13 Nisan 2020 Pazartesi

Teftiş - Josh Malerman



Karantina günleri başladığından beri okuma hızım arttı. Gerçi evde hayat çok yoğun, malum çocuklar da evde olunca, ödevdi, eğitimdi, ev işiydi derken bana pek bir zaman kalmıyor. Ama okuduğum kitaplar o kadar güzel ki, hızlıca bitiyorlar.


Teftiş de çok beğendiğim bir kitap oldu. Yazar Josh Malerman aynı zamanda bir grubun solistiymiş ama kitap kurtları ve sinema severler onu Bird Box (Kuş Kafesi) filminden hatırlayacaklardır, çünkü kendisi o filmin uyarlandığı Kafes romanının yazarı.


Teftiş’e gelecek olursak, İthaki Yayınları’ndan Nisan 2019’da çıkmış, çevirisini Aslı Dağlı’nın yaptığı roman 441 sayfa. Kapağına bayıldığımı da söylemeden geçemeyeceğim, hatta satın almamdaki en büyük etkenlerden biri.


Öncelikle, konu bence inanılmaz özgün ve ilginç; arka kapakta distopya diye geçiyor ama bunu gösteren pek bir işaret yok (filika oyunu dışında), ben türü psikolojik gerilim olarak tanımlarım. Arka kapakta çok ilginç tanımlamalar var; “Ölü Ozanlar Derneği’ni Tim Burton yönetse...”,   “Sineklerin Tanrısı’nı Shirley Jackson yazsa...” gibi.


Evet ipuçlarından anladığınız gibi kitapta bir grup çocuk var; Alfabe Oğlanları. Bir deney için doğumlarından itibaren yurtta özel eğitime tutulan, dış dünyada hastalıklaraın kol gezdiğine ve dünya üzerindeki tek cinsiyetin erkek olduğuna inandırılmış geleceğin dahileri olarak yetiştirilen 26 küçük oğlanımız var... Gerçekler ne kadar uzun bir süre gizli kalabilir? Peki bunun sonuçları ne olur?


Dediğim gibi kitaba bayıldım, merakla okudum. Sonu biraz vahşi geldi ama çok ilginçti. Kesinlikle bunun da filmi çekilebilir. Keyifli okumalar dilerim...
 



35 yorum:

  1. Değişikmiş ama beni çocuklarla olan bu tip hikayeler çok rahatsız ediyor. Sineklerin Tanrısı'nı da okumak istememiştim hiç. Bugünlerde okumaktan iyi bir şey yok. Elinize sağlık Eren Hanım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha klisiniz Gül Hanım Sineklerin Tanrısı beni de cok zorlamisti, bu kitap o kadar rahatsız edici degil ama., cok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Sevdiğim bir tarz, daha öncede okuduğum bir kitap. İnceleme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  3. İlginç bir kitaba benziyor. Ben de okuma hızımı arttırdım bu günlerde. Biriken kitapları eritmek için uygun bir dönem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle okumak icin güzel bir donem Turgay Bey, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. oooo okuruum, mallerman iki tane okudum, bunu da okuruuum :)

    YanıtlaSil
  5. Bu tip kurgulara ilginiz varsa, Lanthimos'un "Kyodontas" adlı sinema filmini de izlemenizi öneririm. Kitaptaki deneyin mikro hali işlenmiş ama sağlam mide gerektiriyor. Sağlıcakla kalın:)
    http://arakolpa.blogspot.com/2013/02/kynodontas-bir-terslik-var.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Süleyman Bey o filmi izlemis cok begenmistim, cok teşekkür ederim tavsiyenize:)

      Sil
  6. feriha hanım yeni bölüm geldiiii :)

    YanıtlaSil
  7. Bu karantina günleri zaten en iyisi okumak ve yazmak bence de... İkisini de bol bol yapıyorum ama kitap stoğum azalmak üzere, endişeliyim! :))

    Bu kitap bende de vardı, henüz okumadım ama şu an yanımda değil :( Olsa başlardım hemen... Öf....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Mert'cim, ne güzel, ben de stokları eritiyorum:)) kitabı seveceğini düşünüyorum, keyifli okumalar:)

      Sil
  8. İlgimi çekti, Kitap yeni mi? Kesin bunun filmini de yaparlar diyecektim "Bird Box (Kuş Kafesi)" yazmışsınız. Bu filme hemen bakmam lazım. arşive ekledim teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni sayılır evet dediğiniz gibi filmi cok güzel olur, ben teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  9. Kapak gerçekten çok güzel. Yazarı hiç okumadım ama Kafes kitabını duydum. Baya sevilen bir kitap.

    Okuma hızının artmasına sevindim. Ben de tam tersi hiç okumuyorum diyebilirim. Kendimi filmlere verdim. Kafa dağıtan, eğlenceli filmler izliyorum. Bu ay da böyle geçsin bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim kitap gerçekten güzel,.. Sana ne iyi geliyorsa onu yapmalısın, cok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  10. Verdiğiniz bilgiler kitabın albenisini artırdı benim gözümde. Merak uyandı içimde. Notumu alıyorum.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse cok sevindim Recep Bey cok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  11. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  12. Çok ilginç. Distopya tarzı da severim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  13. Bilim kurgu kitaplarını severim😊. Bu kitabın güzel filmi de olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, umarım siz de seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  14. Hım bu kitaptada salgın var gibi,distopik bir dünyada yaşamak..Deney çocukları başrolde..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim yorumunuza Ertuğrul Bey, aynen:)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Evet Bahar'cım yorumuna teşekkür ederim:)

      Sil
  16. Kapağı gerçekten çok hoşmuş :)) Yazardan Kafes'i okumuştum ben de, soru işaretleri bıraksa da sevmiştim. Bunun da konusu ilginçmiş. Bu temalı bir dizi izlemiştim çok önce, bir grup değil de yanlış hatırlamıyorsam 2 kişiydiler: Kyle XY. Vaktin olursa o da güzel diziydi ama yarım bıraktılar.
    Sevgiyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ona bakayım... bence bunu da seversin, teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  17. Kafes i beğenmiştim bu kitabına da bakmalı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğinizi tahmin ediyorum sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...