmeye başlar. Sara’nın hayatında başka bir çok sorun daha vardır ama Sebilla her zaman sonsuz kedi bilgeliği, verdiği öğütler ve alıştırmalarıyla yeni sahibin yanındadır. Sebilla, başta anı yaşamak, anda kalabilmek, farkındalık gibi konular olmak üzere beden sağlığı, ekoloji, beslenme gibi konularda Sara’ya yol gösterir. 

Başta da dediğim gibi, kitaba bayıldım, Ye, Sev, Dua Et’i okumamıştım ama sanırım o tarzda bir kitap. Beni çok etkiledi, yer yer duygulandırdı. Bir de Sara’nın bütün planlarının sorunsuzca işlememesi, zaman zaman ona uymayan şeyler de olması (örneğin Ivana ile mektuplardan sıkılması gibi) güzeldi. 


Tek içime sinmeyen şey (dikkat sürprizbozan), Sara’nın kendi prensiplerine uymadığı halde içinde çalışmayı sürdürdüğü projeye ihnaet etmesi oldu, bunu etik bulmadım açıkçası, yani evet bu proje zaten kendisi insan ırkına ihanet etmekte olan bir petrol firması için yapılmaktaydı ama bununla mücadele için seçilen yöntem bu mu olmalıtdı emin değilim... Son olarak esas oğlanın teknede yaşmaası da bana uymadı diyerek yazımı bitiriyorum:)) Keyifli okumalar dilerim:)


  


25 yorum:

  1. esas oğlanın teknede yaşaması da bana uyabilir ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) o zaman kitabı tavsiye ederim Dilek'cim:))

      Sil
  2. Kediler ilgimi pek çekmedi ama neden bilmem kadının içinde bulunduğu durum ve kedi ile kurduğu ilişki ilgimi çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi belki de kadının hayaliydi, yazar bunu biraz okurun tercihine bırakmış:) çok zor bir durumdan bambaşka bir noktaya geliyor kahraman, tavsiye ederim:) teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. Kedinin konuşması kitabı ilginç yapmış. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kedi benim çok hoşuma gitti, ben teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Kitabın görsel tasarımı gerçekten albenili imiş. Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Hayvanlarla konuşulan hikayeleri seviyorum (böyle filmler vardı) fakat iş kişisel gelişime sarınca bana uymuyor. Ayrıca tekne dediğiniz nasıl bilmiyorum ama yüzen ev dedikleri şeyleri severim:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kişisel gelişimi öyle çok göze sokmuyor Gül Hanım, ye sev dua et gibi yani:) tekne kitabın son satırlarından birinde, ayrıntı yok yani ama esas oğlan çok mütevazi küçük birşeydir bence:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Kısır döngü içimde sıkışıp kalmış biri olarak kitabı ilgi çekici buldum mu? pek emin değilim bizim kültürümüze pek uymasa gerek.
    Geleneksel kültürü de beğenmiyorum acaba neyi beğenmeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani evet radikal bir tarzı var ama neden olmasın da dedirtiyor hani:)) düşünmek lazım.. teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. ha haaa iyidir bu belliii, ye dua et sev de minnoştu kitabı da filmisi de. kedilerle ilgili bikaç roman ve hatta film de var hepsi şekerleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle:) evet Deepcim bence de, köpeklerle ilgili filmler de var bak a dog's journey mesela film, izlemedim daha ama güzelmiş..:)

      Sil
  8. hayvan odaklı öyküleri seviyorum da hep tedirgin oluyorum acı çekecek mi, gerçekte öyle korkunç durumlarla karşılaşıyorlar ki bari hikayelerde mutlu görelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sormayın evet... ama bu hikayede kedimiz gayet mutlu:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  9. Yıllar önce patronum kedici olduğum için bu kitabı bana hediye etmişti. Güzeldi hakikaten, Ye, Dua Et, Sev'e baktım biraz ama sarmadı beni Eren'ciğim neden bilmiyorum biraz ağır, sıkıcı geldi, ben galiba serüven, komplo, heyecan arıyorum:)))
    Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne kadar güzel, ne kadar düşünceli bir patronunuz varmış, yok ben onu okumamıştım filmini seyretmiştim o güzeldi:) evet öyle galiba:)) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza Müjde Abla, sevgiler:)

      Sil
  10. Bazen içinde bulunduğun kısır döngüyü kırmak gerekiyor. Bu aralar benim de konfor alanımdan çıkmam lazım ama alışkanlıklar beni o kadar sıkı bağlıyor ki :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte o zaman bu kitap tam sana göre Şule'cim:) ama taze bir anne olarak kendine haksızlık etme:)) sevgiler:)

      Sil
  11. Bu kitabı ben de merak ediyorum, yorumunu okuyunca hemen alasım geldi. Kedili olan her şeyi çok seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başta pek umudum yoktu ama gerçekten güzelmiş, seveceğini tahmin ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  12. Bunu okurum işte :) teşekkürler yorumuna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de seversiniz, teşekkür ederim yorumunuza..:)

      Sil
  13. Kitabın kapağına bayıldımmm. Merak ettim konusunu da 😊

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...